Miljoen kijkers voor partnerruil Rob Geus
De kijkcijfers van woensdag 15 april 2015 (SKO)
De partnerruil van Rob Geus en Peter Jan Rens in Jouw Vrouw Mijn Vrouw VIPS wist woensdagavond 991.000 kijkers te boeien op RTL 4, goed voor een marktaandeel van 15 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Jouw Vrouw Mijn Vrouw VIPS, dat iets onder RTL 4’s avondgemiddelde van 17 procent scoorde, was het op twee na meest bekeken programma op prime time. Alleen Tussen Kunst en Kitsch op NPO 1 en de Champions League op NPO 3 trokken meer kijkers.
De Nelleke van der Krogt-show Tussen Kunst en Kitsch was met ruim 1,6 miljoen kijkers (25 procent) de grote winnaar op prime time, gevolgd door de wedstrijd Paris Saint-Germain – FC Barcelona kwam uit op bijna 1,6 miljoen kijkers (24 procent).
De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Thuis voor de Buis met 764.000 kijkers (12 procent) op RTL 4 en Geef Om Je Hersenen met 759.000 kijkers (12 procent) op NPO 1.
NPO 1 was met 20 procent marktaandeel de meest bekeken tv-zender van de avond, gevolgd door RTL 4 (17 procent) en NPO 3 (14 procent). SBS 6 kwam net niet op de eretribune met 9 procent.
SBS 6 scoorde op prime time 450.000 kijkers en 7 procent marktaandeel met de dure dramaserie Gouden Bergen, terwijl Kitsch of Kassa 524.000 kijkers en 8 procent marktaandeel deed.
De showrubrieken RTL Boulevard en Shownieuws scoorden 770.000 en 790.000 kijkers, terwijl DWDD (1,3 miljoen) als vertrouwd de talkshowstrijd won van RTL Late Night (929.000) en Pauw (579.000).
De meest bekeken film van de avond was Three Musketeers met 448.000 kijkers op RTL 7. De meest bekeken niet-Nederlandstalige serie was Criminal Minds met 389.000 kijkers op Veronica.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.980.000 02. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.644.000 03. PSG – Barcelona (NPO3) 1.577.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.441.000 05. De wereld draait door (NPO1) 1.335.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 20.4% 2. RTL4 / 17.0% 3. NPO3 / 14.1% 4. SBS6 / 9.1% 5. Vero / 5.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 39,6% 2. RTL Nederland 26,8% 3. SBS Groep 18,4% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |