Half miljoen kijkers voor Patty Brard-soap
De kijkcijfers van vrijdag 22 augustus 2014 (SKO)
Patty’s Big Fat Ibiza Wedding, de nieuwe soap van Patty Brard, is vrijdagavond met 512.000 kijkers van start gegaan op SBS 6. Daarmee zette de tv-diva 8,3 procent marktaandeel neer. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Met zoveel voorpubliciteit, stelt de score van Brard ietwat teleur. Ze was de nummer vijf om half negen. Op hetzelfde tijdstip wisten vier andere tv-stations meer kijkers te boeien, namelijk NPO 2, NPO 1, RTL 4, maar ook de kleinere mannenzender RTL 7.
De toppers om half negen waren namelijk De Slimste Mens (1,4 miljoen, 21,9 procent), Flikken Maastricht (1,2 miljoen, 19,4 procent), Het Beste Van Got Talent (712.000, 11,4 procent) en Voetbal International (525.000, 8,5 procent).
Brard vormt een soapavond met het tweede seizoen van Andy & Melisa, de soap van Andy van der Meijde. Daarvan scoorde de seizoenspremière 499.000 kijkers en 8,1 procent aandeel.
De programma’s die om half tien meer kijkers trokken waren Linda’s Zomerweek (1,4 miljoen, 23,9 procent), Muziekfeest op het plein (760.000, 12,4 procent), Baardmannetjes (601.000, 9,8 procent) en Voetbal International.
De grote winnaar van de avond was het Achtuurjournaal met 1,9 miljoen kijkers.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.925.000 02. Linda’s Zomerweek (RTL4) 1.410.000 03. De Slimste Mens (NPO2) 1.360.000 04. Half acht nieuws (RTL4) 1.228.000 05. Flikken Maastricht (NPO1) 1.208.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 18.5% 2. NPO1 / 16.4% 3. NPO2 / 11.7% 4. SBS6 / 9.4% 5. RTL7 / 5.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 31,2% 2. Publieke Omroep 30,8% 3. SBS Groep 17,5% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |