‘RTL Nederland ook in februari marktleider’

RTL Nederland heeft afgelopen februari haar marktleiderschap in de doelgroep Boodschappers 20 – 49 jaar gehand- haafd. Dat meldt een woordvoerder van de zender. Het gezamenlijke aandeel van RTL 4, RTL 5 en RTL 7 bedroeg 30,1 procent. De Publieke Omroep volgde met 25,7 procent terwijl de SBS Groep 24,2 procent realiseerde. RTL 4 bleef met 15,4 procent marktleider in haar doelgroep, Boodschappers 20 – 49 jaar, meldt de woordvoerder.

Nederland 1 volgt met 13,1 procent en daarna SBS 6 met 10,5 procent “Met ruim 1,8 miljoen kijkers bij de finale was X Factor de absolute topper in februari“, aldus de zegsman. “Andere kijkcijferhoogtepunten waren te zien bij Goede Tijden, Slechte Tijden, Crime Scene Investigation, Weekend Miljonairs en TV Makelaar. De nieuwe serie Standoff heeft een mooie zevende plaats veroverd in de top 10 van RTL 4.

In de doelgroep 20 – 34 jaar kwam RTL 5 met een zenderaandeel van 10,4 procent uit op de tweede plaats, achter marktleider RTL 4 (16,1 procent). De derde plaats werd ingenomen door Nederland 1 (10,0 procent) en de gedeelde vierde plaats door SBS 6 en Net5 (allebei 8,9 procent). “De drie best bekeken RTL 5-programma’s waren Mijn Tent Is Top, Bones en Crime Scene Investigation.

RTL 7 sloot de maand af met een zenderaandeel van 6,5 procent in haar doelgroep, Mannen 20 – 49 jaar. De best bekeken RTL 7-uitzending was de UEFA Cup-wedstrijd Fenerbahce – AZ, gevolgd door de Porky’s-speelfilms, de Eredivisiewedstrijd FC Groningen – SC Heerenveen en de A1 Grand Prix in Zuid Afrika. “Ook de oorlogsfilms The Longest Day en Patton en de retroreeks The A-Team scoorden uitstekend.

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen