Carlo en Irene nemen afscheid met topscore
De kijkcijfers van zondag 31 mei 2015 (SKO)
De allerlaatste aflevering van Carlo & Irene: Life 4 You wist zondag ruim 1,214 miljoen kijkers te vermaken op RTL 4, goed voor een torenhoog marktaandeel van 27 procent. Daarmee waren ze de nummer zes van de zondag. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het slot van Life 4 You is de op een na meest bekeken aflevering van het programma ooit. Slechts één keer keken er meer mensen, namelijk in januari 2013. Toen keken er 1,241 miljoen mensen naar hun talkshow.
Life 4 You begon eind 2009 als de opvolger van Life & Cooking. De meest bekeken aflevering van die tv-show trok in 2003 bijna 1,5 miljoen kijkers.
Boszhard en Moors namen afscheid van de zondag met veel vrienden van de show, waaronder Gordon, Maik de Boer en Glennic Grace. Aan het eind van de uitzending waren de twee zichtbaar emotioneel.
Life 4 You sloot af met een ver bovengemiddelde score. Normaal scoort het programma ver onder de 1 miljoen kijkers. Vlak voor het slot was een compilatie van 15 jaar zondagmiddag met Carlo en Irene te zien. Daar keken 510.000 mensen (17 procent) naar.
Broadchurch
Het enige RTL 4-programma dat het beter deed dan Life 4 You was zondag het Half Acht Nieuws met 1,3 miljoen kijkers en 22 procent marktaandeel.
Op prime time begon het tweede seizoen van Broadchurch met 1 miljoen kijkers en 15 procent aandeel, waarna de tweede aflevering 926.000 kijkers en 14 procent neerzette.
NPO 1 aan kop
Al met al was RTL 4 de tweede zender van de avond met bijna 16 procent aandeel, na de absolute nummer één NPO 1 (27 procent).
Die zender bezet de gehele dag top vier met het Achtuurjournaal (2,7 miljoen, 41 procent), Een tegen 100 (2,3 miljoen, 32 procent), Studio Sport Eredivisie (1,9 miljoen, 33 procent) en Tussen Kunst en Kitsch (1,7 miljoen, 25 procent).
Bonje scoort
SBS 6 was de nummer drie met 11 procent en deed goede zaken met Hart van Nederland (1,1 miljoen, 20 procent) en Bonje met de Buren (1 miljoen, 16 procent).
De NPO 3-serie Smeris zette 614.000 kijkers (9 procent) neer, terwijl Brandpunt Profiel over het koningspaar uitkwam op 477.000 kijkers (10 procent) bij NPO 2.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.730.000 02. Een tegen 100 (NPO1) 2.263.000 03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.871.000 04. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.669.000 05. Half acht nieuws (RTL4) 1.293.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 26.6% 2. RTL4 / 15.5% 3. SBS6 / 10.6% 4. NPO3 / 5.1% 5. Vero / 5.1%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,6% 2. RTL Nederland 26,4% 3. SBS Groep 18,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |