Half miljoen kijkers voor kookshow Irene Moors


De kijkcijfers van maandag 29 augustus 2016 (SKO)

Foto: Q-musicIrene Moors‘ tweede tv-show op SBS 6, Over Smaak Valt Te Twisten, is gisteren begonnen met 516.000 kijkers. Daarmee zette ze 9,2 procent marktaandeel neer, ruim onder het avondgemiddelde van 12 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Dat avondgemiddelde van SBS 6 lag een stuk hoger dan normaal vanwege het grote succes van Dokter Tinus, dat direct voorafgaand aan de Moors-show terugkeerde voor een nieuw seizoen met ruim 1 miljoen kijkers (17 procent).

Over Smaak Valt Te Twisten concurreerde met het populaire Memories van Anita Witzier op NPO 1. Daar keken 1,2 miljoen mensen (20 procent) naar.

De andere meest bekeken titels tussen 21.30 uur en 22.30 uur waren Voetbal Inside met 806.000 kijkers (14 procent) op RTL 7, Nieuwsuur met 734.000 kijkers (14 procent) op NPO 2 en Geer en Goor: Waarheen Waarvoor met 597.000 kijkers (11 procent) op RTL 4.

De winnaars tussen 20.30 en 21.30 uur waren De Slimste Mens met 1,1 miljoen kijkers (19 procent) op NPO 2, Dokter Tinus op SBS 6, Radar met 1 miljoen kijkers (17 procent) op NPO 1 en Voetbal Inside op RTL 7. RTL 4 trok slechts 443.000 kijkers (8 procent) met Hotter Than My Daughter.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), De Wereld Draait Door (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (981.000), Zesuurjournaal (877.000), het nieuwe RTL Boulevard (838.000) en EenVandaag (821.000) waren de vooravondtoppers. De GTST-herhaling trok 720.000 kijkers en Utopia deed 557.000 kijkers.

Rad van Fortuin scoorde prima tegenover het Achtuurjournaal en GTST. De spelshow zette 590.000 kijkers (11 procent) neer op SBS 6.

Op de late avond waren Het Familiediner (861.000), RTL Late Night (762.000), Hart van Nederland (724.000), Shownieuws (593.000) en Pauw (523.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel. RTL 4 pakt zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.969.000
02. Memories (NPO1) 1.174.000
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.102.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.100.000
05. Dokter Tinus (SBS6) 1.020.000


06. Radar (NPO1) 1.017.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 981.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 877.000
09. Het Familiediner (NPO1) 861.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 838.000


11. EenVandaag (NPO1) 821.000
12. Voetbal Inside (RTL7) 806.000
13. RTL Late Night (RTL4) 762.000
14. Sportjournaal (NPO1) 742.000
15. Editie NL (RTL4) 736.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.9%
2. RTL4 / 15.1%
3. SBS6 / 12.0%
4. NPO2 / 8.7%
5. RTL7 / 7.1%


6. Vero / 4.6%
7. NET5 / 4.3%
8. NPO3 / 3.7%
9. RTL8 / 2.8%
10. RTL5 / 2.1%


11. TLC / 1.2%
12. Discov / 1.1%
13. Comedy / 1.0%
14. SBS9 / 0.9%
15. Nick / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,3%
2. RTL Nederland 27,1%
3. SBS Groep 21,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Patty Brard bij Shownieuws?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen