Linda de Mol scoort met seizoensopener Weet Ik Veel


De kijkcijfers van zaterdag 22 februari 2014 (SKO)

Het tweede seizoen van de Linda de Mol-show Weet Ik Veel is zaterdagavond met bijna 1,8 miljoen kijkers van start gegaan op RTL 4, goed voor 24,6 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Weet Ik Veel was de winnaar op prime time. De nummer twee op prime time, en tevens het meest bekeken alternatief, was de olympische talkshow Studio Sportwinter op Nederland 1. Daar keek op hetzelfde moment een publiek van bijna 1,7 miljoen mensen naar.

Het eerste seizoen van Weet Ik Veel werd uitgezonden in maart en april 2013. De acht afleveringen trokken gemiddeld net iets meer dan 2 miljoen kijkers. De minst bekeken aflevering zat toen op bijna 1,7 miljoen kijkers. Het record is bijna 2,4 miljoen kijkers.

Andere toppers op prime time waren De TV Kantine (1,4 miljoen kijkers), Heer en Meester (1,3 miljoen), De Grote Improvisatieshow (916.000) en Hoe Duur Was De Suiker (786.000).

De kijkcijferlijst wordt gedomineerd door het schaatsen. De ploegenachtervolging-finale bij de dames trok ruim 4,1 miljoen kijkers, terwijl de heren 3,9 miljoen kijkers scoorden.

SBS 6 scoorde vooral met Hart van Nederland (780.000) en Lachen Om Home Video’s (763.000). Op prime time deed ze 569.000 kijkers met de film National Treasure: Book of Secrets.

Top 15
01. Schaatsen OS Team D F (Ned1) 4.137.000
02. Schaatsen OS NB (Ned1) 3.990.000
03. Schaatsen OS Team H F (Ned1) 3.911.000
04. Schaatsen OS Team H Hul (Ned1) 3.901.000
05. Schaatsen OS Team D Hul (Ned1) 3.798.000


06. Schaatsen OS VB (Ned1) 3.532.000
07. Skien OS Slalom H (Ned1) 3.248.000
08. Schaatsen OS Team D HF (Ned1) 2.834.000
09. Journaal 20:00 (Ned2) 1.803.000
10. Weet Ik Veel (RTL4) 1.758.000


11. Sotsji Vandaag (Ned1) 1.697.000
12. Studio Sportwinter (Ned1) 1.651.000
13. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.641.000
14. Bobsleeen OS Viermansbob (Ned1) 1.457.000
15. TV Kantine (RTL4) 1.413.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 23.8%
2. RTL4 / 17.9%
3. Ned2 / 9.3%
4. SBS6 / 8.5%
5. Ned3 / 5.0%


6. RTL5 / 4.8%
7. Vero / 3.7%
8. RTL7 / 3.0%
9. NET5 / 2.8%
10. RTL8 / 2.6%


11. FOXEre / 1.1%
12. Comedy / 0.9%
13. Discov / 0.8%
14. ID / 0.7%
15. Nick / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,1%
2. RTL Nederland 28,3%
3. SBS Groep 15,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

37 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
kritische kijker
februari 23, 2014 22:49

Haha de po’tjes ;)

Gast
kritische kijker
februari 23, 2014 22:35

Haha de co’tjes ;)

Gast
Riek
februari 23, 2014 19:21

@Marc

Haha, 5,6? LOM-schoolverlater! Prutser!

Gast
Anoniem
februari 23, 2014 19:13

Zoals u al aan mijn uitkraamsel van 18.49 heeft kunnen waarnemen is het dit ietwat sneuige PO-hatertje en volidioot CO-adept hedenochtend wederom gelukt om te om te ontsnappen aan het waakzame oog van de wottejassenbrigade van de zwakzinnigeninrichting. :lol:

Gast
kritische kijker
februari 23, 2014 18:49

Zoals u al aan mijn uitkraamsel van 18:16 heeft kunnen waarnemen is het dit ietwat sneuïge CO-hatertje en volidioot PO-adept hedenochtend wederom gelukt om te ontsnappen aan het waakzame oog van de wittejassenbrigade van de zwakzinnigeninrichting. :lol:

Gast
Anoniem
februari 23, 2014 18:30

@kritische kijker, je denkt toch niet echt dat de NOS de wedstrijden in beeld brengt? Dan ben je nog dommer dan ik dacht. Dat zijn gewoon beelden die aangeleverd worden en voor veel geld gekocht zijn van Blatter c.s.

Gast
kritische kijker
februari 23, 2014 18:16

Dank NOS voor de geweldige mooie intervieuws en kritisch en informatief commentaar. Elke dag weer blij dat de Mollusconies, Murdochs en Berlusconies dit land niet verprutsen met manipulatieve en domme zakkenvullende sportprogramma’s (Spijkerman, Derksen).

Talpa heeft al vele malen bewezen dat zij alleen uit zijn op zakkenvullen en de kijker vergeet tv 10. Ook Murdoch met Fox heeft nu zichtbaar gemaakt dat zelfs de RTL simpele groep tot 49 jaar de inhoud van die sportuitzendingen niet pruimt. Er kijkt echt niemand naar deze zenders. De NOS blijft van en voor iedereen zelfs voor de onoplettende co kijker.

Nochmaals, NOS dank en op naar het WK want ook daar zullen julle de Murdochs Berlusconies Mollusconies en andere veroordeelde eigenaren van TV programma’s voor zakkenvullerij en manipulaties, snel doen vergeten.

Gast
Anoniem
februari 23, 2014 17:14

@lyn, euh, het zijn de sporters die sporten hoor. Met of zonder NOS zou dat hetzelfde zijn. En 99% van de beelden worden niet door de NOS gemaakt.

Gast
lyn
februari 23, 2014 16:55

Man, wat heeft de NOS dit top gedaan! Hulde. Achttien dagen topsport van de bovenste plank. Wat ben ik blij dat we in Nederland zoiets hebben.

Gast
Anouk
februari 23, 2014 15:54

Ik word een beetje “Linda -moe”… Dat giechelende bekkie van haar begint me behoorlijk te vervelen.
Zijn er geen nieuwe talenten dan deze oma???
Aan de andere kant; ik zap gewoon weg. Dus wat maakt het ook eigenlijk uit.

Gast
Otrebmuh
februari 23, 2014 15:19

Gaite Jansen uit Hoe duur was de suiker is lekker.

Gast
Anonymous
februari 23, 2014 13:32

App van ”Weet ik veel” liep op het einde niet helemaal synchroon meer, maar werkte voor de rest prima.

Gast
Anoniem
februari 23, 2014 13:24

Eigenlijk zou ik van 13.21 mijn eigen advies opvolgen maar daar ben ik te dom voor. :lol:

Gast
Anoniem
februari 23, 2014 13:21

Gelukkig meng ik mij van 12:19 nu ook in de discussie. Dat moet ik eigenlijk niet doen, wat daar ben ik veel te dom voor. :lol:

Gast
peter1
februari 23, 2014 12:41

voor RTL begrippen valt het wel tegen

Gast
Anonymous
februari 23, 2014 12:19

@Björn: je moet je niet in discussies mengen. Daar ben je te dom voor en je verliest altijd (van wie dan ook).

Gast
Marc
februari 23, 2014 12:12

@Björn

Dank je. Jij ook. :)

Gast
Anoniem
februari 23, 2014 11:51

Ik van 11.47 ben een zwakbegaafde CO-adept. Het is maar dat u het weet. :lol:

Gast
Björn
februari 23, 2014 11:48

Ik was gewoon benieuwd of je de daad bij het woord kon houden. Ik had een 6,8 zonder app maar wel met pen en papier.

Maar afgerond heb je toch een voldoende!
Prettige zondag verder

Gast
Anoniem
februari 23, 2014 11:47

Moet staan: Linda stelt teleur met een van de minst bekeken afleveringen van Weet Ik Veel. Als het WK-voetbal ‘s-avonds was geweest met de finale Nederland – Brazilië zou ze finaal van de kaart zijn geveegd. Öf ik een zwakbegaafde PO-adept ben ? Ik dacht het wel. :lol:

Gast
Anoniem
februari 23, 2014 11:46

Beste seizoen tv kantine ooit

Gast
Marc
februari 23, 2014 11:35

5,6

Nu blij?

Gast
Björn
februari 23, 2014 11:34

@Marc;
Nou nou nou kindje!
Nogmaals, wat was je score?
Je hebt toch meegedaan!

Gast
Dan
februari 23, 2014 11:32

Ik vond dat De TV Kantine zijn allerbeste seizoen beleefde en wat een scores tijdens Olympische Spelen en Beatrix afscheidsconcert. Klasse!

Gast
Marc
februari 23, 2014 11:32

Ik scoor sowieso hoger dan jij, brilsmurf.

Gast
Björn
februari 23, 2014 11:30

@Marc;
En…Was was je score?

Gast
k:Alex
februari 23, 2014 11:29

Die app liep bij mij juist niet altijd synchroon.

Gast
Anoniem
februari 23, 2014 11:21

Moet staan: Linda stelt teleur met een van de minst bekeken afleveringen van Weet Ik Veel. Als het schaatsen ‘s-avonds was geweest zou ze finaal van de kaart zijn geveegd.
De publieke omroep blijft Heer en Meester met sublieme kwaliteit terwijl RTL blijft steken in hun nietszeggende nu onderhand wel bekende standaardrotzooi.

Gast
H.J. Versteegh
februari 23, 2014 11:17

Heer & Meester is een prima televisiserie. Voor bejaarden.

Gast
Ik pak je
februari 23, 2014 11:07

Tsja is waarschijnlijk de halfbroer van Emile Ratelband. Al net zo debiel. TSJAkka!

Gast
eva herrema
februari 23, 2014 10:58

Vreselijk juist Heer en Meester. Ligt niet aan de acteurs maar aan de voorspelbare scenario’s.

Gast
henk
februari 23, 2014 10:52

Allemaal bluf bij MC op welke plaats staat weet ik veel vandaag? Niet bij de eerste vijftien. RTL vandaag weggevaagd.

Gast
Marc
februari 23, 2014 10:45

Mooie score voor Weet ik Veel. Weer mee gedaan met de app en die is echt verbeterd moet ik zeggen. Veel sneller en loopt synchroon met de uitzending. De vragen zijn ook beter dan vorig seizoen, wat meer toegankelijker. Vorig seizoen zaten er nog wel eens vragen bij die niet zouden misstaan bij De Slimste Mens, maar dit seizoen ze toch iets ‘makkelijker’.
Verder weer een boeiende aflevering van Heer en Meester. Wat blijft dit toch een mooi gemaakte serie. Daan Schuurmans doet het fantastisch. Ik hoop dan ook op een vervolg.

Gast
Anonymous
februari 23, 2014 10:40

Prachtige sport, mooie series zoals Heer & Meester en Hoe Duur Was De Suiker. Waar zouden we zijn zonder de almachtige P.O.

Gast
Anoniem
februari 23, 2014 10:39

Wat is Linda toch een mooie vrouw op die foto hierboven,zo een natuurlijke schoonheid vooral…………….

Gast
Rick
februari 23, 2014 10:38

Goh weer een zure reactie, wat zal jij een verschrikkelijk leven hebben!

Gast
Tsja
februari 23, 2014 10:32

Goh, weer wat cijfers achterelkaar geplakt en we hebben weer een artikel. Kijkcijfercourant

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen