Sinterklaas-special Ik Hou Van Holland avondwinnaar
De kijkcijfers van zaterdag 5 december 2015 (SKO)
De Sinterklaas-special van Ik Hou Van Holland was zaterdagavond avondwinnaar met ruim 1,9 miljoen kijkers. De Linda de Mol-show bezorgde RTL 4 een fors marktaandeel van 32 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ik Hou Van Holland beleefde zijn laatste reguliere aflevering van het seizoen. De komende twee zaterdagavonden zijn herhalingen van de tv-show te zien, waarna het programma op 31 december terugkeert met een nieuwe oudejaarsspecial.
NPO 1 bood het meest bekeken alternatief voor Ik Hou Van Holland met het door 1,2 miljoen mensen (22 procent) bekeken De Kwis en 1,3 miljoen mensen (21 procent) bekeken Ik Vertrek.
De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Vive La Frans met 1,1 miljoen kijkers (17 procent) op NPO 1, Playback Je Gek met 794.000 kijkers (15 procent) op RTL 4 en Nieuwsuur met 545.000 kijkers (9 procent) op NPO 2.
SBS 6 kwam niet verder dan 377.000 kijkers (6 procent) voor de film Nanny McPhee.
De meest bekeken vooravondtitels waren het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Kassa (1,2 miljoen) en het Zesuurjournaal (965.000). Het Half Acht Nieuws trok 652.000 kijkers en 5 tegen 5 daalde naar 535.000 kijkers.
De late night-winnaar was Studio Sport Eredivisie (1,9 miljoen) op NPO 1, gevolgd door Javier Guzman: Lief en Laf (1,1 miljoen) op RTL 4 en Hart van Nederland (821.000) op SBS 6.
NPO 1 was met 24 procent marktaandeel avondwinnaar, gevolgd door RTL 4 (21 procent) en SBS 6 (8 procent).
Top 15 01. Ik Hou Van Holland (RTL4) 1.939.000 02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.861.000 03. Journaal 20:00 (NPO1) 1.635.000 04. Ik Vertrek (NPO1) 1.271.000 05. De Kwis (NPO1) 1.200.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 24.1% 2. RTL4 / 20.8% 3. SBS6 / 8.4% 4. NPO2 / 5.7% 5. NPO3 / 5.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 35,0% 2. RTL Nederland 28,6% 3. SBS Groep 15,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |