Op Zoek Naar Geluk sluit af met redelijke kijkcijfers
De kijkcijfers van maandag 27 juni 2011 (SKO)
Op Zoek Naar Geluk (Tros, Ned1, 22:12) – Het programma Op Zoek Naar Geluk, een idee van Nada van Nie, heeft haar eerste seizoen maandag afgesloten met 721.000 kijkers (madl: 14.9%). Daarmee scoorde de spirituele tv-show onder het zendergemiddelde van Nederland 1. De programma’s die voor en na Op Zoek Naar Geluk te zien waren, wisten meer kijkers te boeien. Vooral Groeten van MAX, dat voorafgaand werd uitgezonden, was met 1,2 miljoen kijkers in trek bij het kijkerspubliek.
Op Zoek Naar Geluk bracht een aantal bekende Nederlandse koppels de afgelopen weken naar Bali om hen daar te laten zoeken naar hun ultieme geluk. De aflevering met Danny en Jenny de Munk was met 1,3 miljoen kijkers het populairst.
Nu We Er Toch Zijn Op Vakantie (BNN, Ned3, 19:30) – De combinatie van een ‘vroeg’ uitzendmoment en warm weer was maandagavond funest voor de aftrap van een nieuw seizoen van Nu We Er Toch Zijn Op Vakantie. De eerste aflevering, waarin Patrick Lodiers de gastvrijheid van Kamperland testte, noteerde een magere 113.000 kijkers (madl: 3.1%). Vanavond is te zien hoe Sander Lantinga de gastvrijheid van Lelystad test.
Blush (RTL5, 21:28) – Negen topvisagisten in spe gaan in de nieuwe realityserie Blush van RTL 5 de strijd met elkaar aan om honderdduizend dollar en een jaarcontract bij cosmeticagigant Max Factor. De deelnemers wonen samen in een huis in Los Angeles, waar hun dagen in het teken staan van opdrachten en eliminaties. In de eerste aflevering, die maandag slechts 182.000 kijkers (madl: 3.6%) trok, maakten de kandidaten kennis met elkaar. Na zes afleveringen Blush wordt duidelijk wie van de kandidaten zich The Next Great Make-up Artist mag noemen.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.613.000 02. Spoorloos (Ned1) 1.427.000 03. Goede Tijden Slechte Tijden (RTL4) 1.215.000 04. Groeten van MAX (Ned1) 1.214.000 05. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.111.000 06. Hart van Nederland (SBS6) 1.005.000 11. Shownieuws (SBS6) 791.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 22.0% 2. RTL4 / 19.7% 3. SBS6 / 10.7% 4. Ned2 / 5.7% 5. RTL7 / 4.8% 6. Ned3 / 4.6% 11. Nick / 1.0% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 32,3 % 2. RTL Nederland 31,5 % 3. SBS Groep 18,3 % |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |