Katja Schuurman scoort ver onder NPO 1-gemiddelde


De kijkcijfers van donderdag 31 maart 2016 (SKO)

Het tweede seizoen van Katja’s Bodyscan is donderdagavond met een bescheiden 848.000 kijkers van start gegaan op NPO 1. Met een marktaandeel van 14 procent scoorde de presentatrice ver onder het zendergemiddelde. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Katja’s Bodyscan scoorde met de première van het tweede seizoen in lijn met de cijfers van het eerste seizoen, dat vorig jaar ook al geen hit was op NPO 1. Toen keken er gemiddeld tussen de 850.000 en 900.000 mensen.

NPO 1 zat er vorige week donderdag nog warmpjes bij, toen het The Passion op het menu had staan. Dat tv-evenement was goed voor een torenhoge 3,2 miljoen kijkers.

Nu was NPO 1 de nummer twee op prime time. Voorafgaand aan Katja’s Bodyscan kwam de serie Heer en Meester uit op bijna 1,1 miljoen kijkers en 17 procent marktaandeel.

RTL 4 deed de beste zaken op prime time. Help Mijn Man Is Klusser kwam uit op 1,5 miljoen kijkers (24 procent) en De Wensboom was goed voor 1,2 miljoen kijkers (21 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Keuringsdienst van Waarde met 819.000 kijkers (13 procent) op NPO 3, Nieuwsuur met 762.000 kijkers (14 procent) op NPO 2 en NCIS: New Orleans met 588.000 kijkers (10 procent) op SBS 6.

RTL 5 trok 502.000 kijkers (8 procent) met Temptation Island en 316.000 kijkers (5 procent) met The Raft.

Vooravond en late avond

De nieuwsprogramma’s Achtuurjournaal, Half Acht Nieuws en Hart van Nederland trokken respectievelijk 2 miljoen, 1,1 miljoen en 862.000 kijkers. RTL Boulevard en Shownieuws kwamen uit op 873.000 en 775.000 kijkers.

De talkshow top drie bestaat uit De Wereld Draait Door (1,2 miljoen), RTL Late Night (887.000) en Pauw (750.000).

De andere meest bekeken titels in de vooravond en op de late avond waren GTST (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (822.000), EenVandaag (767.000) en Editie NL (720.000). Utopia trok 513.000 kijkers.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver (20 procent) en SBS 6 brons (10 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.003.000
02. Help mijn man is klusser (RTL4) 1.523.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.377.000
04. De Wensboom (RTL4) 1.230.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.189.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.142.000
07. Heer en meester (NPO1) 1.064.000
08. RTL Late Night (RTL4) 887.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 873.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 862.000


11. Katja’s Bodyscan (NPO1) 848.000
12. Journaal 18:00 (NPO1) 822.000
13. KVW (NPO3) 819.000
14. Shownieuws (SBS6) 775.000
15. EenVandaag (NPO1) 767.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 21.1%
2. NPO1 / 19.6%
3. SBS6 / 9.7%
4. NPO2 / 6.4%
5. RTL7 / 5.8%


6. NPO3 / 4.4%
7. NET5 / 4.2%
8. RTL5 / 4.1%
9. Vero / 3.4%
10. RTL8 / 2.4%


11. Comedy / 1.3%
12. N.geog / 1.0%
13. Discov / 0.9%
14. Nick / 0.8%
15. SBS9 / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 33,4%
2. Publieke Omroep 30,4%
3. SBS Groep 18,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen