Oranje Leeuwinnen scoren wederom boven 2 miljoen


De kijkcijfers van donderdag 20 juli 2017 (SKO)

Ook de tweede wedstrijd van de Oranje Leeuwinnen op het EK Voetbal voor vrouwen heeft meer dan twee miljoen kijkers gescoord. De wedstrijd Nederland – Denemarken (1-0) kwam op prime time uit op ruim 2,2 miljoen kijkers (42 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De eerste Oranje-wedstrijd, Nederland – Noorwegen (1-0) trok zondag in de vooravond ruim 2,1 miljoen kijkers (49 procent). Na twee duels staat Oranje al met één been in de kwartfinales van het toernooi.

Recht tegenover het voetbal wist de concurrentie weinig uit te halen. Het meest bekeken alternatief was RTL Summer Night met 510.000 kijkers (10 procent) op RTL 4. Daaraan voorafgaand trok Chantal Blijft Slapen 419.000 kijkers (8 procent).

Het brons op prime time was voor RTL 8, dat met A Touch of Frost uitkwam op 444.000 kijkers (8 procent).

De zeven andere top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met NCIS New Orleans: 245.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Cocktail: 229.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Smokey and the Bandit: 217.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Hollandse Zaken: 209.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Adam Zkt Eva: 162.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Aanmodderfakker: 158.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Tour du Jour: 136.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), Gevoel van de Vierdaagse (1 miljoen), EenVandaag (964.000), Half Acht Nieuws (906.000), RTL Boulevard (768.000), Utopia (554.000), Editie NL (544.000) en Wie Doet De Afwas (433.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Avondetappe (885.000), Shownieuws (659.000), Hart van Nederland (652.000), RTL Summer Night (510.000), het late NOS Journaal (467.000), de late RTL Boulevard (403.000), De Vierdaagse (285.000) en Nieuwsuur (280.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 35 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Nederland – Denemarken EK Dames (NPO1) 2.230.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.943.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.293.000
04. Gevoel van de Vierdaagse (NPO1) 1.020.000
05. EenVandaag (NPO1) 964.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 906.000
07. De Avondetappe (NPO1) 885.000
08. Tour de France (NPO1) 795.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 768.000
10. Shownieuws (SBS6) 659.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 652.000
12. Utopia (SBS6) 554.000
13. Editie NL (RTL4) 544.000
14. RTL Summer Night (RTL4) 510.000
15. Journaal laat (NPO1) 467.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 34.9%
2. RTL4 / 11.8%
3. SBS6 / 7.6%
4. RTL8 / 5.3%
5. NET5 / 3.9%


6. NPO2 / 3.8%
7. Vero / 3.0%
8. NPO3 / 2.8%
9. RTL7 / 1.9%
10. RTL5 / 1.4%


11. TLC / 1.3%
12. Discov / 1.2%
13. Eurosp / 1.2%
14. Comedy / 1.1%
15. Spike / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 41,5%
2. RTL Nederland 20,4%
3. SBS Groep 15,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Foto: NOS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen