RTL 4-serie CMC van 1,5 naar 1,2 miljoen kijkers


De kijkcijfers van zondag 9 oktober 2016 (SKO)

De tweede aflevering van de RTL 4-serie CMC trok zondagavond ruim 1,2 miljoen kijkers naar RTL 4, goed voor 19 procent marktaandeel. Daarmee trok het ziekenhuisdrama ruim eenvijfde kijkers minder dan met de première een week eerder (1,5 miljoen en 23 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar CMC met de eerste aflevering de winnaar was om half tien, moet ze nu NPO 1’s TV Show voor laten gaan. Daar keken ruim 1,5 miljoen mensen (22 procent) naar.

Het goud en zilver op prime time gaat naar de acht uur-titels Heel Holland Bakt van NPO 1 en Miljoenenjacht van RTL 4, goed voor respectievelijk 2,4 miljoen (31 procent) en 2 miljoen (27 procent) kijkers.

Miljoenenjacht keerde een week eerder terug op de buis met 1,9 miljoen kijkers. De Linda de Mol-show heeft een flinke klap uitgedeeld aan Heel Holland Bakt. Dat programma trok voor de terugkeer van Miljoenenjacht bijna 3 miljoen kijkers.

SBS 6 blijft het bovengemiddeld goed doen op zondagavond. In de vooravond scoorde de zender al 694.000 kijkers (12 procent) met vtwonen, vervolgens had Wegmisbruikers het tegenover de kijkcijferkanonnen wat moeilijker met 591.000 kijkers (8 procent), maar Undercover in Nederland maakte dat goed met 804.000 kijkers (12 procent).

Ook NPO 3 blijft het prima doen met Vlucht HS13 (669.000 en 9 procent), Toren C (620.000 en 9 procent) en Zondag Met Lubach (659.000 en 10 procent).

De kleine RTL- en SBS-zenders scoorden op prime time vooral met Blindspot (315.000 kijkers en 5 procent op Veronica) en CSI: New York (283.000 kijkers en 5 procent op RTL 8).

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Studio Sport (1,4 miljoen), Erica op reis (851.000), Half Acht Nieuws (845.000), vtwonen (694.000), Herrie gezocht (525.000), De Grote Verbouwing (490.000) en 3 op reis (489.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (1,2 miljoen), Shownieuws (848.000) en Studio Voetbal (763.000) het meest in trek. RTL 4 trok 262.000 kijkers met Nooit Meer Naar Huis.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Heel Holland Bakt (NPO1) 2.353.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.208.000
03. Miljoenenjacht (RTL4) 1.954.000
04. TV Show (NPO1) 1.503.000
05. Studio Sport (NPO1) 1.371.000


06. CMC (RTL4) 1.214.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 1.206.000
08. Erica op Reis (NPO1) 851.000
09. Shownieuws (SBS6) 804.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 845.000


11. Undercover in Nederland (SBS6) 804.000
12. Studio voetbal (NPO1) 763.000
13. vtwonen (SBS6) 694.000
14. Vlucht HS13 (NPO3) 669.000
15. Zondag met Lubach (NPO3) 659.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.7%
2. RTL4 / 17.8%
3. SBS6 / 11.8%
4. NPO3 / 5.8%
5. Vero / 4.4%


6. NPO2 / 4.1%
7. RTL8 / 3.5%
8. NET5 / 3.2%
9. RTL5 / 2.8%
10. RTL7 / 2.5%


11. Comedy / 1.1%
12. FOX / 1.1%
13. SBS9 / 1.0%
14. N.geog / 0.9%
15. RTLZ / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,6%
2. RTL Nederland 26,6%
3. SBS Groep 20,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen