1,6 miljoen kijkers voor Red Mijn Vakantie


De kijkcijfers van zondag 31 augustus 2008 (SKO)

Foto: Nick van OrmondtRed Mijn Vakantie (SBS6, 21:30) – Niet Op Zoek Naar Joseph, niet Zomergasten met Joop van den Ende en ook niet de compilatie van Gooische Vrouwen, maar de start van het nieuwe consumenten- programma ‘Red Mijn Vakantie’ met presentator Alberto Stegeman scoorde zondagavond torenhoge kijkcijfers. Maar liefst 1.558.000 kijkers (madl: 25.3%) schakelden in op de nieuwe SBS-serie. Daarmee is Red Mijn Vakantie voorlopig direct het best bekeken programma van SBS 6 en de SBS-Groep.

Red Mijn Vakantie maakte één van de mooiste première’s van de afgelopen periode. Zodra Red Mijn Vakantie ten einde loopt, keert Alberto weer terug met zijn serie Undercover in Nederland. “Komend najaar zendt SBS 6 een gloednieuwe serie van zes afleveringen ‘Undercover in Nederland’ uit. Alberto Stegeman heeft daarbij uw hulp nodig. Bent u op de hoogte van illegale en/of duistere praktijken, en vindt u het belangrijk dat dit aan het licht komt? Geef dan uw tips en suggesties“, roept hij op.

Can’t Buy Me Love (RTL5, 19:30) – Het belangrijke project Can’t Buy Me Love, dat dag in dag uit kijkers naar de vooravond van RTL 5 moet lokken, is zondagavond zeer matig van start gegaan. Slechts 167.000 kijkers (madl: 4.0%) bekeken de première van het programma met Nikkie Plessen op RTL 5. Nikkie Plessen maakte deze zomer haar overstap van TMF naar RTL Nederland. Toch zal ze nog met een programma te zien zijn op de muziekzender. ‘Zeg Sorry Met Nikkie’ is dit najaar haar laatste televisieserie voor TMF. Thema van de uitzendingen is wat er allemaal met een slok teveel op kan gebeuren. Voorlopig is ze echter druk met Can’t Buy Me Love, het kindje van John de Mol. Nikkie Plessen: “Dat maakt het extra spannend.” Na Can’t Buy Me Love trok de start van het tiende seizoen van Expeditie Robinson 604.000 kijkers (madl: 10.8%). Bij zusterzender RTL 4 gingen Life & Cooking (360.000 kijkers) en Gooische Vrouwen (380.000 kijkers) van start.

Studio Sport (NOS, Ned1, 18:59) – De zondagavonduitzending van Studio Sport met al het eredivisievoetbal werd zondagavond door 1.823.000 kijkers (madl: 49.6%) bekeken. Daarmee scoort het soortgelijke kijkcijfers als de uitzendingen bij RTL 4 en Tien. Bij het vernieuwde Studio Sport is deze week nog druk getimmerd aan een nieuw decor. “Het tintelt bij ons allemaal“, aldus presentator Tom Egbers in het ED. “We moeten zondag knallen. We kunnen niet doorgaan waar we drieënhalf jaar geleden stopten.” En dus worden de Eredivisie-uitzendingen vanuit een nieuw decor uitgezonden, met een scherm waarin twaalf los bewegende monitoren elk facet van de wedstrijd in beeld brengen. De uitzendingen zelf krijgen ook een andere aanpak, met kortere presentaties en meer voetbalbeelden. Regisseur Pim Marks: “De wedstrijd moet het verhaal vertellen, niet de regisseur. We zullen dus vooral puur registreren. De bal, die is voor ons een magneet. Natuurlijk, als er relevante zaken gebeuren, zullen we die tonen, we houden niks buiten beeld wat nieuwswaarde heeft. Maar het gaat vooral om het spel.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen