333.000 kijkers voor Eén Jaar De Gouden Kooi


De kijkcijfers van donderdag 4 oktober 2007 (SKO)

Eén Jaar De Gouden Kooi (RTL5, 20:30) – De Gouden Kooi bestaat één jaar en dat vierde RTL 5 donderdagavond met de special Eén Jaar De Gouden Kooi. Als het aan RTL-baas Fons van Westerloo ligt, verdwijnt het veel besproken programma nog dit najaar van de buis. “Aan het eind van het jaar is het afgelopen. We stoppen, tenzij we dan 1,5 miljoen kijkers hebben“, liet Van Westerloo eerder weten in de Volkskrant. Een RTL-zegsman kwam daar maandag bij het ANP op terug.

Op dit moment is nog steeds niet duidelijk of De Gouden Kooi ook in 2008 doorgaat, laat de zegsman van RTL weten bij de nieuwsdienst. Na het stopzetten van tv-zender Tien ging John de Mol samenwerken met RTL Nederland. Fons van Westerloo wilde De Gouden Kooi eigenlijk niet overnemen, maar De Mol dreef zijn zin door. Beiden spraken af dat later dit jaar wordt geëvalueerd en beoordeeld of de show ook in het nieuwe jaar op de buis blijft. Eén Jaar De Gouden Kooi werd donderdagavond door 333.000 kijkers (madl: 5.5%) bekeken. De reguliere uitzending trok eerder op de avond 425.000 kijkers (madl: 8.6%) naar RTL 5.

F.A.B.S: Search for a video model (Veronica, 21:37) – Jorinde Moll presenteert sinds donderdagavond de Search for a video model, waarin de strijd om de felbegeerde plek in de videoclip van een bekende internationale artiest wordt gevolgd. De meiden die zich voor het programma hebben aangemeld, zijn volgens Moll heel andere types dan die van Holland’s next top model. “De dames die zich aanmelden voor HNTM zijn minimaal 1.73 lang en wegen niets“, aldus Jorinde in Metro. “Onze meiden zijn wat pittiger, steviger dames. Ze hebben passie voor wat ze doen, zijn bloedserieus. Geen slome meisjes zoals je bij HNTM soms nog wel ziet.” Op de vraag waarom voor een zoektocht naar een vrouwelijk model is gekozen antwoordt ze: “Dat ligt meer voor de hand. Mannen in videoclips… Je moet een keuze maken. Ik vind het meer een vak voor een vrouw. Vrouwen zijn toch ook mooier om naar te kijken.” Search for a video model werd donderdag door 146.000 kijkers (madl: 2.4%) bekeken.

Editie NL (RTL4, 18:15) – Zes jaar lang was Margreet Beetsma het gezicht van Het Klokhuis, maar nu heeft de 34-jarige presentatrice het naar eigen zeggen ontzettend naar haar zin bij Editie NL. “De sfeer is er goed, ik heb fijne collega’s en het werk bevalt uitstekend“, vertelt Margreet in Televizier. Voor de uitzending zit Margreet een uur lang in de visagie. “Van mijn ouders krijg ik af en toe de opmerking dat ik er bij Editie NL ouder uitzie dan in het echt. Zeggen ze: ‘Soms zijn we wel een beetje ons Margreetje kwijt’. Een ander aspect waarmee ik momenteel worstel, is dat ik op zoek ben naar een eigen stijl. Ik wil niet het zoveelste gezicht achter een desk worden, wil voorkomen dat ik volledig inwisselbaar ben.” Toen Margreet net bij Editie NL begon, presenteerde ze nogal beweeglijk. “De Klokhuis-manier van presenteren, zeg maar. Dat was ik gewend, daar voelde ik me prettig bij en nu moest ik dat opeens veranderen. Enerzijds leuk en spannend, anderzijds wil ik ervoor zorgen dat ik Margreet blijf.” Editie NL scoorde donderdag 540.000 kijkers (madl: 15.2%).

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen