Tv-show Patrick Lodiers verliest veel kijkers
De kijkcijfers van donderdag 31 maart 2011 (SKO)
Flashback (BNN, Ned1, 20:33) – Patrick Lodiers boekt geen succes met zijn nieuwe BNN-programma Flashback op Nederland 1. De tweede aflevering van de realityshow trok 606.000 kijkers (madl: 9.4%), ruim 200.000 minder dan vorige week. Lodiers scoort daarmee ver onder het zendergemiddelde van Nederland 1. De presentator profiteert nauwelijks van de goede lead-in van het Achtuurjournaal. De nieuwsrubriek trok direct voorafgaand aan Flashback bijna 1,7 miljoen kijkers.
Recht tegenover Flashback wist vooral RTL 4 veel kijkers te boeien. Die zender haalde ruim 1,1 miljoen kijkers binnen met een aflevering van het programma Help Mijn Man Is Klusser met John Williams. SBS 6 noteerde op hetzelfde moment 879.000 kijkers met The Mentalist.
College Tour (NTR, Ned3, 20:57) – De aflevering van het programma College Tour met daarin Linda de Mol werd donderdag door 510.000 kijkers (madl: 7.7%) bekeken op Nederland 3. Daarmee weet de uitzending geen plaats te veroveren in de dagelijkse kijkcijfer top 25. In de uitzending vertelde De Mol onder meer dat ze niet in Playboy durft. “De vrouwen die erin staan zijn perfect en dat ben ik niet. Dan moeten ze alles gaan retoucheren. En waarom? Voor het geld hoef ik het niet te doen.”
Modemeisjes met een missie (RTL5, 22:03) – Ze zijn jong, aantrekkelijk, succesvol en staan op het punt de wereld te veroveren. Althans, dat is hun grote ambitie. In het nieuwe RTL 5-programma Modemeisjes Met Een Missie, dat donderdag van start ging met 462.000 kijkers (madl: 7.6%), draait alles om de vriendinnen Tamara, Maria en Josh. Deze totaal verschillende, selfmade meiden zijn ambitieus, ondernemend en een tikkeltje over the top. De fashiongirls leven in de Amsterdamse glamourscène waar ze keihard werken en er alles aan doen om hun persoonlijke missie te volbrengen.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.698.000 02. Goede Tijden Slechte Tijden (RTL4) 1.334.000 03. Pauw en Witteman (Ned1) 1.147.000 04. Help Mijn Man Is Klusser (RTL4) 1.123.000 05. Nieuwsuur (Ned2) 1.097.000 06. Twee voor twaalf (Ned2) 1.070.000 11. Hart van Nederland (SBS6) 989.000 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 16.5% 2. RTL4 / 16.1% 3. SBS6 / 11.3% 4. Ned2 / 10.0% 5. RTL5 / 7.7% 6. Ned3 / 7.7% 11. Nick / 1.0% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) Publieke Omroep 34,2 % RTL Nederland 31,9 % SBS Groep 18,5 % |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |