Carlo’s TV Café nooit echt doorgebroken


De kijkcijfers van zondag 26 maart 2017 (SKO)

De zondagse talkshow Carlo’s TV Café van Carlo Boszhard is nooit echt doorgebroken op RTL 4. Na twee jaar scoort het programma nog altijd ver onder het zendergemiddelde. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Carlo’s TV Café scoorde zondag tussen het nieuws van zes uur en half acht 420.000 kijkers en 11,8 procent marktaandeel. Daarmee verloor hij van een herhaling van De Kwis op NPO 1, goed voor 562.000 kijkers (18 procent). SBS 6 trok met import evenveel kijkers.

Het SBS 6-programma De Grote Verbouwing was eveneens goed voor 420.000 kijkers (11 procent). Met verse Nederlandse content niet winnen van een herhaling en import bij de kleinere concurrent, is natuurlijk geen topprestatie.

Met nog geen 12 procent marktaandeel scoorde Boszhard ver onder RTL 4’s avondgemiddelde van ruim 17 procent. De presentator maakte aan het begin van de uitzending bekend dat het de een na laatste uitzending is. Het is niet duidelijk of hij alleen op dit seizoen doelde.

Op prime time waren alle ogen gericht op NPO 1. Boer Zoekt Vrouw Internationaal kwam uit op 3,5 miljoen kijkers (44 procent), waarna Floortje Naar Het Einde Van De Wereld nog eens 2,5 miljoen kijkers (33 procent) neerzette.

RTL 4 hield zich goed staande met Postcode Loterij Miljoenenjacht, dat 1,7 miljoen kijkers (23 procent) scoorde. Familie Kruys trok aansluitend 1,3 miljoen kijkers (19 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Zondag Met Lubach met 967.000 kijkers (13 procent) op NPO 3 en Nieuwsuur met 698.000 kijkers (11 procent) op NPO 2.

SBS 6 haalde op prime time de top 25 met Wegmisbruikers (492.000 kijkers en 6 procent) en Undercover in Nederland (675.000 kijkers en 10 procent). Smeris is de enige andere prime-time-titel in het overzicht met 439.000 kijkers (6 procent) op NPO 3.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Studio Sport (1,3 miljoen), Half Acht Nieuws (937.000), De Kwis (562.000), vtwonen (484.000), Carlo’s TV Café (420.000) en De Grote Verbouwing (420.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Voetbal (1,5 miljoen), Hart van Nederland (1,1 miljoen), Shownieuws (834.000), Married at first sight (369.000) en De Avond van de Filmmuziek (340.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Boer Zoekt Vrouw Internationaal (NPO1) 3.494.000
02. Fooortje naar het einde van de wereld (NPO1) 2.452.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 2.292.000
04. Postcode Loterij Miljoenenjacht (RTL4) 1.697.000
05. Studio voetbal (NPO1) 1.460.000


06. Studio Sport (NPO1) 1.325.000
07. Familie Kruys (RTL4) 1.257.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 1.088.000
09. Zondag Met Lubach (NPO3) 967.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 937.000


11. Shownieuws (SBS6) 834.000
12. Nieuwsuur (NPO2) 698.000
13. Undercover in Nederland (SBS6) 675.000
14. De Kwis (NPO1) 562.000
15. Wegmisbruikers (SBS6) 492.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 31.3%
2. RTL4 / 17.2%
3. SBS6 / 10.4%
4. NPO3 / 5.6%
5. NPO2 / 4.5%


6. Vero / 3.8%
7. RTL7 / 2.7%
8. RTL8 / 2.4%
9. NET5 / 2.2%
10. RTL5 / 1.5%


11. Eurosp / 1.0%
12. Discov / 0.8%
13. Comedy / 0.7%
14. TLC / 0.6%
15. SBS9 / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 41,4%
2. RTL Nederland 23,8%
3. SBS Groep 17,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen