SBS 6 nummer vijf met The Next Boy/Girl Band


De kijkcijfers van vrijdag 2 september 2016 (SKO)

Helaas voor SBS 6 en het televisieduo Nicolette van Dam en Tim Douwsma heeft The Next Boy/Girl Band zijn slechte start niet goedgemaakt. De tweede aflevering trok vrijdagavond weliswaar iets meer kijkers, maar het marktaandeel zakte. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Next Boy/Girl Band trapte vorige week af met 434.000 kijkers en 9,0 procent marktaandeel. De tweede aflevering kwam vrijdagavond uit op 512.000 kijkers en 8,5 procent marktaandeel.

Waar SBS 6 gemiddeld genomen de derde zender van Nederland is, was ze tijdens The Next Boy/Girl Band de nummer vijf. Zowel NPO 1, NPO 2, RTL 4 als RTL 7 wisten op hetzelfde moment meer kijkers te bekoren.

NPO 2 had met de finale van De Slimste Mens de winnaar op prime time in handen. Daar keken 1,4 miljoen mensen (23 procent) naar. Nieuwsuur trok later op de avond 537.000 kijkers (10 procent).

De rest van de prime time top drie wordt gevuld door NPO 1 met de programma’s Witse (1,2 miljoen en 19 procent) en Eén tegen 100 (1,3 miljoen en 22 procent).

RTL 4 pakte brons op prime time met ruim 1,1 miljoen kijkers (19 procent) voor de seizoenspremière van Superkids. Zusterzender RTL 7 deed het prima met Voetbal Inside. Daar keken 552.000 kijkers (9 procent) naar.

Vooravond en late avond

De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), De Wereld Draait Door (1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), RTL Boulevard (844.000), Goede Tijden Slechte Tijden (823.000) en Editie NL (795.000). SBS 6 trok 597.000 kijkers met Utopia en 572.000 kijkers met Rad van Fortuin.

Op de late avond waren vooral RTL Late Night (1,1 miljoen), Hart van Nederland (936.000), Shownieuws (673.000), het late RTL Nieuws (604.000), Pauw (517.000) en Andere Tijden Sport (468.000).

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel. RTL 4 pakt zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.931.000
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.392.000
03. Een tegen 100 (NPO1) 1.305.000
04. Witse (NPO1) 1.174.000
05. Superkids (RTL4) 1.139.000


06. RTL Late Night (RTL4) 1.088.000
07. De wereld draait door (NPO1) 1.045.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.016.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 936.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 844.000


11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 823.000
12. Editie NL (RTL4) 795.000
13. Journaal 18:00 (NPO1) 788.000
14. EenVandaag (NPO1) 720.000
15. Shownieuws (SBS6) 673.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.0%
2. RTL4 / 20.0%
3. SBS6 / 10.4%
4. NPO2 / 8.4%
5. NET5 / 5.9%


6. RTL7 / 5.1%
7. NPO3 / 2.6%
8. Vero / 2.5%
9. RTL8 / 2.2%
10. RTL5 / 1.5%


11. Discov / 1.4%
12. N.geog / 1.2%
13. Comedy / 1.1%
14. SBS9 / 1.0%
15. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,0%
2. RTL Nederland 28,8%
3. SBS Groep 19,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen