Wendy van Dijk verliest kijkers aan Hello Goodbye


De kijkcijfers van donderdag 5 november 2015 (SKO)

Foto: Nick van OrmondtHet nieuwe seizoen van Hello Goodbye is donderdagavond met mooie cijfers van start gegaan. De eerste aflevering trok bijna 1,3 miljoen kijkers (20 procent) en veroorzaakte daarmee een piek in de programmering van NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Hello Goodbye wist meer kijkers te boeien dan Wendy van Dijks Diagnose Gezocht op RTL 4, dat vorige week nog de winnaar om half tien was. Dat programma zakt nu van 1,6 miljoen (25 procent) naar 1,2 miljoen kijkers (20 pct).

Van Dijk verliest maar liefst 22 procent van haar kijkerspubliek, terwijl NPO 1 om half tien juist met 40 procent is gegroeid. Vorige week trok het station namelijk ‘slechts’ 914.000 kijkers met Hoe Heurt Het Eigenlijk.

De donderdagavond is traditiegetrouw de minst bekeken avond van NPO 1, als Wie is de Mol niet op zender is. Hello Goodbye weet desondanks toch te scoren. Overspel ervoor en Down Voor Dummies erna deden het met 825.000 kijkers (12 procent) en 519.000 kijkers (10 procent) aanzienlijk minder goed.

De grote winnaar op prime time blijft Chantal Janzen met Chantal Blijft Slapen, dat ditmaal goed was voor 1,5 miljoen kijkers (21 procent). Verder scoorde vooral Expeditie Robinson (1 miljoen kijkers, 15 procent) mooie cijfers.

De andere meest bekeken uitzendingen op prime time waren Augsburg – AZ met 917.000 kijkers (15 procent) op RTL 7, Nieuwsuur met 542.000 kijkers (10 procent) op NPO 2 en NCIS: Los Angeles met 513.000 kijkers (8 procent) op SBS 6.

NPO 3 stelde behoorlijk teleur met slechts 145.000 kijkers (2 procent) voor de première van de driedelige documentaireserie Super Stream Me.

De vooravondwinnaars waren het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), de wedstrijd Ajax – Fenerbahce met 1,4 miljoen kijkers op RTL 7, GTST (1,3 miljoen), DWDD (1,2 miljoen) en Half Acht Nieuws (960.000. RTL Boulevard trok 785.000 kijkers en Utopia 550.000 kijkers.

De late night-winnaar was Hart van Nederland (1,1 miljoen), gevolgd door Shownieuws (878.000), RTL Late Night (818.000) en Pauw (578.000).

RTL 4 was de meest bekeken tv-zender van de avond met 19 procent marktaandeel, gevolgd door NPO 1 (17 procent), RTL 7 (17 procent) en SBS 6 (9 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.469.000
02. Chantal Blijft Slapen (RTL4) 1.455.000
03. Ajax – Fenerbahce (RTL7) 1.406.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.346.000
05. Hello Goodbye (NPO1) 1.282.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.237.000
07. Diagnose Gezocht (RTL4) 1.225.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 1.066.000
09. Expeditie Robinson (RTL5) 1.028.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 960.000


11. Augsburg – AZ (RTL7) 917.000
12. Journaal 18:00 (NPO1) 917.000
13. Shownieuws (SBS6) 878.000
14. Overspel (NPO1) 825.000
15. RTL Late Night (RTL4) 818.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 18.7%
2. NPO1 / 16.8%
3. RTL7 / 16.6%
4. SBS6 / 8.8%
5. RTL5 / 6.9%


6. NPO2 / 5.1%
7. NET5 / 3.5%
8. Vero / 2.9%
9. NPO3 / 2.9%
10. RTL8 / 2.5%


11. Discov / 1.0%
12. TLC / 0.8%
13. N.geog / 0.7%
14. Comedy / 0.6%
15. FOX / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 44,7%
2. Publieke Omroep 24,8%
3. SBS Groep 15,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen