Nieuwe SBS 6-maandag niet succesvol
De kijkcijfers van maandag 27 augustus 2012 (SKO)
SBS 6 heeft maandagavond geen succes geboekt in haar strijd om het terugwinnen van de kijkers. De nieuwe primetime-programma’s Villa Morero en Wie Trouwt Mijn Zoon? trokken, evenals de nieuwe vooravondshow The Price is Right, geen hoge kijkcijfers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Villa Morero moest het doen met 523.000 kijkers en was daarmee het vijfde programma in haar tijdslot. Nederland 1, Nederland 2, RTL 4 en RTL 7 trokken meer kijkers.
Villa Morero, waarin Martin Morero en Tante Cor uit Gooische Vrouwen bekende Nederlanders interviewen, behaalde een marktaandeel van 8,3 procent en scoorde daarmee 0,3 procentpunt onder het avondgemiddelde van SBS 6, dat gemiddeld genomen de derde zender van het land is.
Direct na Villa Morero wist Wie Trouwt Mijn Zoon? met Erik van der Hoff een publiek van 432.000 kijkers en een marktaandeel van 6,9 procent te behalen, 1,7 procentpunt onder het avondgemiddelde. Wie Trouwt Mijn Zoon? moest zelfs vijf zenders voor laten gaan, waaronder zusterzender Veronica met een oudere Pirates of the Caribbean-film.
Vorige week scoorde SBS 6 met haar filmavond nog hogere kijkcijfers op primetime. De film Sherlock Holmes werd toen door 681.000 mensen bekeken.
Tot overmaat van ramp heeft ook de nieuwe vooravondshow The Price is Right met Eddy Zoëy maandag teleurgesteld. Daar keken tussen 18.20 en 19.00 uur slechts 195.000 kijkers naar, zeer ver onder het zendergemiddelde van SBS 6.
Zoëy wist niet te winnen van grote concurrenten als EénVandaag (1 miljoen kijkers) en RTL Boulevard (958.000 kijkers), maar ook niet van kleinere als That’s The Question op Nederland 2 (206.000 kijkers).
Het meest bekeken programma van de avond was het Achtuurjournaal met 2,1 miljoen kijkers, gevolgd door de winnaar op primetime, Memories, met 1,4 miljoen kijkers.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.086.000 02. Memories (Ned1) 1.422.000 03. Groeten van MAX (Ned1) 1.381.000 04. Half acht nieuws (RTL4) 1.217.000 05. Het Familiediner (Ned1) 1.140.000 06. Journaal 18:00 (Ned1) 1.064.000 07. EenVandaag (Ned1) 1.033.000 08. RTL Boulevard (RTL4) 958.000 09. Nieuwsuur (Ned2) 933.000 10. De Slimste Mens (Ned2) 910.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 22.5% 2. RTL4 / 14.5% 3. Ned2 / 9.4% 4. SBS6 / 8.6% 5. RTL7 / 6.5% 6. Vero / 6.4% 7. Ned3 / 4.7% 8. NET5 / 4.6% 9. RTL5 / 3.6% 10. RTL8 / 2.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,6% 2. RTL Nederland 26,6% 3. SBS Groep 19,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |