RTL 5 langs RTL 4 met lelijke-mensenshow


De kijkcijfers van donderdag 9 februari 2017 (SKO)

Foto: TalpaLelijke Eendjes, de lelijke-mensenshow van Lieke van Lexmond, doet het erg goed op RTL 5. Donderdag scoorde de show zelfs beter dan het gelijktijdig uitgezonden programma op RTL 4: Buch Buiten De Bajes. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar Van Lexmond een publiek van 627.000 kijkers (11 procent) wist te vermaken, moest Nicole Buch genoegen nemen met 594.000 kijkers (10 procent). Voor RTL 5 een heel hoge, voor RTL 4 een heel lage score.

Slechts één programma deed het beter om half tien: NPO 1’s Gouden Jaren Indonesië was goed voor 963.000 kijkers (16 procent).

Om half negen kwam RTL 5 níet langs RTL 4. Temptation Island scoorde 473.000 kijkers (7 procent) en Bouwval Gezocht 965.000 kijkers (15 procent).

De NPO 1-dramaserie KLEM trok op hetzelfde tijdstip ruim 1,6 miljoen kijkers (24 procent). Na drie weken 1,4 miljoen kijkers te hebben gescoord, is dat een behoorlijke stijging voor de serie.

NPO 2 scoorde 391.000 kijkers (6 procent) met Krabbé Zoekt Picasso en NPO 3 noteerde 765.000 kijkers (12 procent) met Keuringsdienst van Waarde.

De SBS 6-combinatie 5 Golden Rings en Lekker Nederlands was goed voor 495.000 kijkers (8 procent) en 460.000 kijkers (8 procent).

RTL 8 scoorde bijna 500.000 kijkers met een film, RTL 7 bijna 400.000 kijkers met darts, Veronica zo’n 300.000 kijkers met een serie-avond en Net5 bijna 300.000 kijkers met een film.

Vooravond en late avond

De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (897.000) en Editie NL (733.000).

Om vijf uur won Tijd voor MAX (633.000) van RTL Live (250.000) en Huizenjacht (234.000).

Op de late avond waren Hart van Nederland (979.000), Jinek (856.000), BROOD (754.000), Shownieuws (685.000) en RTL Late Night (650.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.163.000
02. KLEM (NPO1) 1.627.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.463.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.189.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.167.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.167.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.120.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 979.000
09. Bouwval Gezocht (RTL4) 965.000
10. Gouden Jaren Indonesië (NPO1) 963.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 897.000
12. Jinek (NPO1) 856.000
13. KVW (NPO3) 765.000
14. BROOD (NPO1) 754.000
15. Editie NL (RTL4) 733.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)1. NPO1 / 23.6%
2. RTL4 / 15.3%
3. SBS6 / 8.8%
4. NPO2 / 6.4%
5. RTL7 / 5.9%


6. RTL5 / 5.9%
7. RTL8 / 4.6%
8. NPO3 / 4.4%
9. NET5 / 4.2%
10. Vero / 3.8%


11. Discov / 0.9%
12. N.geog / 0.9%
13. TLC / 0.9%
14. Comedy / 0.8%
15. FOX / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,4%
2. RTL Nederland 31,7%
3. SBS Groep 17,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen