Joris Linssen succesvol met nieuwe Showroom


De kijkcijfers van donderdag 8 december 2011 (SKO)

Joris’ Showroom (Ned1, 22:20) – Joris Linssen blijft succesvol met zijn tv-programma Joris’ Showroom. Een nieuwe vierdelige serie afleveringen is donderdag met 1.237.000 kijkers (madl: 20.7%) van start gegaan op de late avond van Nederland 1. Joris Showroom’, de Man Bijt Hond voor gevorderden, was het meest bekeken programma in haar tijdslot. Ze versloeg onder meer Hart van Nederland op SBS 6, dat genoegen moest nemen met een score van 1,1 miljoen kijkers.

Het was volgens Linssen niet mogelijk om meer dan vier afleveringen te maken. “Het lijkt steeds moeilijker om markante Nederlanders te vinden, die zich niets aantrekken van de waan van de dag en op een heel eigen manier leven. Toch is het weer gelukt. In tien portretten laten we zien, hoe inspirerend eigenwijze mensen zijn!

Premier Gezocht (VPRO, Ned3, 20:29) – Daphne Bunskoek was donderdag weer voor even terug op de buis. Ze presenteerde Premier Gezocht!, een afvalrace voor politiek talenten. De selectieronde werd achter de schermen gehouden, dus de vier finalisten waren in deze eenmalige aflevering al bekend. Wie verwoordt het beste zijn mening, overtuigt het meeste in het debat en manoeuvreert het soepelste met dilemma’s? De jury bepaalde voor het oog van 404.000 kijkers (madl: 6.4%).

Moordverhalen (Human, Ned1, 20:34) – Het programma Moordverhalen blijft ver onder het zendergemiddelde van Nederland 1 scoren. Waar de meeste programma’s profiteren van een uitzendtijdstip direct na het Achtuurjournaal, zorgt Moordverhalen voor een grote kijkcijferdip in de programmering. Zo keken er donderdag 1,5 miljoen mensen naar het Journaal, waarna Moordverhalen bleef steken op 635.000 kijkers (madl: 10.0%). Dat is ruim 44 procent onder het zendergemiddelde van Nederland 1 op donderdag.

Top 15
01. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.615.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.489.000
03. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.464.000
04. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.339.000
05. Het Spijt Me (RTL4) 1.335.000 

06. Journaal 18:00 (Ned1) 1.237.000
07. Joris’ Showroom (Ned1) 1.237.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 1.151.000
09. EenVandaag (Ned1) 1.137.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 1.079.000

11. Twee voor twaalf (Ned2) 1.036.000
12. Kinderfluisteraar (RTL4) 1.019.000
13. Pauw en Witteman (Ned1) 1.018.000
14. Editie NL (RTL4) 947.000
15. Shownieuws (SBS6) 858.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 18.7%
2. Ned1 / 17.1%
3. SBS6 / 10.7%
4. Ned2 / 9.2%
5. Ned3 / 8.1% 

6. RTL5 / 4.8%
7. RTL7 / 4.5%
8. Vero / 3.9%
9. RTL8 / 3.5%
10. NET5 / 3.3%

11. Comedy / 1.8%
12. Discov / 1.1%
13. N.geog / 0.9%
14. Nick / 0.9%
15. TLC / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,4%
2. RTL Nederland 31,5%
3. SBS Groep 17,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen