Veruit meest bekeken seizoen Zondag Met Lubach ooit


De kijkcijfers van zondag 2 april 2017 (SKO)

Het zesde seizoen van Zondag Met Lubach is zondagavond met 972.000 kijkers (13 procent) ten einde gekomen op NPO 3. Daarmee was het programma de nummer vijf op prime time, na de tv-hits van NPO 1 en RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Lubach is dit seizoen definitief doorgebroken met zijn satirische show, dankzij het Trump-filmpje uit de eerste aflevering dat wereldwijd viral ging. De week erop had hij voor het eerst meer dan een miljoen kijkers.

De eerste vijf seizoenen scoorden gemiddeld 325.000, 369.000, 401.000, 554.000 en 569.000 kijkers. Naar deze afgelopen zesde serie keken gemiddeld 990.000 mensen.

Overigens trok de dramaserie Smeris zondag voorafgaand aan Zondag Met Lubach een kijkerspubliek van 398.000 kijkers (5 procent).

NPO 1 was zondag wederom de winnaar op prime time: Boer Zoekt Vrouw Internationaal scoorde 3,9 miljoen kijkers (47 procent), waarna TV Show uitkwam op 1,7 miljoen kijkers (24 procent).

Concurrent RTL 4 scoorde torenhoge cijfers met Postcode Loterij Miljoenenjacht (1,8 miljoen en 23 procent) en deed het niet bepaald verkeerd met Familie Kruys (1,3 miljoen en 19 procent).

De nummer vier op prime time was SBS 6: Wegmisbruikers kwam uit op 503.000 kijkers (6 procent), waarna Undercover in Nederland 678.000 kijkers (10 procent) wist te boeien.

Verder scoorde alleen Nieuwsuur nog op prime time. Daar keken 517.0000 mensen (8 procent) naar. Alle andere prime-time-programma’s scoorden dik onder de 250.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (2,8 miljoen), Achtuurjournaal (2,7 miljoen), Studio Sport (930.000), Half Acht Nieuws (814.000), vtwonen (601.000), Carlo’s TV Café (478.000) en 3 op reis (384.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Voetbal (1,1 miljoen), Hart van Nederland (1,1 miljoen), Shownieuws (826.000), Married at first sight (467.000) en De Monitor (377.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 34 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Boer Zoekt Vrouw Internationaal (NPO1) 3.852.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.778.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 2.705.000
04. Miljoenenjacht (RTL4) 1.758.000
05. TV Show (NPO1) 1.718.000


06. Familie Kruys (RTL4) 1.287.000
07. Studio voetbal (NPO1) 1.079.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 1.069.000
09. Zondag met Lubach (NPO3) 972.000
10. Studio Sport (NPO1) 930.000


11. Shownieuws (SBS6) 826.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 814.000
13. Ajax – Feyenoord (FS1E) 749.000
14. Undercover in Nederland (SBS6) 678.000
15. Vtwonen (SBS6) 601.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 33.9%
2. RTL4 / 17.0%
3. SBS6 / 9.8%
4. NPO3 / 4.8%
5. NPO2 / 3.7%


6. Vero / 3.5%
7. NET5 / 2.6%
8. RTL8 / 2.5%
9. RTL7 / 2.3%
10. RTL5 / 1.5%


11. FS1E / 1.0%
12. Discov / 0.9%
13. Comedy / 0.9%
14. RTLZ / 0.8%
15. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 42,4%
2. RTL Nederland 23,3%
3. SBS Groep 16,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: VPRO

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen