SBS 6 scoort met vakantieshow Eddy Zoëy
De kijkcijfers van maandag 30 juni 2014 (SKO)
Het nieuwe vakantieprogramma Was Ik Maar Thuisgebleven met Eddy Zoëy is maandagavond met mooie cijfers van start gegaan op SBS 6. Er keken 751.000 mensen, goed voor 11,1 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Eddy Zoëy-show, volgens tv-recensent Marcel Peereboom Voller een voorbeeld van ‘ramptoerisme’, was het meest bekeken niet-sportprogramma op prime time. Alleen voetbalpraat was op hetzelfde moment meer in trek.
Nederland 1 en RTL 4 bleven SBS 6 voor om half negen. De publieke concurrent trok 1,9 miljoen kijkers met het WK Journaal, terwijl de commerciële concurrent 1,1 miljoen kijkers deed met VI Oranje.
Zoëy deed dus goede zaken op SBS 6. Geen enkele andere titel van de zender trok méér kijkers. Hart van Nederland was met 726.000 kijkers de nummer twee.
De winnaars van de avond waren Duitsland – Algerije op de late avond en Frankrijk – Nigeria in de vooravond met respectievelijk 3,2 en 2,8 miljoen kijkers.
Het op een na meest bekeken niet-sportprogramma op primet ime zat óók bij SBS 6: Kleine Baby’s Grote Zorg werd door 599.000 mensen bekeken.
Top 15 01. Duitsland – Algerije (Ned1) 3.159.000 02. Frankrijk – Nigeria (Ned1) 2.805.000 03. Voetbal WK VB (Ned1) 2.083.000 04. WK Journaal (Ned1) 1.855.000 05. Studio Brasil (Ned1) 1.770.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 43.8% 2. RTL4 / 11.4% 3. SBS6 / 7.4% 4. Ned2 / 6.8% 5. Vero / 4.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 53,8% 2. RTL Nederland 17,6% 3. SBS Groep 13,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |