Wie is de Mol voor het eerst over 3 miljoen-grens
De kijkcijfers van donderdag 20 maart 2014 (SKO)
Wie is de Mol heeft voor het eerst in haar geschiedenis de magische 3 miljoen kijkers-grens gepasseerd. De grote finale van het veertiende seizoen trok ruim 3,1 miljoen kijkers naar Nederland 1, goed voor een marktaandeel van 40,7 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Nog nooit eerder wist Wie is de Mol zo’n enorm kijkerspubliek te bekoren. Tot nu toe stond het record op de slotaflevering van het vorige seizoen, die bijna 2,6 miljoen kijkers wist te boeien.
Het programma van de AVRO was veruit het meest bekeken programma van de avond. De nummers twee en drie waren de acht uur-toppers Achtuurjournaal (2,3 miljoen) en GTST (1,7 miljoen).
Tijdens de uitzending bleek dat kandidate Susan Visser de Mol was en dus wekenlang opdrachten heeft gesaboteerd. Sofie van den Enk werd de winnaar van het programma en Freek Bartels eindigde als verliezer.
Direct na Wie is de Mol wist Hello Goodbye bijna 1,5 miljoen kijkers te boeien, waarna Nederland van Alleman 874.000 kijkers deed.
RTL 4 was de nummer twee op prime time met 1,2 miljoen kijkers voor Help Mijn Man Is Klusser en 1 miljoen kijkers voor Help Onze Dochter Aan De Man.
SBS 6 trok vooral veel kijkers met Hart van Nederland (952.000) en Utopia (906.000). Op prime time keken er 759.000 mensen naar Castle.
Top 15 01. Wie is de Mol (Ned1) 3.148.000 02. Journaal 20:00 (Ned1) 2.300.000 03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.677.000 04. Hello Goodbye (Ned1) 1.447.000 05. De wereld draait door (Ned1) 1.272.000 06. Help mijn man is klusser (RTL4) 1.153.000 07. Half acht nieuws (RTL4) 1.051.000 08. Help onze dochter aan de man (RTL4) 1.007.000 09. Hart van Nederland (SBS6) 952.000 10. Utopia (SBS6) 906.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 26.9% 2. RTL4 / 16.7% 3. SBS6 / 9.5% 4. RTL7 / 8.3% 5. Ned2 / 6.6% 6. Vero / 4.4% 7. RTL5 / 3.5% 8. NET5 / 3.4% 9. Ned3 / 3.0% 10. RTL8 / 2.7%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,5% 2. RTL Nederland 31,2% 3. SBS Groep 17,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |