Dokter Deen opent dik onder twee miljoen
De kijkcijfers van maandag 2 december 2013 (SKO)
Het tweede seizoen van Dokter Deen is maandagavond met ruim 1,7 miljoen kijkers van start gegaan op Nederland 1, goed voor een zeer hoog marktaandeel van 30,3 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ondanks de hoge cijfers, ligt het kijkersaantal onder de verwachting van schrijver Edwin de Vries, die in het AD liet weten soortgelijke cijfers als vorig jaar te verwachten. Toen keken er gemiddeld 2,1 miljoen mensen en nooit minder dan 1,9 miljoen kijkers.
Al met al was Dokter Deen de nummer drie van de avond, direct na lead-in Radar en Goede Tijden Slechte Tijden, beide goed voor bijna 1,9 miljoen kijkers.
De andere topscoorders op prime time waren Memories (1,7 miljoen op 1), CSI (1,1 miljoen op 4) en Voetbal International (894.000 op 7).
De late night-winnaars waren Pauw & Witteman (898.000), Hart van Nederland (751.000) en RTL Late Night (635.000).
Top 15 01. Radar (Ned1) 1.886.000 02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.877.000 03. Dokter Deen (Ned1) 1.744.000 04. Memories (Ned1) 1.691.000 05. Journaal 20:00 (Ned1) 1.590.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 23.0% 2. RTL4 / 17.4% 3. SBS6 / 8.5% 4. Ned3 / 8.1% 5. Ned2 / 6.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 38,0% 2. RTL Nederland 31,3% 3. SBS Groep 15,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |