Seizoensfinale Beste Zangers winnaar op prime time
De kijkcijfers van zaterdag 30 juli 2016 (SKO)
De seizoensfinale van De Beste Zangers van Nederland trok zaterdagavond bijna 1,1 miljoen kijkers naar NPO 1. Daarmee zette de muzikale Jan Smit-show een marktaandeel van 24 procent neer. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het Achtuurjournaal, dat direct ervoor 1,7 miljoen kijkers (40 procent) trok, was het enige andere programma dat op zaterdag door de miljoengrens heen kwam. Alles Is Familie trok aansluitend 791.000 kijkers (18 procent).
De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Collectief Geheugen met 602.000 kijkers (13 procent) op RTL 4, Nieuwsuur met 519.000 kijkers (11 procent) op NPO 2 en De Jongens tegen de Meisjes met 509.000 kijkers (12 procent) op RTL 4.
SBS 6 moest genoegen nemen met 284.000 kijkers (7 procent) voor Bijdehandjes en 364.000 kijkers (8 procent) voor Lekker Nederlands.
NPO 3 trok 367.000 kijkers (8 procent) met De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (797.000), EenVandaag (684.000), Droomhuis Gezocht (663.000), Half Acht Nieuws (629.000) en Lachen Om Home Video’s (396.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (865.000), Studio Sport (693.000), Shownieuws (627.000) en Ushi and the Family (432.000) het meest in trek.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel. RTL 4 pakt zilver met 11 procent en SBS 6 brons met 10 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.660.000 02. Beste Zangers (NPO1) 1.059.000 03. Hart van Nederland (SBS6) 865.000 04. Journaal 18:00 (NPO1) 797.000 05. Alles is familie (RTL4) 791.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 21.7% 2. RTL4 / 10.8% 3. SBS6 / 10.3% 4. NPO2 / 6.3% 5. NPO3 / 4.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 32,9% 2. RTL Nederland 20,0% 3. SBS Groep 19,1% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |