Live-finale Benelux’ Next Top Model trekt 862.000 kijkers


De kijkcijfers van maandag 16 november 2009 (SKO)

Foto: RTLBenelux’ Next Top Model (RTL5, 20:30) – De finale van Benelux’ Next Top Model, gewonnen door de 22-jarige Rosalinde uit Rotterdam, werd maandagavond door 862.000 kijkers (madl: 13.1%) bekeken op RTL 5. Daarmee bezet de tv-show van Daphne Deckers de zestiende positie in de dagelijkse kijkcijfer top-25. De afgelopen jaren bracht RTL 5 Holland’s Next Top Model op de buis. De finale van het vierde en eveneens laatste seizoen van Holland’s Next Top Model trok vorig jaar 689.000 kijkers.

Rosalinde versloeg in de finale haar rivalen Denise en Maxime. Ze won onder meer een modellencontract ter waarde van 75.000 euro. “De crème de la crème uit de modewereld was getuige van de adembenemende catwalkshows in de Haarlemse Lichtfabriek“, vertelt een woordvoerster van RTL 5. De best bekeken aflevering uit de ‘Next Top Model’-series stamt uit 2006. In dat jaar keken op 23 oktober ruim een miljoen mensen naar de finale van de eerste Holland’s Next Top Model.

Over De Kook (RTL5, 19:28) – Het dagelijkse RTL 5-programma Over De Kook’ waarin amateur-koks een week tegen elkaar strijden door een restaurant te runnen, sluit af met een speciale kookweek. Sinds maandag krijgt chef-kok Robert Kranenborg de kans om zijn vijf favoriete oud-kandidaten nog één keer terug te halen in de chaotische keuken van het televisierestaurant van Nederland. Met de lat nóg hoger, verwacht Robert het uiterste van zijn kandidaten. Hij gaat zelfs zo ver dat hij ditmaal het hoofdingrediënt van het tussengerecht bepaalt. Last minute en totaal onvoorbereid, moeten de amateur-koks nog wat weten te ‘bakken’ van fazant, kalfswang of konijn… Over De Kook trok maandag 431.000 kijkers (madl: 7.8%).

Memories (KRO, Ned1, 21:15) – Het nieuwe seizoen van Memories met Anita Witzier is maandag met 1.918.000 kijkers (madl: 29.7%) van start gegaan op Nederland 1. Het romantische KRO-programma was daarmee het best bekeken programma van de avond. Memories is in een nieuw jasje gestoken en heeft nieuwe items. “We hebben een dynamische speurtocht“, legt Witzier uit in Totaal TV. “We beginnen daarvoor bijvoorbeeld in een lokale supermarkt en vragen klanten of ze op zoek willen naar een oude liefde. Maar dan wel direct! Zó spannend. We hebben laptops bij ons voor research en op de redactie zit iedereen klaar om in actie te komen.

Top 15
01. Memories (Ned1) 1.918.000
02. Radar (Ned1) 1.897.000
03. Journaal 20:00 (Ned1) 1.878.000
04. Mooiste Meisje van de Klas (Ned1) 1.827.000
05. Goede Tijden Slechte Tijden (RTL4) 1.324.000

06. Pauw & Witteman (Ned1) 1.182.000
07. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.117.000
08. Journaal 18:00 (Ned1) 1.088.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 1.072.000
10. Ingang Oost (Ned1) 1.034.000

11. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.002.000
12. EenVandaag (Ned1) 999.000
13. Editie NL (RTL4) 988.000
14. CSI New York (RTL4) 977.000
15. Lingo (Ned1) 933.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 26.2%
2. RTL4 / 15.0%
3. SBS6 / 9.5%
4. RTL5 / 8.3%
5. Ned2 / 7.4%

6. Ned3 / 6.7%
7. NET5 / 4.7%
8. Vero / 3.9%
9. RTL7 / 3.0%
10. RTL8 / 1.9%

11. Discov / 1.5%
12. Nick / 1.3%
13. Comedy / 1.0%
14. An.pl. / 0.7%
15. N.geog / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 40,3%
2. RTL Nederland 28,2%
3. SBS Groep 18,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Heeft Matthijs van Nieuwkerk de piek van zijn carrière al bereikt?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen