KLEM is een hit: al drie weken 1,4 miljoen kijkers
De kijkcijfers van donderdag 2 februari 2017 (SKO)
De dramaserie KLEM blijft veel bekeken op de donderdagavond van NPO 1. Voor de derde week op rij keken er gisteren 1,4 miljoen mensen naar de serie met Barry Atsma, Jacob Derwig en Georgina Verbaan. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. KLEM was net als vorige week het meest bekeken programma op prime time. Het meest bekeken alternatief om half negen was het verbouwprogramma Bouwval Gezocht met ruim 1,1 miljoen kijkers (18 procent) op RTL 4.
NPO 1 en RTL 4 trokken ook om half tien het meeste aantal kijkers: Gouden Jaren Indonesië scoorde 890.000 kijkers (15 procent) en Buch buiten de Bajes 764.000 kijkers (13 procent).
Verder was vooral NPO 3 in trek: Keuringsdienst van Waarde scoorde 728.000 kijkers (11 procent) en ’t Is Hier Autistisch 689.000 kijkers (11 procent).
De enige andere zender die de top 20 haalde op prime time was RTL 5. Lelijke Eendjes was goed voor 657.000 kijkers (11 procent). Daaraan voorafgaand was de seizoensopener van Temptation Island goed voor 424.000 kijkers (7 procent).
De NPO 2-titels Krabbé Zoekt Picasso en Volle Zalen scoorden respectievelijk 355.000 kijkers (6 procent) en 204.000 kijkers (3 procent).
De SBS 6-programma’s 5 Golden Rings en Lekker Nederlands kwamen uit op 516.000 kijkers (8 procent) en 379.000 kijkers (7 procent).
RTL 8 scoorde bijna 500.000 kijkers met een film, RTL 7 bijna 400.000 kijkers met darts, Veronica zat tegen de 300.000 kijkers aan met een serie-avond en Net5 scoorde dik 200.000 kijkers met een film.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (889.000), Editie NL (698.000), Per Seconde Wijzer (502.000) en Utopia (499.000) waren de vooravondtoppers.
Om vijf uur won NPO 1’s Tijd voor MAX (483.000) de strijd van RTL 4’s RTL Live (239.000) en SBS 6’ Huizenjacht (247.000).
Op de late avond waren Hart van Nederland (875.000), Jinek (871.000), BROOD (714.000), RTL Late Night (649.000) en Shownieuws (611.000) het meest in trek.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 8 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.124.000 02. KLEM (NPO1) 1.404.000 03. De wereld draait door (NPO1) 1.324.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.238.000 05. Half acht nieuws (RTL4) 1.216.000 06. Bouwval gezocht (RTL4) 1.118.000 07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.081.000 08. EenVandaag (NPO1) 1.067.000 09. Gouden Jaren Indonesië (NPO1) 890.000 10. RTL Boulevard (RTL4) 889.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+)1. NPO1 / 22.5% 2. RTL4 / 16.8% 3. SBS6 / 8.3% 4. NPO2 / 5.9% 5. RTL7 / 5.7% 6. RTL5 / 5.4% 7. NPO3 / 5.3% 8. NET5 / 4.8% 9. RTL8 / 4.8% 10. Vero / 3.6%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 33,7% 2. RTL Nederland 32,7% 3. SBS Groep 17,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: VARA