Gouden Loeki winnaar op prime time
De kijkcijfers van woensdag 19 december 2012 (SKO)
De uitreiking van de Gouden Loeki 2012 was woensdagavond het meest bekeken programma op prime time. Er keken bijna 1,4 miljoen mensen naar de tv-show met Ruben Nicolai. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ook in voorgaande jaren scoorde de Gouden Loeki ongeveer rond dit kijkersaantal. Vorig jaar waren dat er iets meer, namelijk 1,5 miljoen, en in 2010 zaten er 1,2 miljoen klaar. Dit jaar ging de Gouden Loeki voor beste reclame naar Telfort.
De nummer twee op prime time was direct na Gouden Loeki te zien: het jubileumconcert van Jan Smit noteerde 1,1 miljoen kijkers. Het meest bekeken alternatief voor de Nederland 1-programmering was de speelfilm Matilda met bijna 1,1 miljoen kijkers op RTL 4.
De nummer drie, vier en vijf op prime time waren De Wilde Keuken (591.000, Ned.2), Criminal Minds (520.000, Veronica) en Once Upon a Time (496.000, Net5).
SBS 6 trok 315.000 kijkers met Alles is Liefde en 290.000 kijkers met Bizarre Aandoeningen.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.737.000 02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.613.000 03. Half acht nieuws (RTL4) 1.383.000 04. Gouden Loeki (Ned1) 1.355.000 05. Journaal 18:00 (Ned1) 1.231.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 20.6% 2. RTL4 / 17.3% 3. Ned2 / 8.3% 4. SBS6 / 6.2% 5. Ned3 / 6.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,9% 2. RTL Nederland 27,8% 3. SBS Groep 17,2% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |