Art en Robert blijven toppers van de zaterdagavond


De kijkcijfers van zaterdag 23 januari 2016 (SKO)

Foto: SBSArt Rooijakkers en Robert ten Brink waren gisteren voor de derde week op rij de grote winnaars op de zaterdagavond. Hun programma’s Wie is de Mol (NPO 1) en All You Need Is Love (RTL 4) staan boven in de kijkcijfer top 15. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol scoorde zaterdag 2 miljoen kijkers (28 procent), terwijl All You Need Is Love er 1,9 miljoen (30 procent) had. Het brons ging naar Linda de Mol, die 1,7 miljoen kijkers (24 procent) trok met Weet Ik Veel.

Wie is de Mol trok net iets minder dan 2 miljoen kijkers. Het is de tweede keer sinds februari 2013 dat het realityprogramma onder deze kijkcijfergrens zakt. De laatste keer was twee weken geleden. Dit seizoen is Wie is de Mol verhuisd van de donderdagavond naar de zaterdagavond.

MolTalk, de nabeschouwing van Wie is de Mol, trok zaterdagavond direct na de BN’er-show 927.000 kijkers (13 procent), een magere score voor een programma dat prime time op NPO 1 wordt uitgezonden.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Cojones met 776.000 kijkers (12 procent) op NPO 1, Andere Tijden met 744.000 kijkers (10 procent) op NPO 2 en Nieuwsuur met 669.000 kijkers (10 procent) op NPO 2.

SBS 6 kwam niet verder dan 456.000 kijkers (6 procent) voor de film Mr. Bean’s Holiday.

De vooravondwinnaars waren Achtuurjournaal (1,9 miljoen) en Zesuurjournaal (1,3 miljoen), terwijl op de late avond vooral Studio Sport Eredivisie (1,4 miljoen) en Hart van Nederland (531.000) de meeste kijkers trokken.

NPO 1 was marktleider met 22 procent marktaandeel, op de voet gevolgd door RTL 4 (22 procent). SBS 6 is de nummer drie met 7 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 1.987.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.904.000
03. All you need is love (RTL4) 1.864.000
04. Weet ik veel (RTL4) 1.670.000
05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.423.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.263.000
07. Kassa (NPO1) 1.168.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.010.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.003.000
10. Studio Sport (NPO1) 938.000


11. MolTalk (NPO1) 927.000
12. Cojones (NPO1) 776.000
13. Andere Tijden (NPO2) 744.000
14. CampingLife (RTL4) 743.000
15. Eigen huis en tuin (RTL4) 720.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.0%
2. RTL4 / 21.9%
3. SBS6 / 7.4%
4. NPO2 / 6.8%
5. NPO3 / 4.5%


6. NET5 / 4.2%
7. RTL5 / 3.6%
8. RTL7 / 2.7%
9. Vero / 2.6%
10. RTL8 / 2.1%


11. FOXEre1 / 2.0%
12. Comedy / 1.2%
13. Discov / 0.9%
14. FOX / 0.8%
15. Nick / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,3%
2. RTL Nederland 30,3%
3. SBS Groep 14,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen