Come Fly With Me van start met 323.000 kijkers
De kijkcijfers van zondag 31 juli 2011 (SKO)
Come Fly With Me (VPRO, Ned3, 21:43) – De nieuwe Britse komedieserie Come Fly With Me, een productie van de makers van Little Britain, is zondagavond van start gegaan met 323.000 kijkers (madl: 5.5%) op Nederland 3. Daarmee wist de serie geen plaats te veroveren in de dagelijkse top 25 van best bekeken programma’s. Op 20 augustus begint op RTL 4 de Nederlandse vertaling van Come Fly With Me: Zie Ze Vliegen. Hierin spelen Carlo Boszhard en Irene Moors de hoofdrollen.
Boszhard vindt Come Fly With Me een geweldige serie. “Ik zag de BBC-serie en vond het zo goed dat ik naar Engeland ben gevlogen om te vragen of we er een Nederlandse versie van mochten maken. Met een bandje vol fragmenten uit De TV Kantine moest ik mezelf en Irene zien te verkopen en gelukkig zagen ze het zitten.”
Leugentje voor de Liefde (RTL4, 19:58) – De heruitzending van de Duitse film Leugentje voor de Liefde wist zondag een publiek van 641.000 kijkers (madl: 12.0%) te boeien op RTL 4. Daarmee was de film, waarin Linda de Mol de hoofdrol speelt, het op twee na best bekeken programma in haar tijdslot. Binnenkort keert De Mol terug op de Duitse televisie als presentatrice. Ze gaat de spelshow The Winner Is presenteren.
Studio Voetbal (NOS, Ned1, 22:06) – Het praatprogramma Studio Voetbal is terug van vakantie en dat leverde zondagavond een publiek van 951.000 kijkers (madl: 17.3%) op. Studio Voetbal heeft na 350 afleveringen een nog altijd groeiend kijkerspubliek. Naar de allereerste uitzending, zondag 18 augustus 2002, keken gemiddeld 700.000 mensen. Het jaargemiddelde van vorig jaar was 930.000, terwijl de ’tussenstand’ voor 2011 over negentien afleveringen 1.050.000 kijkers is.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.886.000 02. Studio Sport (Ned1) 1.154.000 03. Hart van Nederland (SBS6) 1.113.000 04. Tussen Kunst & Kitsch (Ned1) 1.096.000 05. Mooiste Meisje van de Klas (Ned1) 1.092.000 06. Studio Voetbal (Ned1) 951.000 11. Praatjesmakers (Ned1) 721.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 20.3% 2. SBS6 / 12.9% 3. Ned2 / 12.2% 4. RTL4 / 11.1% 5. RTL5 / 7.0% 6. RTL7 / 5.7% 11. Discov / 1.1% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 35,9 % 2. RTL Nederland 26,2 % 3. SBS Groep 21,2% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |