Meest bekeken dartswedstrijd bij RTL 7 ooit


De kijkcijfers van maandag 2 januari 2017 (SKO)

De finale van het WK Darts tussen Michael van Gerwen en Gary Anderson trok maandagavond maar liefst 2,2 miljoen kijkers (33 procent) naar RTL 7. Daarmee was het veruit de meest bekeken tv-uitzending van de avond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Van Gerwen won de grote finale van het prestigieuze dartstoernooi in Londen. RTL is in zijn nopjes met de kijkcijfers van de finale. Volgens RTL is het de meest bekeken dartswedstrijd ooit op RTL 7.

De meest bekeken alternatieven waren te zien bij de NPO, namelijk De Slimste Mens (1,4 miljoen en 19 procent), Spoorloos (1,4 miljoen en 19 procent) en Radar (1 miljoen en 14 procent).

Het nieuwe RTL 4-programma Helemaal Het Einde begon met een voorzichtige 899.000 kijkers (12 procent). Aansluitend wist Het Roer Om een publiek van 507.000 kijkers (7 procent) te vermaken.

NPO 2 scoorde 568.000 kijkers (8 procent) met Nieuwsuur, NPO 3 noteerde 157.000 kijkers (2 procent) met Beste Vrienden en de RTL 5-combinatie The Blacklist en Weemoedt zette 449.000 kijkers (6 procent) en 224.000 kijkers (3 procent) neer.

SBS 6 scoorde 405.000 kijkers (7 procent) met een Harry Potter-film.

Vooravond en late avond

De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2 miljoen), GTST (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), RTL Boulevard (1,1 miljoen) en Een Huis Vol (865.000).

Op de late avond waren Jinek (885.000), Het Familiediner (867.000), Shownieuws (800.000), Hart van Nederland (669.000) en het late NOS Journaal (634.000) het meest in trek.

RTL 7 marktleider

RTL 7 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 18 procent en RTL 4 brons met 13 procent.

Top 15
01. WK Darts 2017 (RTL7) 2.170.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.017.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.440.000
04. De Slimste Mens (NPO2) 1.401.000
05. Spoorloos (NPO1) 1.361.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.320.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.269.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.238.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 1.075.000
10. Radar (NPO1) 1.035.000


11. Helemaal Het Einde (RTL4) 899.000
12. Jinek (NPO1) 885.000
13. Het Familiediner (NPO1) 867.000
14. Een Huis Vol (NPO1) 865.000
15. Shownieuws (SBS6) 800.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)1. RTL7 / 22.2%
2. NPO1 / 18.3%
3. RTL4 / 13.6%
4. NPO2 / 8.0%
5. SBS6 / 7.0%


6. NPO3 / 3.5%
7. NET5 / 3.4%
8. RTL5 / 3.0%
9. Vero / 2.4%
10. RTL8 / 2.2%


11. Comedy / 1.0%
12. TLC / 0.8%
13. Discov / 0.6%
14. RTLZ / 0.6%
15. ID / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 41,0%
2. Publieke Omroep 29,8%
3. SBS Groep 13,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: VARA

42 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Rob
januari 3, 2017 21:45

IT takes 2 misschien wel naar de vrijdag na de voice kids ???. Zaterdag HGT misschien gezien de concurrentie van 1 en 6.

Gast
J
januari 3, 2017 20:55

@Henk, Snap sowieso die herhalingen en goedkope troep niet op zaterdag 18:55.
Zaterdag komen ze weer met Push The Red Button… Later dit jaar volgt wel weer een nieuw seizoen RTL Woonmagazine.
5 tegen 5 had afgelopen maanden best gekund op dat tijdstip,

Gast
Henk
januari 3, 2017 20:39

5 tegen 5 had trouwens met een ander decor ook makkelijk terug kunnen komen. niet het meest dure programma om te maken lijkt mij en daar neem je er zo 3 a 4 op een dag op.

Gast
J
januari 3, 2017 20:25

@Henk, Ik dacht dat dit er al sinds het vorige seizoen staat. Stond ook een hele tijd bij 5 tegen 5 en You’re Back In The Room.

Ben benieuwd hoe de zaterdag na WIV en AYNIL wordt. Gezien op de adverteren site staat dat HGT een zaterdagavond programma is. En de programma’s die nog komen: It Takes 2, Janzen & Van Dijk, Wat Vindt Nederland…

Gast
Henk
januari 3, 2017 20:07
Gast
Rob
januari 3, 2017 19:22

@flippo
Schema 4 klopt niet .. Verbouwing kasteel is gisteravond begonnen . Help mijn is klusser start 5 januari??. Zo klopt er wel meer niet programma’s die jij schrijft die in maart starten?niet eens officieel aangekondigd. Als je schema stuurt dan ook 1 die klopt.

Gast
Flip de Beer
januari 3, 2017 19:17

Mooie dartfinale! Wat een spanning

Gast
Henk
januari 3, 2017 18:57

2 Tiess: volgens mij starten Roy Donders en Andy en Melissa op 10 Februari. Tot die tijd films op 6

Gast
Tiess
januari 3, 2017 18:46

In de nieuwste Veronica Magazine staat voor vrijdag 13-1 om 20.30 uur op SBS6 de film Snow White And The Huntsman. Geen Roy Donders en Andy & Melisa dus. Die waren wel aangekondigd door SBS voor vrijdag 13-1-2017.

Gast
Anoniem
januari 3, 2017 17:27

@Pardon Ja daar wordt Flippo blij van. Hij namelijk fan RTL. Raar maar waar.

Gast
peter2
januari 3, 2017 16:15
Gast
Mark
januari 3, 2017 15:30

Zoals verwacht meet SKO het totale plaatje van Darts finale. De ruim één uur durende voorbeschouwing heeft nooit meer dan 1 miljoen kijkers getrokken, wat de wedstrijd zelf op minimaal 3 miljoen kijkers brengt.

Gast
Mark
januari 3, 2017 15:23

SBS 6 had nog even moeten wachten met Celblok H tot De Slimste afgelopen is. Dom! Dat haalt veel kijkers weg. Ik vrees ook nooit meer dan 850.000 kijkers (moet 1 miljoen zijn!). Mr. Visser nieuwe reeks erna zou wel eens 1 miljoen kunnen halen.

Wat verwacht iedereen verder van de nieuwe programmering van SBS 6 komende week. Moord Of Zelfmoord zou wel eens hoog kunnen scoren. Slim dat SBS het toch op zondag heeft gezet. Ik verwacht niet zoveel van Jouw Baan Mijn Baan, hooguit 350.000 kijkers.

Gast
Mark
januari 3, 2017 15:21

Vanavond trouwens in de Epic Eighties filmweken bij Veronica Jaws (1975!!!). Wordt ook als 80s film aangekondigd in de promo’s, compleet met eighties banner erbij.

Gast
Mark
januari 3, 2017 15:19

Toen darts nog op SBS 6 was, trok een finale met gemak het dubbele. Tegen de 5 miljoen aan. Maar ja, toen was het nog maar een maandje per maand net als bijvoorbeeld EK of WK voetbal.

Op RTL 7 gaat er geen maand voorbij of er is een week lang darts te zien. En dan begint straks ook nog de competitie die ook een paar maanden duurt.

Maar ja overdaad schaadt blijkbaar niet bij RTL, daar gaat de vlag vandaag uit.

Gast
peter2
januari 3, 2017 13:38

Ook op de dinsdag weer magere kijkcijfers voor RTL4.
Zwarte Tulp was al geen hoogvlieger op de zondag en op de woensdag
dik onder het mln.RTL4 is het echt helemaal kwijt.

Gast
Pardon
januari 3, 2017 13:34

Nou Flippo word jij hier blij van? Veel te veel hulptv en reality. Ik sla over.

Gast
Flippo
januari 3, 2017 13:21

MAANDAG

20.30
Vanaf 2 januari: HELEMAAL HET EINDE (52x)

21.30
Vanaf 9 januari: EEN DUBBELTJE OP Z´N KANT (8x)
Vanaf 6 maart: NIEUWE BUREN (10x)
Vanaf 15 mei: HET BESTE VOOR MIJN KIND (4x)
Vanaf 12 juni:

DINSDAG

20.30
Vanaf 3 januari: TV MAKELAAR: MISSION IMPOSSIBLE (8x)
Vanaf 28 februari: MARRIED AT FIRST SIGHT (8x)
Vanaf 25 april: WELCOME HOME (6x)
Vanaf 6 juni

21.30
Vanaf 3 januari: HET ROER OM: VERBOUWING VAN EEN FRANS KASTEEL (7X)
Vanaf 20 februari: BOUWVAL GEZOCHT (8x)
Vanaf 18 april: OP DE PROEF GESTELD (7x)
Vanaf 6 juni

WOENSDAG

20.30
Vanaf 4 januari: STAATSLOTERIJ: PUUR GEUK (8x)
Vanaf 1 maart: REUNITED (8x)
Vanaf 26 april: LOVE IS IN THE AIR (8x)
Vanaf 21 juni:

21.30
Vanaf 4 januari: ZWARTE TULP (seizoen 2, 12x)
Vanaf 29 maart: HET BESTE VOOR JE KIND (4x)
Vanaf 26 april: VAN DER VORST ZIET STERREN (8x)
Vanaf 21 juni:

DONDERDAG
20.30
Vanaf 5 januari: HELP! MIJN MAN IS KLUSSER (8x)
26 januari: VRIENDEN VAN AMSTEL LIVE
Vanaf 2 maart: HOTEL SYNDROOM (8x)
4 mei: film
Vanaf 11 mei: HOTTER THAN MY DAUGHTER (6x)
Vanaf 22 juni:

21.30
Vanaf 5 januari: BUCH BUITEN DE BAJES (6x)
26 januari: VRIENDEN VAN AMSTEL LIVE
Vanaf 23 februari: BEAUFORT (8x)
Vanaf 20 april: BESTE KIJKERS (8x)
4 mei: film
Vanaf 22 juni:

Voor ik het vergeet, vaders, ben ik te min naar het najaar 2017

Gast
J
januari 3, 2017 13:06

@Flippo:

Syndroom zal wel gewoon weer op donderdag komen. Reunited komt op woensdag 20:30 na de serie van Puur Geluk.

Op dinsdag volgt sowieso nog Op De Proef Gesteld, Donderdag Help Mijn Man Is Klusser en Ontvoerd op zondag.

Dan heb je verder nog: Hotter Than My Daugter (woensdag?), The Story of My Life, Verminkt, Voor Ik Het Vergeet (najaar ’17??), Love Is In The Aire (najaar ’17??), Ben Ik Te Min, The Innocence Project (najaar ’17), Vaders (najaar ’17??)

Gast
Tiess
januari 3, 2017 12:59

@Chiel: SBS6 scoorde met Huizenjacht (319.000) om 17.00 uur nog hoger dan RTL Live (268.000).

Gast
ht
januari 3, 2017 12:59

Prima cijfers hoor voor Helemaal het einde. Met dart ertegenover; 2,2 mln kijkers…
deel gaat misschien naar sbs maar deel ook nr rtl volgende week.
zonder dart was het zeker boven de miljoen gestart.

Gast
Flippo
januari 3, 2017 12:47

snap sowieso niet waarom ze Helemaal het Einde op maandag 20.30 uur. hun moeilijkste avond. en bouw programma´s in 1keer op de donderdag (bouwval gezocht) benieuwd waar ze hotel syndroom, reunited, verminkt neer gaan zetten). ook raar dat avn dubbeltje op z´n kant geen nieuw seizoen komt terwijl ze van t duffe tv makelaar zelfs 2 series in1 tv seizoen doen (sept, okt en jan, febr)

Gast
Jan
januari 3, 2017 12:27

Vanaf vandaag gaat het weer een stuk minder met rtl… RTL4 is trouwens bagger de laatste tijd, kan npo1 niet bijbenen.

Vind Fox trouwens steeds betere series uitzenden! MC mag hier wel eens aandacht an besteden!!

Gast
Anoniem
januari 3, 2017 12:21

@Laurens Flippo is fan van een zender. Zegt meer over hem dan over jou.

Gast
Laurens
januari 3, 2017 11:58

@ J; Klopt, ik was een week abuis. Ik verwacht ook dat het rond dat aantal blijft hangen, volgende week wellicht boven het miljoen.
Weemoedt zie ik niet stijgen.

@ Flippo; Hoezo SBS-FAN? Ik geef regelmatig kritiek op het SBS het doet. Mag ik jou in het vervolg RTL-FAN noemen?

Gast
Mïjn Reactïes Worden Gemodereerd.
januari 3, 2017 11:48

Genoten van Darten
RTL 4 alweer de derde…
Veronica doet het beter!

Gast
Mart
januari 3, 2017 11:34

Darten is pas echt vermaak. En, mag ik dat zeggen? Beter dan dat verschrikkelijk saaie schaatsen.

Gast
Anoniem
januari 3, 2017 11:26

RTL4 weer heel slecht begonnen aan de nieuwe maand.
Marktaandeel januari 2016: 19,3%
Deze maand fors lager.

Gast
Pardon
januari 3, 2017 11:25

@11.21: Alleen vanwege het darten dus.

Gast
wim
januari 3, 2017 11:24

Post 11:21
Als je kijkt naar het aantal zenders van RTL en de NPO staan ze gelijk.

Gast
Anonymous
januari 3, 2017 11:21

RTL begint het nieuwe jaar wel heel erg lekker, in haar eentje groter dan de NPO en SBS bij elkaar, erg netjes.

Gast
Marcel
januari 3, 2017 11:17

@Laurens: VI start een week later hoor.

Helemaal het Einde gezien, beetje trage eerste aflevering maar wel leuk om te kijken hoe zich dat gaat ontwikkelen daar. Kijkcijfers vallen ook nog wat tegen.

Gast
J
januari 3, 2017 11:17

@Laurens: Volgende week nog geen VI hoor.
Helemaal Het Einde gaat denk ik nog iets stijgen volgende week, maar de weken daarna rond de 800.000-900.000 stabiliseren.

Weemoedt zal denk ik ligt stijgen maar rond de 300.000/350.000 blijven scoren.

Celblok H volgende week 850.000.

Gast
Anoniem
januari 3, 2017 11:17

Ook bij Rtl
Komen de Talpa programma’s op als paddestoelen
Maar je ziet nu dat het te veel is
Zeker goed gemaakt maar ze doen gewoon te veel

Gast
Don
januari 3, 2017 11:16

Ik heb niets gemist dus, wat een bagger!

Gast
Flippo
januari 3, 2017 11:16

@Laurens: Je vergeet voor het gemak even dat er 2,2 miljoen kijkers bij een evenement zitten, SBS-fanboy. Radar scoort ook “maar” 1 miljoen kijkers. Volgende week pas voor het echie.

Gast
Chiel
januari 3, 2017 11:15

RTL Live nog steeds weinig kijkers. Zelf zonder concurrentie van TIjd voor Max en terwijl een groot deel van NL nog vakantie heeft.

Gast
Anoniem
januari 3, 2017 11:13

Kan mij niet voorstellen dat dit een heel jaar te zien zal zijn op RTL4.

Gast
Laurens
januari 3, 2017 11:06

Ai, zoals verwacht toch een voorzichtig begin voor helemaal het einde.
Volgende week starten ook Celblok H en VI weer, dus de kans dat het hard gaat stijgen is klein. Is 800.000 kijken voldoende voor zo’n groot project?

Vreemd dat dit nieuwe project niet achter een reeds bestaande succesvol programma is gezet op een dag waar RTL meer kijkers gewend is!

Gast
Ikke
januari 3, 2017 11:04

Hahahaha SBS6, dat darten trekt meer kijkers dan het dure champions voetbal:))) Op het verkeerde paard gegokt bij sbs, ze hadden ooit de rechten hiervoor.

Gast
Walter
januari 3, 2017 10:47

Michael van Gerwen is een topper, gooide weergaloos en is Nederlands/Brabants hedendaagse trots! Genoten van zijn dartsfinale én toernooi.

Gast
Dennis
januari 3, 2017 10:36

Die Peter Jan Rens show officieel geflopt zoals te verwachten

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen