Ruim miljoen kijkers voor nieuwe RTL 4-shows


De kijkcijfers van zaterdag 12 april 2014 (SKO)

Foto: RTLDe nieuwe RTL 4-shows Typisch Carlo en Irene en ZaterdagavondJURK zijn zaterdagavond van start gegaan met 1,1 miljoen en 1,2 miljoen kijkers, goed voor marktaandelen van 18,6 en 19 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Zowel het programma van Carlo Boszhard en Irene Moors als dat van Dennis van de Ven en Jeroen van Koningsbrugge behaalde een marktaandeel dat niet ver verwijderd lag van het avondgemiddelde van RTL 4, dat op 18,8 procent lag. 

De nieuwe tv-shows stonden rond de Linda de Mol-show Weet Ik Veel heen geprogrammeerd, dat 1,4 miljoen kijkers en 21,5 procent marktaandeel scoorde.

Nederland 1 was als vertrouwd de grote nummer één met 22,4 procent marktaandeel, vooral dankzij Studio Sport Eredivisie (2 miljoen), het Achtuurjournaal (1,8 miljoen) en prime time-winnaar Ik Vertrek (1,5 miljoen).

De Kwis deed op Nederland 1 bijna 1,2 miljoen kijkers en Bananasplit maakt haar verlies van vorige week, toen Sterren Springen veel kijkers van Frans Bauer afsnoepte, niet goed. De candid camera-show bleef net boven het miljoen.

Sterren Springen op SBS 6 trok zaterdag 1,1 miljoen kijkers, iets meer dan vorige week.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 2.032.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.786.000
03. Ik Vertrek (Ned1) 1.450.000
04. Weet Ik Veel (RTL4) 1.351.000
05. De Kwis (Ned1) 1.188.000

06. ZaterdagavondJurk (RTL4) 1.160.000
07. Kassa (Ned1) 1.155.000
08. Typisch Carlo en Irene (RTL4) 1.084.000
09. Sterren Springen (SBS6) 1.072.000
10. Bananasplit (Ned1) 1.022.000


11. Journaal 18:00 (Ned1) 932.000
12. Eigen huis en tuin (RTL4) 884.000
13. EenVandaag (Ned1) 872.000
14. Half acht nieuws (RTL4) 871.000
15. RTL Woonmagazine (RTL4) 763.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 22.4%
2. RTL4 / 18.8%
3. SBS6 / 11.8%
4. Ned2 / 5.5%
5. RTL5 / 4.0%

6. Vero / 3.8%
7. RTL7 / 3.2%
8. Ned3 / 3.0%
9. NET5 / 2.5%
10. RTL8 / 2.0%


11. FoxEre / 1.1%
12. Comedy / 1.1%
13. Discov / 1.0%
14. N.geog / 0.9%
15. Nick / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 30,9%
2. RTL Nederland 28,0%
3. SBS Groep 18,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

120 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
ZoZo
april 14, 2014 18:10

“Ik vond Carlo sjagerijnig en niet vriendelijk.” No shit… dat is Carlo ten voeten uit.

Gast
OMG
april 14, 2014 11:41

En dat met een C garnituur van “sterren”

Gast
Huiskamer
april 13, 2014 23:58

Heerlijk op zaterdagavond de film Captain Phillips (via XBMC (free)) bekeken.
Fantastische kijkavond gehad.

Gast
Anoniem
april 13, 2014 23:47

De Moeder van Herman is die nog wel normaal .dat tv rtl 5 Love From Russia ze hebben niet eens in de gaten dat ze gewoon hoeren verblijfsvergunning ophalen uit Rusland .Wat een 20 IQ volk zeg.

Gast
Anoniem
april 13, 2014 23:41

Hans Teeuwen was net 2 uur lang op Belgie .Dat was weer lachen .Hij zei,ze moesten al die jongens met een gitaartje met hoge stem Doodschieten .Ojee wat lachen hahahaha . Nu kijk ik weer naar rtl 5 het domme volk op aarde From Russia With Love ,goedkope hoeren ophalen uit Rusland en de Oekraine opdat ze geen Nederlands wijf meer kunnen krijgen .Nog meer inteelt .Hulde aan de domme mens whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Gast
Don
april 13, 2014 22:53

@Finger;

Je weet dat Anonymous Engels is voor Anoniem? En dat dus iedereen die geen naam invult Anonymous heet op deze site? (En dat zijn er nogal veel hoor die dat niet doen.)

Gast
Anoniem
april 13, 2014 22:16

Net Typisch Carlo en Irene gezien eindelijk weer een leuke kwis met fun ,fun en nog eens fun ! Top

Gast
Anoniem
april 13, 2014 20:54

@ Finger
Ten eerste is niet iedereen dezelfde als anonymous, en ten tweede ben ik een vrouw, en ten derde jou laatste zin…… ach, laat ik daar maar geen woorden aan vuil maken.

Gast
Finger
april 13, 2014 20:46

Ha, kijk die Ano eens. Alstijd praatjes maar nu kruipt hij in zijn schulpje. Hulde aan Braak!

Gast
Jaap
april 13, 2014 20:40

Wauw, ik had echt niet verwacht dat Typisch Carlo en Irene zo goed zou uitpakken. Voor mij is het elke zaterdag verplicht meekijken met vrouw en kinderen naar de gruwelijkste rotzooi, maar dit keer viel het gelukkig mee. Ik heb me een aap gelachen!!

Gast
Anoniem
april 13, 2014 20:24

@ BRAAK
Zit je hier nu gewoon te dreigen???

Gast
BRAAK
april 13, 2014 19:35

@Anonymous
Sun 13 Apr 2014 om 18:25

Meneertje Anonymous leest bewust de titel verkeerd. Als hij daar op gewezen wordt, gooit hij het erop dat ik me laat manipuleren. Vervolgens doet hij alsof hij dom is en zijn neus bloedt, terwijl hij doelbewust de boel verdraait. Maar IK ben degene die normaal moet doen? Haha, stumper. Kom een keer bij me langs dan. Zal ik je eens heel normaal laten zien hoe wij dat in de ring oplossen.

@Robert W.

Hetzelfde geldt voor jou, Antilliaan!

Gast
Edith Vermeer
april 13, 2014 19:21

JAAA ZEKER….wij waren bij de opnames en hebben Eddy ontmoet…handtekening was geen probleem en hij was echt tegen iedereen leuk en aardig. Topgast. Ik vond Carlo sjagerijnig en niet vriendelijk. Eddy deed ook de publieksverwarming. Leuke gast en deed dat om te gieren zo leuk. EDDY KEUR wij zijn fan en blijven dat. Groetjes Edith en vriendinnen uit Tiel. XXX

Gast
Ray
april 13, 2014 19:12

@Richard. Eddy ik vind het dapper dat je onder Richard van Bruggen post!

Gast
LD
april 13, 2014 19:05

Die jurk kan volgende week in de kast blijven hangen! En dat is een grap van het kaliber waar Zaterdagavondjurk vol mee zat.

Gast
Richard van Bruggen
april 13, 2014 18:50

Dag allemaal. Jurk was om te huilen. Ik maak zelf ook TV maar dit is uiterst bedenkellijk…nog slechter dan op 538 die 2 en daar zijn ze afgehaald! RTL ook doen!
Typisch Carlo en Irene? Wat een drukte….niet goed is dat er geen host is…Carlo neemt altijd het voortouw. Niet goed.Had Eddy Keur dit laten presenteren. IN of buiten beeld is die man altijd goed aanwezig. Mooie stem, maar vond hem hier te weinig aan het woord. WIens keuze was dat om hem monddood te houden? Slecht idee. Meer Keur en minder C&I in dit programma. Wel een rip off van veel en zelfs van hen zelf. Inhoudelijk geen goed programma. Maar enfin…

Gast
Robert W.
april 13, 2014 18:35

Braak is een Brutale aap die iedereen hier afblaft, erg grof is en aso.

Gast
Anoniem
april 13, 2014 18:25

@ BRAAK
Reageer eens normaal!!

En nee, ik ben niet dezelfde anonymous, maar wel één die zich ergert aan mensen die uit het niets zo belachelijk reageren op anderen.

Gast
Max
april 13, 2014 18:18

Hahahahahahahahahaha Kim, onder welke steen heb jij gelegen de laatste 5 jaar? ” vernieuwde show” laat me ff lachuh!!!

Gast
Albert2.0
april 13, 2014 18:13

De kandidaten in Deutschland sucht den Superstar (DSDS in de Duitse versie van Idols) waren kwalitatief van een lager niveau dan bij de Nederlandse talentenjachten viel mij op. Het was een beetje Next Poptalent niveau. Pijnlijk om te zien voor zo’n groot land, maar blijkbaar moet je een echt goede jury/redactie hebben om uitzonderlijk talent uit alle deelnemers te filteren en dat is hen in ieder geval niet gelukt!

Gast
Gerard
april 13, 2014 18:08

Top programma!

Gast
Kim
april 13, 2014 18:07

Leuke vernieuwende show!

Gast
TV ring
april 13, 2014 18:07

Ik denk dat ze hier de 2de Televizierring mee gaan binnenslepen!

Gast
Anoniem
april 13, 2014 17:40

Wanneer gaat Irene eens op dieet ze lijkt wel een nijlpaard.

Gast
Max
april 13, 2014 17:00

Oh mijn god! Carlo en Irene 5.0. Het vervolg op de tv kantine! RTL wordt echt een persiflage van zichzelf! Team Irene keek niet eens op de kaartjes bij het onderdeel “hints” ….afgezaagd en vooraf geproduceerd!! Spontaniteit was ver te zoeken, dus nee….dit gaat hem niet worden. Hoewel, zou het gemiddelde RTL publiek dit snappen?

Gast
Anoniem
april 13, 2014 16:52

Gracia bedoeld met DSDS:

Deutschland sucht den Superstar, uitgezonden op de Duitse RTL.

Voordat met denkt dat DSDS een enge ziekte is.

Gast
Anoniem
april 13, 2014 16:48

gtstfites

Neen idd. daarom is het ook zo verbazend dat jij op dit forum een reactie mag plaatsen.

Gast
gtstfites
april 13, 2014 15:54

Dat zie je niet veel meer dat kinderen op een familiezender iets mogen doen.

Gast
Ray
april 13, 2014 15:38

Ja dat vond ik juist zo leuk, dat mini playbackshow winkeltje, geweldig!

Gast
goed
april 13, 2014 15:38

Ik vond het fantastisch, goed gemaakt, leuk bedacht, iedereen kwam uit de verf, leuke deuntjes, gezellig decor, goede sfeer! Enkel lof!

Gast
slecht
april 13, 2014 15:30

zo slecht dit programma. Een heel programma bouwen om iemand die denkt dat hij goed typetjes na kan doen en alleen maar zelf in beeld wil.
Wat een rotzooi. Andre van duin jat werk, mini playbackshow elementen.
Pffff…..

Gast
herman
april 13, 2014 15:24

Gister zat ik klaar voor de vernieuwde zaterdagavond! Ik had van tevoren geen zin in Typisch Carlo & Irene en keek uit naar zaterdagavondjurk. Mijn verwachtingen werden niet waar gemaakt, ik vond typisch juist geweldig en zaterdagavondjurk ECHT heel erg slecht gemaakt en alles behalve grappig. Ik had echt met de gasten te doen, terwijl de gasten bij Typisch Carlo & Irene boven zichzelf uitstegen: Kasper van Koten en Gerard Ekdom hebben mij echt verrast! Ik vond de kids ook geniaal.

Gast
Benstiller
april 13, 2014 15:21

Ik vond Typisch Carlo&Irene een heerlijk zaterdagavond programma, de azijnpissers hier vonden het al niks voordat het uberhaupt werd uitgezonden, dus dat is niet verassend. Ik denk dat deze show zeker gaat groeien en nog voor veel verassende leuke tv momenten gaat zorgen.

Gast
Minie
april 13, 2014 14:36

Marijke Helwegen met een zwaan naar duikplank hoogtepunt van het jaar!

Gast
ziezo
april 13, 2014 14:26

erg slecht puberaal programma!

Gast
kritische kijker
april 13, 2014 14:23

Hoewel de PO door de nadenkende Nederlander weer gewaardeerd is met kwaliteitsprogramma’s, is de anders denkende kijker door RTL campingzender getrakteerd op een avond waar je niet vrolijk van wordt. Jammer dat RTl Erland en Mollusconi er niet van leert !

Gast
Boladão
april 13, 2014 14:07

Carlo&Irene en Jurk zijn twee heel slecht gemaakte programmas!Volgende week gaat Jurk helemaal de dieperik in want die onverstaanbare NIETSNUT komt eens mee brallen!!!!!

Gast
Gracia
april 13, 2014 13:53

DSDS was gisteren weer geweldig.

Gast
JaJa
april 13, 2014 13:30

Carlo en Irene was niet zo best. Decor uit het jaar tak qua stijl. Carlo die altijd een dikke vinger in de pap heeft die acteert of hij ook zit te raden. Overspannen vrolijkheid, gemaakte lachjes, gespeelde lol.

Zaterdagavond Jurk was ronduit pijnlijk. Tot aan de break moet ik zeggen. Want verder trok ik het niet. Dus het kan zijn dat het daarna fantastisch werd, maar wat heb ik met plaatsvervangende schaamte zitten kijken. Zo niet grappig. Ik kan het woord flauw niet eens gebruiken, want daar zit het nog onder.

Dat filmpje met die dames en hun tour door Rotterdam: pijnlijke imitatie van Annie de Rooij. Voorspelbare grappen (nou ja, grappen…). Amateurtoneel van de basisschool is nog beter doordacht.

Die act over die twee mediums… wat moet ik zeggen? Ik zat bijna te janken zo slecht.

Gast
boef
april 13, 2014 13:18

Triest en eenzaam leven zonder sociale contacten moet je hebben als je hier
dagelijks rondhangt om kijkcijfers, sorry maar dan mag je van mijn terplekke …. neervallen!

Gast
Opa
april 13, 2014 13:13

Voor kwaliteit moet je bij de PO zijn, ik heb weer genoten van Bananasplit.

Gast
Jochem
april 13, 2014 13:03

Typisch Carlo en Irene heel erg leuk.
Kunnen ze stoppen met Sterren (wie??????) springen. En wat een domme jury. Laat die zelf eens springen. Wat een chagrijnen.

Gast
Tinus
april 13, 2014 12:51

JURK stelde enorm teleur, had te doen met Chantal die moest er maar wat leuks van maken. Typisch vond ik: goede sfeer, leuke verassende gasten, carlo & irene op zijn best! Oude tijden herleven, ik zou hier 1 uur programma van maken, te kort!

Gast
dennisfan
april 13, 2014 12:47

Fan van dit programma, Carlo en Irene zijn baas!

Gast
georgette
april 13, 2014 12:47

Ik vond dat blonde rossige meisje echt geweldig in die kids beta!

Gast
Anoniem
april 13, 2014 12:47

Tof programma!

Gast
Sanimo
april 13, 2014 12:46

Als je wordt afgebrand op mediacourant en geprijsd wordt op twitter dan weet je dat je een succes in handen hebt. Gefeliciteerd RTL met Typisch Carlo & Irene

Gast
Ymke
april 13, 2014 12:45

Wie ben ik? wist sterren springen niet te verslaan en Typisch Carlo en Irene wel. Erland bouwt nu een feestje!

Gast
Willem
april 13, 2014 12:45

BN’ers die andere BN’ers nadoen zorgt voor leuke tv, ben benieuwd naar de gasten van komende week.

Gast
Rieneke
april 13, 2014 12:44

Ik ben aangenaam verrast door Typisch Carlo & Irene, heb er onwijs om kunnen lachen. Dit gaat groeien.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen