305.000 kijkers voor Dragons’ Den


De kijkcijfers van maandag 5 mei 2008 (SKO)

Dragons’ Den (KRO, Ned3, 21:40) – George Banken is de nieuwe ‘dragon’ in het programma Dragons’ Den. Honderd ondernemers in spe proberen in dit programma vijf door de wol geverfde ondernemers over te halen te investeren in hun product. “Deze Dragons zijn geen klassieke ondernemers, geen Wilders– en Verdonkstemmers. We vinden het leuk om jonge mensen zo goed mogelijk te helpen en doen dit door onze ervaring en ons netwerk te delen“, vertelt George Banken.

De druk bezette Banken, die zelf veel geld verdiende in de ICT-business, kijkt met een goed gevoel terug op Dragon’s Den. “Ik heb meegedaan omdat het me hartstikke leuk leek, maar ook uit maatschappelijke betrokkenheid. Niet per se om in de nieuwe Microsoft te investeren. Deze Dragons zijn geen klassieke ondernemers, geen Wilders- en Verdonkstemmers. We vinden het leuk om jonge mensen zo goed mogelijk te helpen en doen dit door onze ervaring en ons netwerk te delen. Als je een onderneming wilt starten, is er geen enkel instituut waar je geld kunt halen. Ook banken niet, die vinden het risico veel te hoog. Wij helpen in dit programma jonge startende ondernemers een stuk op weg met tips en door geld te investeren. En als er dan wel een nieuwe Microsoft tussen blijkt te zitten, dan is dat mooi meegenomen.” Dragons’ Den ging met 305.000 kijkers (madl: 5.0%) van start.

Carpoolers (Comedy Central, 22:27) – Comedy Central is sinds haar lancering een succes gebleken op de Nederlandse televisie. Maandag was het komediekanaal met een marktaandeel van 2.0 procent groter dan RTL 8 en daarmee de tiende zender van Nederland. Op Comedy Central ging gisteren de Amerikaanse serie Carpoolers van start met 113.000 kijkers (madl: 2.0%). Het station is blij met het binnenhalen van Carpoolers. “De serie Carpoolers is een sterke comedy die op originele wijze gebouwd is rondom een zeer alledaags thema. Dankzij de sterke personages en snelle dialogen valt er veel te lachen en leef je direct mee met de verschillende verhaallijnen.” De rode lijn zit hem in de rit van en naar het werk. “Daar ontstaat de verhaallijn voor de rest van de aflevering. In de carpool kun je namelijk je midlifecrisis verwerken, ongegeneerd stomme liedjes meezingen of je mannelijkheid bewijzen bij het vinden van een parkeerplaats. Tijdens de carpool hoef je, je nergens voor te schamen en vinden de mannen een klankbord bij elkaar. Kortom ‘what happens in the carpool, stays in the carpool’.

EenVandaag (TROS, Ned1, 18:18) – Meer dan de helft (55 procent) van de jongeren denkt dat een wereld zonder oorlog onmogelijk is. Bovendien denkt 42 procent dat het onhaalbaar is honger de wereld uit te krijgen. Dat blijkt maandag uit een onderzoek van EenVandaag onder leden van het jongerenpanel van het tv-programma. Van de 1750 ondervraagden zijn weinigen bereid een steentje bij te dragen aan de oplossing van het voedselprobleem. Voor het inleveren van zakgeld of loon is nog wel animo (57 procent). Maar op de vraag of zij bereid zijn tot een leven zonder luxe als daarmee geen mens meer honger lijdt, antwoordt 46 procent ‘nee’. Een derde zegt ‘ja’ en 20 procent weet het niet. Verder is lang niet iedereen tegen kinderarbeid. Als de achtergrond van een spijkerbroek onduidelijk is, zou 67 procent hem kopen en als zeker is dat de jeans door kinderen is gemaakt, dan neemt nog altijd 39 procent het kledingstuk mee. EenVandaag werd door 491.000 kijkers (madl: 18.7%) bekeken.

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen