861.000 kijkers voor Lingo
De kijkcijfers van woensdag 18 februari 2009 (SKO)
Lingo (TROS, Ned1, 18:59) – Lucille Werner presenteert de taalquiz Lingo nog iedere dag met veel succes in de vooravond van Nederland 1. Zo keken woensdagavond 861.000 kijkers (madl: 17.8%) naar het TROS-spelletje. Met de jaarlijkse Cap Awards maakt Lucille een uitstapje naar primetime. Daar komt nu ook een juniorvariant bij, maakte de TROS woensdag bekend. “In navolging van het succes van de CAPawards 2008 komt de TROS dit jaar met een kinderversie: Cappies.”
Dit nieuwe programma wordt begin september uitgezonden en toont aan dat kinderen met een fysieke beperking, een handiCAP, zich niet laten tegenhouden. In de uitzending laten de kinderen zien wat ze doen in het dagelijkse leven, waar ze goed in zijn en hoe ze omgaan met hun handicap. Iedereen die in het programma komt, is een winnaar en krijgt een prijs. Een jury, samengesteld door en met kinderen, bepaalt samen met de kijkers wie met de hoofdprijs naar huis gaat.
Goede Tijden Slechte Tijden (RTL4, 20:01) – Alexandra Alphenaar (27) is de actrice achter het GTST-personage Ronja Huygens. “Ik heb vóór GTST in een paar musicals gespeeld en ik zou het niet erg vinden om vaker te zingen, zoals ik heb gedaan op het 25-jarige trouwfeest van Ronja’s ouders. Het lijkt me leuk als of Ronja of ikzelf vaker voor de microfoon staan“, vertelt Alexandra in Televizier. “En ik vind dat ze zo onderhand weleens het ouderlijk huis uit moet. Ze heeft het er erg naar haar zin, maar het wordt tijd om op eigen benen te staan.” GTST werd woensdag door 1.291.000 kijkers (madl: 20.1%) bekeken.
ONM (BNN, Ned3, 18:59) – Televizier.nl startte woensdag met de Televizier’s TV Quiz op haar site. Gedurende drie weken kunnen televisie liefhebbers meedoen met deze online quiz. De hoofdprijs van de quiz is een rol in ONM, zo maakte het programmablad bekend. “De Televizier.nl TV Quiz is een uitdaging voor elke tv-liefhebber. Niet zomaar een paar vraagjes, maar een reeks uitdagende meerkeuzevragen verdeeld over drie niveaus. Degene die zoveel mogelijk vragen goed beantwoordt binnen de snelste tijd, maakt kans op de hoofdprijs: een rol in soapserie ONM. Daarnaast worden nog eens verschillende DVD boxen weggegeven.” Voorbeelden van vragen zijn: ‘Wie zijn S1ngle’? waarbij men vier verschillende foto’s ziet met antwoordmogelijkheden en ‘Wie zijn de juryleden van de huidige X-factor editie?’. ONM trok woensdag 316.000 kijkers (madl: 6.5%).
De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.
(Bron: StichtingKijkOnderzoek)