Kijkcijferrecord voor Barbie’s Bruiloft

Geplaatst op Wed 11 Apr 2012 om 11:02


De kijkcijfers van dinsdag 10 april 2012 (SKO)

De een na laatste aflevering van de realityserie Barbie’s Bruiloft met realityster Samantha de Jong werd dinsdagavond door 874.000 mensen bekeken op RTL 5. Daarmee is het de meest bekeken aflevering van het programma tot nu toe. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Jong zit met deze score zeer ver boven het zendergemiddelde van RTL 5. Het vorige record stond op de première-aflevering. Daar keken begin maart 664.000 mensen naar.

De topscoorder op primetime was dinsdagavond de start van het tweede seizoen van De Allerslechtste Chauffeur van Nederland met presentator Ruben Nicolai. De tv-show trok ruim 1,5 miljoen kijkers.

RTL 4 trok net iets meer dan een miljoen kijkers met TV Makelaar en SBS 6 trok 898.000 kijkers met NCIS Los Angeles.

Top 15
01. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.749.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.747.000
03. De Rijdende Rechter (Ned1) 1.573.000
04. Allerslechtste Chauffeur van NL (Ned1) 1.510.000
05. Opsporing Verzocht (Ned1) 1.443.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.295.000
07. Journaal 18:00 (Ned1) 1.143.000
08. EenVandaag (Ned1) 1.112.000
09. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.102.000
10. TV Makelaar (RTL4) 1.033.000


11. Pauw en Witteman (Ned1) 1.001.000
12. Herrie XXL (RTL4) 973.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 912.000
14. NCIS Los Angeles (SBS6) 898.000
15. Editie NL (RTL4) 890.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 22.0%
2. RTL4 / 16.2%
3. SBS6 / 10.7%
4. Ned3 / 7.5%
5. Ned2 / 7.5%


6. RTL5 / 6.9%
7. RTL7 / 4.6%
8. Vero / 3.6%
9. NET5 / 3.0%
10. RTL8 / 1.6%


11. Comedy / 1.2%
12. Nick / 1.0%
13. Discov / 0.7%
14. N.geog / 0.5%
15. Disney Ch / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,0%
2. RTL Nederland 29,3%
3. SBS Groep 17,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 








56 Reacties op “Kijkcijferrecord voor Barbie’s Bruiloft”


  1. petra

    Hoe triest ben je als je Barbie’s Bruiloft kijkt? Sneu volk, geen leven.

  2. Sander

    Ik vond het een mooie aflevering!
    Serieus, goed gedraaid, zat goed in elkaar en leuk gemonteerd.
    Je ziet dat de makers lol hebben gehad om dit te maken, kan niet anders!

  3. Wps

    Gelukkig was het niveau van de rijdende rechter gister hoog!

  4. arjan

    VOORSPELLING VOOR VANAVOND

    NED 1

    20:30 Tussen kunst & kitsch 1,6 miljoen
    21:25 KRO Detectives: Midsomer murders 1,3 miljoen

    ned 3

    23:10 NOS Studio Sport Eredivisie 1 miljoen

    rtl4

    20:30 Echt scheiden 1 miljoen
    21:30 27 dresses 700.000 kijkers

    rtl5

    20:30 Mean girls 350,000 kijkers
    22:30 Confessions of an American bride 300,000 kijkers

    rtl7

    20:30 Transformers 2: Revenge of the fallen 350,000 kijkers

    sbs6

    20:30 Zorgeloos verliefd 550,000 kijkers
    21:30 Exotische liefde 700,000 kijkers
    22:30 Hart van Nederland – Late editie 1 miljoen

    net5

    20:30 The lovely bones 275,000 kijkers

    veronica
    20:30 Criminal minds 500,000 kijkers
    21:25 Criminal minds 600,000 kijkers
    22:20 Flashpoint 375,000 kijkers

  5. @je

    GTST 01. 1.749.000 YES!!!!!

    @Petra, misschien kunt U iedereen in zijn/haar waarde laten??? Dank U.

  6. O. den Beste

    Ach Bart toch. Het is toch inderdaad een tikkie treurig dat dit ‘fenomeen’ zo veel kijkers blijft trekken. Met z’n allen gebiologeerd kijken naar totale nietsigheid. Dan mag je best zeggen dat we een beetje een sneu volk geworden zijn. Heeft namelijk na zo veel seizoenen ook niets meer met ‘kemp’ te maken.

  7. Ad

    @O.den Beste,

    “Heeft namelijk na zo veel seizoenen ook niets meer met ‘kemp’ te maken”. Vergist U zich niet???? Met een ander programma wellicht!!!

  8. Coffee

    Zo is KoffieMax effe hard gedaald in kijkcijfers!

  9. !#Michael#!

    Barbie is de Linda van rtl5… De enigste hit machine… Opmerkelijk! Ben benieuw of In love with sterretje deze cijfers zal evenaren!

    Remco van westerloo laat een leuke erfenis achter met zijn oh oh Cherso hit:)

  10. Joke

    Shit, Koffiemax weer verder onder Koffietijd, daar baal ik van.

  11. !#Michael#!

    @ Joke

    Zo is het altijd toch? Behalve met Pasen dan ;)

  12. Opa

    Ik heb weer genoten van Ned1 gisteren, met Lingo, Ingang Oost en bovenal dat alleen maar voor hoog intelligente kijkers zoals ik, en de rest van de bejáárdencentra, bedoelde “De Rijdende Rechter”.

  13. Den Draaiert Joost

    Hoe triest ben je als je Barbie’s Bruiloft kijkt? Sneu volk, geen leven.

    Net zo triest waarschijnlijk als mensen die zich boven het ‘volk’ verheven voelen maar niet verder komen dan inhoudsloze retoriek zoals hier gequot.

  14. Koekenbakker

    Heel bejaard Nederland heeft weer kunnen genieten van Nederland 1 gisteravond.

    Wat een oubollige bagger weer.

  15. henkie

    vind dat nederlandse hollywood vrouwen zo vol met domme fouten. Gisteren ook, in de zoveelste geensceneerde scene waarin prinses Inge zogenaamd doet of ze geld en roem heeft, staat een door de redactie betaalde paparazzi haar te filmen terwijl zijn camera op standbye staat haha,
    Hoe dom denkt eyeworks dat we zijn?

  16. Joep

    @koekenbakker,

    Ned 1 = publieke omroep = voor ieder wat wils. Volgens mij is ‘slechtste chauffeur van NL’ toch een programma van BNN, dus vooral voor jongeren. Aan de reacties op Twitter te zien (dus vooral jongeren) is Rijdende rechter toch erg populair..

    Misschien is TV makelaar wel over the top? dus oubollig!

    Maar dan is 3FM (ook PO) ook oubollig?

    Gast, zoek een leven en kom niet met deze domme opmerkingen..

  17. Achtendertig

    Waarom is NL1 bejaard?
    Omdat de presentatoren in sommige gevallen iets ouder zijn?
    Omdat ze de tijd nemen in een programma?

    “De jeugd” kan gewoon niet meer zonder reclame. Ze kunnen hun gedachten niet langer dan 20 minuutjes ergens op richten. Dan wordt het saai in hun ogen en krijgt het de stempel bejaard.
    Door de reclame kunnen ze even wat anders doen om vervolgens op de volgende 20 minuten te richten.
    De concentratie spanningsboog is veel korter.

    Sneue ontwikkeling…

  18. kwikjealex

    Wat een hoge kijkcijfers voor iedereen gisteren.

  19. Anonymous

    @joep. Als het voor de jongeren is. Hoort het programma op NED 3

  20. n@ts

    Als je naar Barbie’s Bruiloft kijkt heb je geen leven en als je naar Nederland 1 kijkt ben je bejaard.Wat een onzin.Laat mensen toch lekker kijken wat ze willen zonder daar meteen labeltjes op te plakken.

    Ik heb DWDD en NCIS gekeken en toen de TV uitgezet.Als ik iets niet wil zien kijk ik gewoon niet en dat kan prima zonder te schelden op mensen die het wel kijken.

  21. petra

    @Den Draaiert Joost

    Of als mensen die andermans woorden moeten verdraaien om tegen ze in te kunnen gaan (en ook nog het werkwoord quoten verkeerd vervoegen).

  22. Anonymous

    Gelukkig is er commerciele TV van die PO programma’s wordt je gewoon treurig.

  23. Vic

    Tv makelaar en herrie xxl Stijgen 400.000 kijkers, netjes!

  24. Anonymous

    arjan
    woensdag 11 april 2012 om 12:03

    Zo had ik het ook ongeveer:

    ingelaste Echt Scheiden mss 900.000 en Transformers II mss iets hoger: 450.000 (onlangs premiere RTL 5 tegenover TVOH verkeerd geprogrammeerd, nu zonder voetbal wel een hit).

  25. Mark

    arjan
    woensdag 11 april 2012 om 12:03

    Zo had ik het ook ongeveer:

    ingelaste Echt Scheiden mss 900.000 en Transformers II mss iets hoger: 450.000 (onlangs premiere RTL 5 tegenover TVOH verkeerd geprogrammeerd, nu zonder voetbal wel een hit).

    Oja, tweede film RTL 5 nog geen 150.000 hoor, verder klopt het wel.

    Dat was ik dus (de enige die nog positief reaguurt op jouw voorspellingen).

  26. TERMINATOR

    Voor de commerciële omroep geldt een ijzeren wet: Des te minder kwaliteiten je hebt, des te groter de kans dat je een “ster” of minimaal een “BN-er” wordt. Dit is volkomen verklaarbaar, want de sneue onderklasse die naar de commerciële omroep kijkt kan zich niet identificeren met mensen die écht iets kunnen, zodat de nietskunners vrij baan hebben. De eens zo noodzakelijke verheffing van de arbeidersklasse is via de etalage van de commerciële omroep verworden tot een poel van ranzigheid, leeghoofdigheid en ordinaire platvloersheid.

  27. Anonymous

    Gefeliciteerd EYEWORKS met dit succes!

  28. Anonymous

    Ik had toch meer kijkers verwacht, ik dacht dat iedereen wel benieuwd was, oke het zou niet zoveel zijn als willem en maxima maar dacht wel 1,2 miljoen.
    Maar dit proigamma heb ook veel te maken met terugkijken
    Was een mooie bruiloft en leuke aflevering gister

  29. Den Draaiert Joost

    @Petra

    Peuh!

  30. Edwin

    @arjan
    Stop a.u.b. met je voorspellingen.
    Gisteren zat je er 600.00 naast met de Allerslechtste Chauffeur van NL, en vandaag ook weer 600.000 met Studio Sport eredivisie !

  31. Hans

    Mooie score ook weer voor Loverboys! Wat een helden zijn Dennis en Valerio samen. Snap niet dat dat top-programma niet nog hogere kijkcijfers haalt. Als je dat gezien hebt wil je acht nooit meer naar Barbie”s Bruiloft!!!

  32. arjan

    Mark
    woensdag 11 april 2012 om 13:10

    bedankt, morgen en vrijdag en zaterdag enz nieuw voorspelling, het gaat om de kijkcijfers. dat snappen de mensen niet.

  33. Breedbeeld

    arm arm Nederland

  34. Mart

    Gefeliciteerd BNN en Skyhigh TV met het record voor De Allerslechtste Chauffeur. Topprogramma.

  35. mm.

    Ik vond dat Barbie echt een hele mooie jurk aan had!:) mag ook wel eens gezegd worden, en nee ik ben geen Tokkie.

  36. Stevan

    Gister DACVN gekeken ook leuk dat eer een bekende in zit en die een aan acteer opleiding doet. Vroeg me gelijk af of het wel echt was maar daar gaan we maar van uit.

  37. Annastisia von Beaverhouse

    Met studie bekeken.

  38. Owen

    Arjan voor kijkcijfers hebben we SKO niemand (behalve Mark) wacht op jouw dagelijkse voorspellingen.

  39. Mark

    Owen
    woensdag 11 april 2012 om 14:17

    Joh, daar lezen jullie toch gewoon overheen, want je zou toch maar een muisarm krijgen als je elke dag moet reguren op Arjan.

  40. Mark

    Waarom komt Echt Scheiden eigenlijk vanavond ingelast? Omdat RTL 4 waarschijnlijk af wil van die 100.000 kijkers die ze elke woendag om half elf hebben.

  41. Flippo

    @Mark Echt Scheiden begint nu al, omdat er volgende week voetbal is. En jij als zelfbenoemd kijkcijferexpert zou toch moeten weten dat die 100.000 (het waren er 150.000) op woensdagavond het totaal over 2 uur is. Voor 24:00 uur kijken er natuurlijk meer mensen dan na 24:00 uur. Weer niet netjes van je.

  42. William

    Dat is het rtl publiek barbie bruiloft, een blonde slet die voor het trouwen al zwanger is.

    Er was ook niet anders op tv he, dan kijkt men naar Barbie pop.

    Nep wijf, wat een niveau zeg.

  43. Owen

    Oh wat een shock zwanger zijn voordat je getrouwd bent. Uit welk tijdperk kom jij? Echt weer dat PO publiek dat zich verheven voelt boven de rest.

  44. Stevan

    Gister DACVN zitten kijken ook leuk dat er een bekenden bij zit, alleen volgd die een acteeropleiding. dacht bijna dat het nep was maar ik ga er maar van uit dat het allemaal echt is.

  45. Bamibal

    de jeugd kijkt allemaal barbie’s bruiloft vandaar die hoge kijkcijfers.
    En vanavond pas om 23.10 uur studio sport eredivisie? waarom zo laat??

  46. Mark

    Flippo
    woensdag 11 april 2012 om 15:14

    Dat weet ik ook wel Flippo, maar het staat niet netjes als er net een film is geweest die 1,2 miljoen kijkers heeft getrokken en hh van TVOH erna maar 150.000.

    En waar komt dat voetbal dan? Toch niet op RTL 4? Of begint RTL 4 bang te worden dat er naar de eerste aflevering niet veel mensen kijken en dat de weken erna ook zo is. :P

  47. Mark

    Oja, ook nog voetbal vanavond op Ned. 3: ook wel 1,3 – 1,5 miljoen kijkers!

  48. Chiel

    ”Dat was ik dus (de enige die nog positief reaguurt op jouw voorspellingen”

    De enige die het niet negeert :)

  49. Mark

    Chiel

    woensdag 11 april 2012 om 17:28

    Jij kijkt er ook wel naar, Chiel. En het is best interessant hoor. Vroeger werd hier op MC altijd kijkcijfer voorspeld. En ik zeg niet voorspellen, maar: ik verwacht …. kijkers. Beetje speculeren mag altijd.

  50. Mark

    Volgende week dus Champions League op Ned. 3. RTL 4 is gewoon bang dat premiere aflevering van Echt Scheiden in het water valt.

    Vanavond zal het nog niet veel soeps zijn, gewoon wat RTL 4 anders ook haalt op woensdag (klein miljoen), en dat zijn er volgende week nog maar een kleine 700.000.

  51. Chris

    Waarom wordt die late-night herhaling van RTL Boulevard niet geschrapt op RTL 8? Is toch wel een flop te noemen, voor zover dat kan op RTL 8. :lol:

  52. Albert

    @Chris

    Op het kanaal van RTL8 kunnen ze beter RTL Lounge gaan doorgeven.
    Telekids verhuizen naar RTL5 en de herhalingen op 8 verplaatsen naar de oorspronkelijke zenders. Kost niets, levert vast meer kijkers op.

  53. Bart

    Weinig echte toppers gisteren om half 9. De kijkers hebben zich echt verspreid over allerlei kanalen.

  54. Jan-Joost

    Even mijn mening over de show van BNN “De Allerslechtste Chauffeur van Nederland”. Ik krijg het gevoel dat de man die in dat rode autootje werd aangereden door 2 mooie jonge meiden, is ingehuurd door BNN. Want hij reageert erg koeltjes als zijn auto aan diggelen word gereden en waar hij zoals hij zelf zegt “al jaren hard aan heeft gebouwd”. Als mijn bijzondere auto, waar ik jaren aan heb gewerkt, in de prak had gereden, was is des duivels geweest en had ik die 2 meiden de huid vol gescholden zodat ze niet met hun onnozele “sorry” zomaar weg mee denken te komen. En daarnaast had ik die Ruben Nicolai ook de waarheid gezegt en een goede advocaat BNN helemaal kaal laten plukken. Echt, vele mensen met mij hadden het gevoel dat die man met zijn “unieke rode autootje” door BNN is ingehuurd. Als acteur is hij zeer gezakt met zijn softe reactie!

  55. Bout

    Ameubes Bruilhoft

  56. Alex Donkers

    Eén na laatste? Na de laatste komt niets meer, toch?

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.