Voorzichtige start SBS 6-show Irene Moors


De kijkcijfers van zaterdag 2 april 2016 (SKO)

Foto: Studio KastermansDe eerste SBS 6-show van Irene Moors, De Vreemde Eend, is zaterdagavond met 660.000 kijkers van start gegaan. Daarmee zette de presentatrice 10,6 procent marktaandeel neer. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Vreemde Eend is geen kijkcijferhit, maar zeker ook geen kijkcijferflop. Voor SBS 6-begrippen is het programma van Moors zeer redelijk van start gegaan. De presentatrice scoorde iets boven het zendergemiddelde. Dat lag vorige week op 10,2 procent.

Moors had het niet makkelijk: ze moest het opnemen tegen twee veel bekeken programma’s op NPO 1 en RTL 4. NPO 1 trok bijna 1,3 miljoen kijkers (21 procent) met Het Beste Brein van Nederland en RTL 4 kwam uit op bijna 1,2 miljoen kijkers (19 procent) voor It Takes 2. Die programma’s dede het vorige week beter met respectievelijk ruim 1,5 en ruim 1,4 miljoen kijkers.

SBS 6 ziet de kijkcijfers op zaterdagavond prime time juist stijgen. Vorige week trok de zender 280.000 kijkers met de film Kung Fu Panda 2.

Na De Vreemde Eend begon SBS 6 met het nieuwe programma Met De Deur In Huis. Die deed het met 700.000 kijkers (11 procent) een fractie beter. Dat programma nam het op tegen De Kwis, dat 1,5 miljoen kijkers (24 procent) trok op NPO 1, en Alles Mag Op Zaterdag, dat op RTL 4 goed was voor 1,1 miljoen kijkers (18 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 486.000 kijkers (8 procent) op NPO 2, Ondersteboven met 464.000 kijkers (8 procent) op NPO 2 en Barcelona – Real Madrid met 402.000 kijkers (7 procent) op Ziggo Sport.

Vooravond en late avond

De vooravondtoppers waren Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (856.000), EenVandaag (788.000) en Half Acht Nieuws (751.000).

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,9 miljoen), Hart van Nederland (829.000) en Studio Sport (782.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel. RTL 4 pakt zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.890.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.858.000
03. De Kwis (NPO1) 1.503.000
04. Beste Brein van Nederland (NPO1) 1.296.000
05. Kassa (NPO1) 1.246.000


06. It Takes 2 (RTL4) 1.152.000
07. Alles mag op zaterdag (RTL4) 1.144.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 856.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 829.000
10. EenVandaag (NPO1) 788.000


11. Studio Sport (NPO1) 782.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 751.000
13. Met de deur in huis (SBS6) 700.000
14. De Vreemde Eend (SBS6) 660.000
15. Eigen huis en tuin (RTL4) 632.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.9%
2. RTL4 / 15.6%
3. SBS6 / 10.8%
4. NPO2 / 5.6%
5. RTL7 / 4.1%


6. NET5 / 4.0%
7. Ziggo / 3.5%
8. NPO3 / 3.0%
9. Vero / 2.7%
10. RTL8 / 2.2%


11. RTL5 / 2.2%
12. FOXEre3 / 1.6%
13. FOXEre1 / 1.3%
14. Discov / 0.9%
15. TLC / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,5%
2. RTL Nederland 24,1%
3. SBS Groep 18,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen