801.000 kijkers voor finale Het Beste Idee van NL


De kijkcijfers van zaterdag 28 november 2009 (SKO)

Foto: SBS/ElvinHet Beste Idee van Nederland: de finale (SBS6, 19:57) – De finale van Het Beste Idee van Nederland werd zaterdag door 801.000 kijkers (madl: 12.8%) bekeken. De uitslag van de finale, die later op de avond werd uitgezonden, trok 1,1 miljoen kijkers. Daarmee was de uitslag van Het Beste Idee van Nederland het achtste best bekeken programma van de zaterdagavond. Vorig jaar trok de finale van ‘Het Beste Idee’ 1,1 miljoen kijkers, terwijl de uitslag toen door 1,4 miljoen mensen bekeken werd.

Het zesde seizoen van Het Beste Idee van Nederland is gewonnen door de drie kinderen Camiel, Merlijn en Siem. Hun Zzzleeplight kreeg 25,5 procent van de stemmen. Het Zzzleeplight is een slaapkamerlamp dat langzaam uitgaat, zodat men beter in slaap kan komen. De kinderen gingen naar huis met de hoofdprijs van 25.000 euro en een contract om hun uitvinding ook daadwerkelijk in de winkels te krijgen.

Succes Verzekerd (RTL4, 22:16) – Na Ushi & Dushi (1,9 miljoen kijkers) en Ik Hou Van Holland (1,9 miljoen kijkers) werd de eerste aflevering van de quizshow Succes Verzekerd met Robert ten Brink als presentator zaterdag door 720.000 kijkers (madl: 12.4%) bekeken op RTL 4. Ten Brink heeft het programma overgenomen van Carlo Boszhard. “Het is eigenlijk heel raar. Het is natuurlijk altijd raar om een ander zijn programma te doen“, vertelde de presentator deze week in RTL Boulevard. “Het enige wat je kan doen is het dan doen zoals je het zelf doet. Ik trek het dan toch meer naar mezelf toe, zoals ik gewend was om tien jaar Lotto Weekend Miljonairs te doen.

Ilse DeLange live in Ahoy’ (RTL8, 20:51) – Ilse DeLange gaf in maart van dit jaar voor het eerst een concert in de Rotterdamse concertzaal Ahoy’. De registratie hiervan is in twee delen te zien bij RTL 8. Het eerste deel werd zaterdag door 88.000 kijkers (madl: 1.4%) bekeken, terwijl het tweede deel volgende week te zien zal zijn. DeLange kent de registratie maar al te goed. “Voorafgaand aan de dvd-release heb ik me bezig gehouden met ieder detail. Ik heb het concert zo vaak bekeken, dat ik het nu éven niet meer hoeft te zien“, vertelt DeLange in Televizier. “Maar de dvd is alweer een tijdje uit, de tv-registratie is een goed moment om er weer eens voor te gaan zitten.

Top 15
01. Ushi & Dushi (RTL4) 1.925.000
02. Ik Hou Van Holland (RTL4) 1.920.000
03. Journaal 20:00 (Ned1) 1.666.000
04. Kassa (Ned1) 1.549.000
05. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.425.000

06. Kinderen Geen Bezwaar (Ned1) 1.331.000
07. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.129.000
08. Beste Idee van Nederland Uitslag (SBS6) 1.103.000
09. Lieve Paul (Ned1) 1.103.000
10. Journaal 18:00 (Ned1) 1.061.000

11. Dit Was Het Nieuws (Ned1) 1.057.000
12. Hart van Nederland (SBS6) 948.000
13. Shownieuws (SBS6) 894.000
14. Popstars De Uitslag (SBS6) 833.000
15. Beste Idee van Nederland (SBS6) 801.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 20.5%
2. Ned1 / 17.7%
3. SBS6 / 13.4%
4. Ned3 / 7.5%
5. Ned2 / 6.6%

6. RTL5 / 4.8%
7. NET5 / 4.2%
8. RTL7 / 3.6%
9. Vero / 3.4%
10. Nick / 1.0%

11. RTL8 / 0.9%
12. Comedy / 0.9%
13. Discov / 0.6%
14. An.pl. / 0.5%
15. N.geog / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,8%
2. RTL Nederland 29,8%
3. SBS Groep 21,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen