Allerlaatste CSI scoort ver boven seriegemiddelde


De kijkcijfers van maandag 14 december 2015 (SKO)

De aller- allerlaatste aflevering van Crime Scene Investigation trok maandagavond 941.000 kijkers naar RTL 4, goed voor bijna 14 procent marktaandeel. Daarmee scoorde de serie ver boven zijn eigen kijkersgemiddelde. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Crime Scene Investigation, dat in het verleden bijna wekelijks boven de 1 miljoen kijkers-grens scoorde, wist RTL 4 geen podiumplaats te bezorgen op prime time. Drie zenders deden het beter: NPO 1, NPO 2 en SBS 6.

NPO 1 blijft de winnaar op prime time met het door 1,3 miljoen mensen (18 procent) bekeken Radar en het door 1,4 miljoen mensen (21 procent) bekeken Memories, maar vooral Radar levert wel erg veel kijkers in.

Dat wordt deels veroorzaakt door de kijkerstoename van CSI, maar vooral door de start van het nieuwe seizoen van De Slimste Mens op NPO 2. Dat programma was met 1,2 miljoen kijkers (17 procent) de nummer drie op prime time. Vorige week trok NPO 2 op hetzelfde tijdstip nog zo’n 200.000 kijkers met een documentaire.

De derde zender op prime time is SBS 6, dat veel bekijks trok met de seizoensfinale van Dokter Tinus. De dubbele aflevering trok 900.000 kijkers (13 procent) en 1,1 miljoen kijkers (18 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Voetbal Inside met 698.000 kijkers (10 procent) op RTL 7, Nieuwsuur met 678.000 kijkers (12 procent) op NPO 2 en CSI: Cyber met 653.000 kijkers (10 procent) op RTL 4.

NPO 3 trok 197.000 kijkers (3 procent) met Oud en Nieuw en 219.000 kijkers (3 procent) met Alpacas.

De vooravondwinnaars waren GTST (1,9 miljoen), Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half Acht Nieuws (1,5 miljoen) en RTL Boulevard (1,1 miljoen). Utopia trok 596.000 kijkers. Een Huis Vol, de vervanger van DWDD, kwam uit op 974.000 kijkers.

Hart van Nederland was de late night-topper met 1,2 miljoen kijkers (23 procent), gevolgd door Shownieuws (896.000) en RTL Late Night (872.000). Pauw trok 787.000 kijkers.

NPO 1 was met 20 procent marktaandeel avondwinnaar, gevolgd door RTL 4 (19 procent) en SBS 6 (13 procent).

Top 15
01. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.922.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.813.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.473.000
04. Memories (NPO1) 1.359.000
05. Radar (NPO1) 1.276.000


06. Hart van Nederland (SBS6) 1.170.000
07. De Slimste Mens (NPO2) 1.162.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 1.148.000
09. Dokter Tinus (SBS6) 1.133.000
10. Journaal 18:00 (NPO1) 1.035.000


11. Een Huis Vol (NPO1) 974.000
12. Editie NL (RTL4) 957.000
13. Crime Scene Investigation (RTL4) 941.000
14. EenVandaag (NPO1) 941.000
15. Shownieuws (SBS6) 896.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 19.8%
2. RTL4 / 18.5%
3. SBS6 / 12.5%
4. NPO2 / 9.9%
5. RTL7 / 5.2%


6. NET5 / 4.1%
7. Vero / 4.0%
8. NPO3 / 3.5%
9. RTL5 / 3.2%
10. RTL8 / 3.0%


11. Discov / 1.0%
12. FOX / 0.9%
13. Comedy / 0.8%
14. N.geog / 0.8%
15. TLC / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,2%
2. RTL Nederland 29,9%
3. SBS Groep 21,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen