Flikken Maastricht dichterbij The Voice of Holland


De kijkcijfers van vrijdag 23 december 2016 (SKO)

Het elfde seizoen van Flikken Maastricht boert goed op NPO 1. Na ruim 1,7 miljoen kijkers (25 procent) voor de première vorige week, zaten er vrijdagavond voor aflevering twee bijna 1,9 miljoen mensen (27 procent) klaar. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De serie met Angela Schijf en Victor Reinier kruipt richting de grens van twee miljoen kijkers, die het in het verleden slechts een aantal keer heeft doorbroken. Het record staat nog altijd op ruim 2,1 miljoen kijkers in 2014.

De Avrotros-serie kruipt dichterbij de grote concurrent The Voice of Holland. Dat programma blijft stabiel op bijna 2,3 miljoen kijkers (34 procent).

Slechts één ander programma kwam op prime time ook door de miljoengrens heen: De Slimste Mens, goed voor 1,2 miljoen kijkers (17 procent) op NPO 2.

De top vijf op prime time wordt afgemaakt door Van A Naar B met 811.000 kijkers (12 procent) op NPO 1 en Nieuwsuur met 494.000 kijkers (8 procent) op NPO 2. Tussen De Slimste Mens en Nieuwsuur in trok Witteman Ontdekt 314.000 kijkers (5 procent).

RTL 7, SBS 6, RTL 8, Veronica, Net5, RTL 5 en NPO 3 (van groot naar klein op prime time) scoorden op prime time tussen de 338.000 (5 procent) en 100.000 kijkers (2 procent) met herhalingen, darts en buitenlandse series en films.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), RTL Boulevard (851.000), Een Huis Vol (746.000), Editie NL (638.000), Binnenstebuiten (452.000) en Utopia (445.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Shownieuws (1,1 miljoen), Hart van Nederland (984.000), Erica op reis (828.000), Richard Groenendijk: Alle Dagen (651.000) en 5 Jaar Later (620.000) het meest in trek.

RTL 4 marktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 20 procent en NPO 2 brons met 8 procent.

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.294.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.102.000
03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.865.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.410.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.241.000


06. De Slimste Mens (NPO2) 1.159.000
07. Shownieuws (SBS6) 1.076.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 1.068.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.022.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 984.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 851.000
12. Erica op reis (NPO1) 828.000
13. Van A Naar B (NPO1) 811.000
14. Een Huis Vol (NPO1) 746.000
15. Richard Groenendijk Alle Dagen (RTL4) 651.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)1. RTL4 / 24.7%
2. NPO1 / 19.7%
3. NPO2 / 7.5%
4. SBS6 / 7.4%
5. RTL7 / 5.6%


6. NET5 / 3.1%
7. NPO3 / 4.1%
8. Vero / 2.8%
9. RTL8 / 2.8%
10. RTL5 / 1.8%


11. Comedy / 1.3%
12. SBS9 / 1.1%
13. Discov / 1.0%
14. N.geog / 0.9%
15. ID / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 34,9%
2. Publieke Omroep 30,3%
3. SBS Groep 14,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Michel Schnater/KRO-NCRV

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen