Meest bekeken aflevering De Rijdende Rechter ooit

Geplaatst op Wed 09 May 2012 om 10:00


De kijkcijfers van dinsdag 8 mei 2012 (SKO)

Foto: NCRVHet tv-programma De Rijdende Rechter heeft een recordavond achter de rug. Er keken dinsdagavond 1,912 miljoen mensen naar de NCRV-titel en daarmee is het de meest bekeken aflevering van de zeventien jaar oude tv-show ooit. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Rijdende Rechter was veruit de populairste tv-uitzending van de avond. De nummer twee, het Achtuurjournaal, bleef flink op afstand met een score van ruim 1,6 miljoen kijkers.

De Rijdende Rechter profiteerde van een mooie lead-in. De programma’s De Allerslechtste Chauffeur van Nederland en Opsporing Verzocht wisten voorafgaand beide 1,5 miljoen kijkers te boeien.

RTL 4 was de tweede zender van de avond met onder meer 1,1 miljoen kijkers voor Welcome Home, terwijl nummer drie SBS 6 vooral goede zaken deed met NCIS: Los Angeles (758.000 kijkers).

De tv-show van Britt en Ymke op RTL 5 scoorde een aardige 452.000 kijkers en de Net5-datingshow Te Mooi Om Waar Te Zijn blijft een flop met 128.000 kijkers.

Top 15
01. De Rijdende Rechter (Ned1) 1.912.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.647.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.552.000
04. Opsporing Verzocht (Ned1) 1.508.000
05. Allerslechtste Chauffeur van NL (Ned1) 1.504.000


06. Pauw en Witteman (Ned1) 1.324.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.279.000
08. Journaal 18:00 (Ned1) 1.187.000
09. Welcome Home (RTL4) 1.137.000
10. EenVandaag (Ned1) 1.083.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 981.000
12. De Wereld Draait Door (Ned3) 961.000
13. Herrie XXL (RTL4) 912.000
14. Shownieuws (SBS6) 867.000
15. Editie NL (RTL4) 817.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)

1. Ned1 / 24.5%
2. RTL4 / 16.9%
3. SBS6 / 10.1%
4. Ned3 / 7.6%
5. Ned2 / 6.9%


6. Vero / 5.0%
7. RTL5 / 4.6%
8. RTL7 / 3.3%
9. RTL8 / 2.8%
10. NET5 / 2.6%


11. Comedy / 1.7%
12. Nick / 1.1%
13. TLC / 0.7%
14. Discov / 0.6%
15. N.geog / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,0%
2. RTL Nederland 27,6%
3. SBS Groep 17,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)








11. Comedy / 1.7%
12. Nick / 1.1%
13. TLC / 0.7%
14. Discov / 0.6%
15. N.geog / 0.5%
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,0%
2. RTL Nederland 27,6%
3. SBS Groep 17,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)


53 Reacties op “Meest bekeken aflevering De Rijdende Rechter ooit”


  1. Yes

    Zien jullie wel! SBS komt terug! :-)

  2. Hugo

    Wat een avond van NL1. Vorig jaar was Welcone Home nog onverslaanbaar.

  3. Daan

    Als SBS verstandig is voegen ze Net5 en veronica samen tot 1 zender voor de jongere kijkers. Net5 kan op zichzelf nauwelijks nog kijkers boeien, terwijl ze best een aantal programma’s hebben die op Veronica voor meer kijekrs zouden zorgen.

  4. NEWS

    RTL 4 is helemaal niets meer, gelukkig maar want we kunnen deze zender missen als kiespijn

  5. Anonymous

    Waarom zend SBS nu al weer herhalingen van NCIS uit, waarom plaatsen ze daar dan niet gewoon nieuwe afleveringen van Hawaii-5-0. Criminal minds ook naar sbs op de dinsdag of donderdag afwisselend met de huidige series. En dan nog twee nieuwe series erbij en je zend bijna altijd nieuwe afleveringen uit.

    Net als wat rtl doet met csi en csi ny. Al kan op de plek van Bones ook een andere serie geplaatst worden zodat je het kan afwisselen!
    Waarom niet The Glades, CSI Miami en Breakout Kings naar de Maandag van RTL 4!!!

  6. @Yes

    Als 758.000 kijkers al “terugkomen” is voor jou snap je echt helemaal niks van media! Voor een moederzender is dat gewoon ronduit slecht! Om over het bericht van NEWS post 4 maar te zwijgen, RTL scoort als een tierelier, het is juist SBS die we wel kunnen missen.

  7. Bart V. kijkt tV

    Geprobeerd om een aflevering van Te Mooi Om Waar Te Zijn te bekijken. Je kunt het pas beoordelen als je het gezien hebt, niet waar? Het is mij echter niet gelukt. om de hele uitzending uit te zitten. Waarom iemand zich voor zoiets heeft opgegeven, is mij een compleet raadsel, wie het bekijkt wordt ook niets wijzer, behalve dan dat je je realiseert dat dit “soort” lieden echt bestaat. Met 128.000 kijkers lijkt het wel of alleen een verdwaalde kijker en de kennissen & familie van deze groep mensen hebben gekeken. Tip voort de zender: direct mee stoppen en er nooit meer over praten.

  8. Chris

    Anonymous
    woensdag 09 mei 2012 om 10:13

    Ja, vooral alle succesvolle programma’s van Veronica naar SBS 6 halen. :lol: RTL 4 introduceerde vorig jaar enkele nieuwe titels op maandagavond, maar die sloegen totaal niet aan. Daarom laten ze het maar zo nu. En gelijk hebben ze.

  9. Jimmy

    Ik zapte langs De rijdende rechter, kreeg direct jeuk, dus meteen weer verder gezapt,brrrrrrrrrrr en bleef hangen op RTL8 bij het laatste stuk van de historyfilm.
    Interessante film, weinig kijkers voor een premiere!

  10. @Jimmy

    RTL8 heeft vaak goede films, te ondergewaardeerd.

  11. Cijfers liegen niet

    Nederland 1 was in april opnieuw de meest bekeken zender met een aandeel van 21.9%. RTL4 volgt met 17.5%. Nederland 3 is de derde zender met 9.2%, SBS6 staat vierde met 8.9%.

    SBS zakt dus van de derde zender van NL naar de vierde zender van NL.

  12. Chris

    Wanneer wordt er iemand wakker bij RTL 8? Herhaling van RTL Boulevard gewoon schrappen, groeit echt niet meer. Desnoods oude afleveringen van GTST uitzenden op dat tijdslot.

  13. Chris

    Bij Net5 zijn ze er ook klaar mee, volgende maand bijna alleen maar films primetime. :)

  14. NEWS

    @Jimmy, Je lijkt wel een wijf , gadverdamme wie kijkt er nou naar RTL 8 ?
    Volgens mij alleen ouwe wijven , poten, en potten
    maar ja de meeste kijkers van RTL zijn nog nooit goed bij hun hoofd
    geweest ! Vind het maar een zielig clubje bij elkaar , die zo moeten
    lachen om Linda en dergelijke rotzooi.
    Geef mij maar serieuze programma`s bij de BBC CULTURA DISCOVERY
    ARTE HISTORY HOLLAND DOC , en de programma`s van de NTR NOS VPRO, daar vind je goede progamma`s waar je wijzer van wordt
    Begrijp me goed , heb niets tegen comm. televisie, maar tegen de programma`s die ze uitzenden, waardoor den Hollanders afstompen , en geen goed gesprek meer kunnen voeren aan de koffietafel , het enige wat ze weten is ,wat er weer gebeurt is in GTST . en daarom is RTL voor mij het afvalputje van de Nederlandse tv geworden

  15. Daan

    @ News: haha, wat doe jij je best om interessant over te komen, maar ondertussen wel de programma’s van de commercielen inhoudelijk goed genoeg kennen om erover te oordelen. M.a.w.: deze heb je dus stiekem gekeken.

  16. GVI

    De rijdende rechter 1,9 miljoen. Ik ga toch sterk twijfelen aan de hersencapiciteit van sko kasthouders

  17. Anonymous

    Chris

    woensdag 09 mei 2012 om 10:32

    Waarom dan, volgens mij scoorde covert affairs gewoon goed om half 11.
    500.000 kijkers.

    Maar veronica en net 5 kunnen toch best samen gaan. 2 zenders is beter te vullen voor sbs dan 3. En criminal minds en hawaii-5-0 kunnen makkelijk op sbs zonder dat veronica kapot gemaakt wordt hoor.

    Veronica gaat kapot aan al die herhalingen en net5 aan al die doelloze date programma’s. Als je deze zenders samenvoegt zal er minder herhaalt worden en minder doelloze programma’s worden uitgezonden omdat ze dan het geld moet delen over 2 zenders ipv 3 zenders.

  18. Jan

    Felicitiaties aan De Rijdende Rechter.

  19. NEWS

    Neen Daan , iedereen heeft wel eens een programma gezien op RTL
    bij familie of zo ,dus dat is onzin, en om naar deze betere zenders te kijken
    hoef je niet interessant de doen .Koop eens een VPRO gids deze maand ,en
    lees dat er volop mooie muziekprogramma`s, en documentaires voorbij
    komen op de zenders Weet je wat het is met de meeste RTL kijkers , ze
    kunnen het goede op de andere zenders niet meer vinden , ze zijn de slaven
    van RTL geworden , net zo als de jeugd slaven zijn geworden van T-MOBILE
    KPN en dergelijke.

  20. Jim

    SBS6 algemeen. Veronica voor de mannen en Net5 voor de vrouwen.

    Lijkt mij een zeer logisch uitgangspunt. RTL heeft dezelfde tactiek gekopieerd met RTL8 en heeft dan RTL5 nog voor de jongeren. Deze laatste doelgroep is wel een beetje onduidelijk bij de SBS groep.

  21. webster

    @Yes
    woensdag 09 mei 2012 om 10:03

    Euhhhhh verleden week was het zenderaandeel van SBS6 groter……..

  22. Den Draaiert Joost

    Als SBS terug gaat naar 2 zenders heeft de groep de meeste kans om te slagen. Dat conceptdenken van doelgroepzenders in de ether werkt bij niemand, dus ook niet bij SBS. Als je specifieke doelgroepen wil bereiken begin je een digitaal kanaal. Televisie kijken een is te gezamenlijke bezigheid om je op doelgroepen te richten

  23. TERMINATOR(1)

    De Publieke Omroep groeit en groeit en groeit…. Onstuitbare opmars luidt de ondergang in van de commerciële tv. Erland Galjaard rent radeloos door de RTL-burelen. Bij SBS breken de laatste nagels af van de directie waarmee ze zich aan de rand van de afgrond vastklampen.

  24. arjan

    VOORSPELLING VOOR VANAVOND

    NED 1

    20:30 Tussen kunst & kitsch 1,6 miljoen
    21:25 KRO Detectives: Midsomer murders 1,2 miljoen

    ned 3

    20:25 De beste zangers van Nederland 700.000 kijkers

    rtl4

    20:30 Echt scheiden 800.000 kijkers
    21:30 Dit is mijn lijf 550.000 kijkers

    rtl5

    20:30 Post Grad survival guide 300.000 kijkers

    rtl7

    20:30 UEFA Europa League Finale Atlético Madrid – Athletic Bilbao 750.000 kijkers

    sbs6

    20:30 Gast-arbeiders 400.000 kijkers
    21:30 Een goede buurt 450.000 kijkers
    22:30 Hart van Nederland – Late editie 800.000 kijkers

    net 5

    20:30 Sunshine Cleaning 250.000 kijkers

    veronica

    20:30 Criminal minds 500.000 kijkers
    21:25 Criminal minds 550.000 kijker
    22:20 Flashpoint 300.000 kijkers

  25. NEWS

    Had al geschreven dat er verleden week een bericht stond op TV Totaal
    dat de comm. omroepen de komende jaren heel moeilijk zullen krijgen
    In the States is de trend al ingezet , en de trendwachters zien dat ook in de
    hele wereld gebeuren, Wat niet rendeert zal verdwijnen

  26. Daan

    @ news: ik denk dat er maar een kleine groep is die enkel en alleen RTL of SBS kijkt puur omdat de tv daar nu eenmaal altijd op staat zoals jij beweert. De meeste mensen zappen en kiezen voor een gevarieerde avond met diverse soorten programma’s op diverse zenders. TV hoeft zeker niet alleen maar leerzaam te zijn maar is juist na een dag hard werken lekker als makkelijk vermaak. Dit is dan niet dom of onzinnig maar juist verstandig om je brein ook eens even wat rust te gunnen.
    In zijn algemeenheid is amusement uberhaupt niet per definitie rotzooi. Amusement kan zeker binnen zijn genre van hoge kwaliteit zijn.

  27. Peter

    @news, mensen die tv willen gebruiken om bij te leren vind ik pas domme mensen. Lees eens boeken, doe een studie ga naar workshops etc etc. Voor heel veel mensen is tv gewoon vermaak! TV die ze niet te serieus nemen, maar wel graag naar kijken. JIj neemt TV echt te serieus.

  28. Peter

    de rijdende rechter, weer een typisch voorbeeld van bejaarden tv.
    Met de vergrijzing viert ned 1 hoogtij, maar met elke rouwadvertentie in de krant is er weer een kijker minder. Ik zie het om me heen. Veel oudere mensen kijken standaard naar ned 1. Natuurlijk zijn er ook programma’s voor een wat bredere doelgroep, maar het grootste deel (radar, spoorloos, kunst en kitsch, rechter, kassa etc etc) is echt voornamelijk (lees goed ik zeg voornamelijk) voor de oudere kijker.

  29. Peter

    De rijdende rechter, weer een typisch voorbeeld van ouderen tv.
    Met de vergrijzing viert ned 1 hoogtij, maar met elke rouwadvertentie in de krant is er weer een kijker minder. Ik zie het om me heen. Veel oudere mensen kijken standaard naar ned 1. Natuurlijk zijn er ook programma’s voor een wat bredere doelgroep, maar het grootste deel (radar, spoorloos, kunst en kitsch, rechter, kassa etc etc) is echt voornamelijk (lees goed ik zeg voornamelijk) voor de oudere kijker.

  30. NEWS

    @Peter, een banket bakker die de hele dag taart verkoopt , heeft ook
    na zijn werk geen trek in gebak bij de koffie. als je begrijpt wat ik bedoel?

  31. @je

    @peter, ja en!!! wat is er mis met die (volgens jou voornamelijke) oudere kijker!!!!

    Bij ons thuis zei/zegt men altijd, als je niet oud wilt worden laat je je maar jong hangen.

    Nog even dit, hoeveel zenders heb je in je (analoge/digitale) pakket??? Voldoende keuze toch!!!

  32. Frenkie

    @Peter Ned1 moet kijkers van alle leeftijden bedienen. Het is geen CO die zich beperkt tot doelgroep 25-49. Dus wat wil je nou eigenlijk zeggen? Oudere kijkers mogen alleen voor de helft worden meegewogen?

  33. Ronald

    Peter.
    Door mijn interesse in kunst wil ik regelmatig naar Kunst & Kitsch kijken.
    Leuk om te zien dat mensen soms geen weet hebben van wat iets waard is.
    Detail. Ik ben nog geeneens 40. Vrienden die ook weleens kijken zelfs nog geen 30…

  34. B.Wentink

    @new, een goede weergave over de CO, het zal zeker niet helemaal
    verkeerd zijn dat zij bestaan,maar de kwaliteit die zij brengen is voor
    ons vaak en heel veel kijkers erg onder de maat.
    Natuurlijk kijken wij ook naar de CO,wil je ergens een goed oordeel
    over kunnen vellen moet er eerst naar gekeken worden.
    Dat bleek wel weer de laatste 2 uitzendingen van VI,uit eindelijk heb-
    ben zij dan eens geluisterd naar de kijkers om eens deskundigen aan
    het woord te laten,dat was dan vrijdag het geval met de Boer en
    maandag de Bondstrainer.Jammer was het zo dat ene v.d.Gijp weer
    heel duidelijk tegendraads was,hij als analist mag heel duidelijk zijn
    mening geven,dat moet het dan zijn, maar zoals hij de Boer en onze
    bondstrainer benaderde dat leek nergens op.Dat zijn mensen die
    echt de kennis hebben en daar mag Gijpie naar luisteren en meer
    ook niet.
    Het was dan ook heel duidelijk dat zij meer zin hadden om op te
    stappen,dan verdere uitleg nog tegeven.Heel jammer dat van deze
    uitzendingen niet echt meer van gemaakt is. Wij denken dan ook
    als VI zich zo blijven opstellen dat er maar weinig animo zal zijn,
    dat andere deskundigen zich beschikbaar stellen.Een hele grote
    kans voorbij laten gaan,maar het is niet anders.

  35. Mediaprak

    Financieel jaarverslag RTL Group. RTL Nederland mag dan een succesvol 2011 hebben gehad qua kijkcijfers. De reclame inkomsten (waar ze t van moeten hebben) in in 2011 terug gelopen.

  36. John

    Hoeveel dwazen lopen er rond in dit land die serieus 3 kwartier kunnen turen naar die sexdwerg die zich rijdende rechter noemt en die bemiddeld bij buren met het IQ van hooguit 40.
    Sensatiebagger pur sang van de publieke omroep.

  37. !#Michael#!

    @Mediaprak

    Alle sectoren worden geraakt door de crisis. Waarom zou de advertentie markt anders zijn? Daarnaast heeft de televisie ook nog de concurrentie van de groeiende advertentie mogelijkheden op het internet (waar ze deels met hun eigen online platforms op inspelen natuurlijk)

  38. Anonymous

    Chris

    woensdag 09 mei 2012 om 10:49

    Hebben ze al een paar keer gedaan hh GTST o.a. half acht en dat waren dan 10.000 kijkers. Da’s net zoiets als 8 uur Journaal de dag erna prime time herhalen. Allemaal programma’s, net als Boulevard en TVOH en HGT, die mensen rechtstreeks willen zien. Doe dan elke dag House na de film en op donderdag gewoon prime time weer film.

  39. Mark

    Chris
    woensdag 09 mei 2012 om 10:49

    Hebben ze al een paar keer gedaan hh GTST o.a. half acht en dat waren dan 10.000 kijkers. Da’s net zoiets als 8 uur Journaal de dag erna prime time herhalen. Allemaal programma’s, net als Boulevard en TVOH en HGT, die mensen rechtstreeks willen zien. Doe dan elke dag House na de film en op donderdag gewoon prime time weer film.

  40. Anonymous

    Vraagje wat wordt er met de reclamegelden van de ster gedaan? Waarom hebben vrt & bcc geen reclames tussen de programma´s

  41. Chris

    Primeurtje: SBS komt met soort talkshow met Peter Paul Muller en Beppie Melissen. Format ala Villa Velderhof, voorlopige werktitel is Villa Morero. Bedacht door John de Mol. :)

  42. nathalie

    Zeventien jaar op tv?
    Tijd voor vernieuwing en dat het verdwijnt.

  43. PETER 1

    GTST al 22 jaar op de buis , wordt hoog tijd dat het ook verdwijnt

  44. Flippo

    Wat een heerlijke quotes weer vandaag, tijd om de mooiste even door te nemen:

    Yes
    woensdag 09 mei 2012 om 10:03
    Zien jullie wel! SBS komt terug! (was cynisch, neem ik aan)

    NEWS
    woensdag 09 mei 2012 om 10:09
    RTL 4 is helemaal niets meer, gelukkig maar want we kunnen deze zender missen als kiespijn (is volgens mij een SBS-fan, logisch dat je dan zo reageert)

    TERMINATOR(1)
    woensdag 09 mei 2012 om 12:09
    De Publieke Omroep groeit en groeit en groeit…. Onstuitbare opmars luidt de ondergang in van de commerciële tv. Erland Galjaard rent radeloos door de RTL-burelen. (Vooral die laatste zin, hilarisch)

    PETER 1
    woensdag 09 mei 2012 om 18:07
    GTST al 22 jaar op de buis , wordt hoog tijd dat het ook verdwijnt (is volgens mij een PO/SBS-lover. Kan ook niet anders als je wilt dat het best-bekeken programma van de “concurrent” van de buis gaat)

    :lol:

  45. PETER 1

    @Flippo, Zou wel eens willen weten wat jou tv keuze is .
    je komt waarschijnlijk niet verder dan RTL of heb je andere voorkeuren
    mijn keuze beperkt zich niet tot de P.O. en SBS6 , maar zeer zeker breder dan jou keuze. Eerlijk toegegeven vind ik het wel leuk dat je een samenvatting