Linda de Mols The Story Of My Life sluit af als flop


De kijkcijfers van woensdag 4 oktober 2017 (SKO)

Tegen alle verwachtingen in was Linda de Mols nieuwe tv-show The Story Of My Life de afgelopen maand niet succesvol op RTL 4. De slotaflevering met Victoria Koblenko kwam gisteren zelfs niet verder dan 558.000 kijkers (9 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De tv-show waarin BN’ers zich ouder laten schminken en zich daarna huilend in de armen vallen onder begeleiding van gevoelige pianomuziek wist geen één keer te winnen van Steenrijk Straatarm op SBS 6.

Steenrijk Straatarm is tot nu toe dé verrassing van het tv-seizoen. Het programma scoort veel beter dan men kon vermoeden. Ook gisteren trok de show weer een hoop bekijks: er stemden 911.000 mensen (15 procent) op af.

The Story Of My Life trapte vorig jaar af met de aflevering van Wesley en Yolanthe Sneijder. Die trok bijna 1,1 miljoen kijkers. Dat was al onder de verwachting van producent John de Mol, die minimaal 1,5 miljoen lineaire kijkers wilde scoren.

In totaal scoorden de afleveringen als volgt:

  1. Wesley en Yolanthe: 1.081.000 kijkers (vorig jaar)
  2. André Hazes jr en vriendin: 987.000 kijkers
  3. Carlo Boszhard en vriend: 686.000 kijkers
  4. Winston en Renate Gerschtanowitz: 771.000 kijkers
  5. Wesley en Yolanthe herhaling: 367.000 kijkers
  6. Victoria Koblenko en Evgeniy Levchenko: 558.000 kijkers

Het gebeurt niet vaak dat een programma van Linda de Mol flopt. Met deze kijkcijfers lijkt een vervolg op The Story Of My Life onwaarschijnlijk.

RTL 4 en SBS 6 hadden in het half-tienslot respectievelijk Met Open Armen (527.000 kijkers en 9 procent) en De Designdroom (502.000 kijkers en 9 procent) geprogrammeerd staan.

NPO 1 had de prime-time-winnaars in huis: Tussen Kunst en Kitsch noteerde 1,7 miljoen kijkers (28 procent) en Smaakt Naar Meer 1,3 miljoen (23 procent).

Verder deed Veronica het opvallend goed. Met de film Transporter Refueled trok de zender 608.000 kijkers (10 procent). Over de hele avond gezien was ze daardoor de nummer vier, nét boven NPO 2.

NPO 2 was de nummer vijf op prime time dankzij het door 429.000 mensen (7 procent) bekeken Zembla.

De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met House Rules NL: 321.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Streetlab Niet Te Geloven: 308.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Gooische Vrouwen: 287.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts World Grand Prix: 220.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Love and Honor: 42.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), GTST (1,1 miljoen), EenVandaag (985.000), RTL Boulevard (984.000), Editie NL (781.000) en Utopia (542.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Droomhuis Gezocht (971.000), Pauw (865.000), Hart van Nederland (779.000), Nieuwsuur (687.000), Shownieuws (530.000) en RTL Late Night (508.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.154.000
02. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.741.000
03. Smaakt naar meer (NPO1) 1.334.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.317.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.174.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.100.000
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.074.000
08. EenVandaag (NPO1) 985.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 984.000
10. Droomhuis Gezocht (NPO1) 971.000


11. Steenrijk Straatarm (SBS6) 911.000
12. Pauw (NPO1) 865.000
13. Editie NL (RTL4) 781.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 779.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 687.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.5%
2. RTL4 / 14.3%
3. SBS6 / 10.0%
4. Vero / 6.7%
5. NPO2 / 6.7%


6. NET5 / 4.8%
7. NPO3 / 4.0%
8. RTL7 / 3.6%
9. RTL5 / 2.9%
10. RTL8 / 1.5%


11. Discov / 1.5%
12. Comedy / 1.3%
13. SBS9 / 1.0%
14. TLC / 0.9%
15. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,2%
2. SBS Groep 22,5%
3. RTL Nederland 22,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen