941.000 kijkers voor Dancing on Ice finale

Geplaatst op do 22 mrt 2007 om 9:08


De kijkcijfers van woensdag 21 maart 2007 (SKO)

Dancing on Ice (RTL4, 20:30) – Goede tijden slechte tijden-acteur Joris Putman heeft woensdagavond de finale van Dancing on Ice gewonnen. De acteur die de afgelopen twaalf weken niet één keer in de skate off kwam kreeg de meeste stemmen van het publiek. “Ik vind het echt te gek. Dit zal goed staan op mijn cv straks, kan ook aardig ijsdansen, ha ha”, grapt Putman in De Telegraaf. De jury roemde vooral de ijsdanskunsten van de 22-jarige acteur.

Quinty Trustfull was teleurgesteld dat zij het in het laatste duel met Joris moest afleggen. “Maar ik heb wel op mijn lievelingsnummer the time of my life kunnen schaatsten en ik heb the time of my life gehad. Ik kon niks op schaatsen, alleen een beetje voortkrabbelen en moet je nu eens zien.” De danspartner van Campinglife presentator Sander Janson (36) brak vlak voor de finale een vinger van haar rechterhand. Maar ze liet Sander niet in de steek. “Ik heb een magische pijnstellende injectie in mijn hand gehad,” zei Chouw Lan Chan. “En ze hebben me nu nog niet in het gips gedaan. Zodat ik mijn vingers toch nog kan bewegen. Maar ik weet niet met welk bouwpakket ik straks weer in het ziekenhuis kom.” De finale van Dancing on Ice werd woensdagavond door 941.000 kijkers (madl: 14.9%) bekeken.

Vaders en zonen (VPRO, Ned2, 21:30) – Hugo Borst diept in het nieuwe programma Vaders en zonen de relaties uit van bekende vaders en zonen. In de eerste aflevering werd er afgetrapt met Xander de Buisonjé. Hugo interviewde ze eerst apart en daarna samen. Een heel goede aflevering, oordeelde Borst zelf. Voor televisiekijkers die vinden dat hij op zondagavond al te ongenuanceerd uithaalt naar voetballers en clubbestuurders heeft Borst slecht nieuws. “Zelf vind ik eerder dat ik ervoor moet waken dat ik niet te mild word“, aldus Borst in het AD. “Die dreiging ligt op de loer, omdat ik nogal goed in mijn vel steek de laatste tijd. Maar ik zal nooit dingen gaan roepen omwille van het effectbejag. Ik speel geen rol op tv, ik ben altijd mezelf: iemand die zich bovenmatig boos maakt over onrecht en onoprechtheid. En dat moet zo blijven; salonfähig hoop ik nooit te worden.” Borst zegt nu voetbalmoe te zijn. “Maar dat heb ik altijd aan het einde van het seizoen. Alles herhaalt zich, op een gegeven moment ben je het zat. Dan komt het goed uit dat ik niet voor één gat ben te vangen. In voetbaltermen: ik bespeel graag alle flanken. En straks, bij de start van het nieuwe seizoen, is dat vermoeide gevoel weer helemaal verdwenen.” Vaders en Zonen trok woensdag 710.000 kijkers (madl: 11.0%) naar Nederland 2.

Rome (SBS6, 23:23) – SBS 6 besloot twee weken geleden om Rome van dinsdag 20.30 uur naar de late woensdagavond te verplaatsen, waar de serie gisteren door 224.000 kijkers (madl: 9.6%) bekeken werd. De eerste serie trok vorig jaar wekelijks bijna een miljoen kijkers. Op dinsdagavond verloor SBS 6 bijna de helft aan kijkers. “Dat is te weinig voor SBS 6 op dat tijdstip. Als commerciële zender moet je dan maatregelen nemen“, aldus een woordvoerder in Televizier. “We vonden het te radicaal om direct met de serie te stoppen, dus is er voor de woensdagavond gekozen. Dan kunnen mensen voor wie het te laat is Rome in ieder geval opnemen.” De zegsman weet niet waat de tegenvallende kijkcijfers aan liggen. “Wij kunnen er de vinger niet op leggen. Het is erg jammer, want Rome is een kostbare serie.

De afbeelding “http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/kijkcijfersgroot.JPG�? kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.477.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.363.000
03. Hart van Nederland (SBS6) 1.198.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.190.000
05. Inspector Lynley (Ned1) 1.154.000

06. Hello Goodbye (Ned1) 1.100.000
07. Centrale huisartsenpost (Ned1) 987.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 981.000
09. Showniuews (SBS6) 977.000
10. Netwerk (Ned2) 942.000

11. Dancing on Ice (RTL4) 941.000
12. Journaal 18:00 (Ned1) 868.000
13. Pauw en Witteman (Ned1) 789.000
14. De wereld draait door (Ned3) 782.000
15. Editie NL (RTL4) 763.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. Ned1 / 18.1%
2. RTL4 / 15.5%
3. SBS6 / 10.4%
4. Ned2 / 8.8%
5. Vero / 6.6%
6. RTL5 / 6.6%
7. NET5 / 5.4%
8. Ned3 / 5.2%
9. RTL7 / 4.9%
10. Tien / 4.3%
11. Discov / 1.0%
12. Nick / 0.6%
13. N.geog / 0.6%
14. Box / 0.5%
15. TMF / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep
1. Publieke Omroep 32,1%
2. RTL Nederland 27,0%
3. SBS Groep 22,4%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)








82 Reacties op “941.000 kijkers voor Dancing on Ice finale”


  1. mari

    ned 1 weer op kop

  2. Bastiaan

    Niet boven het miljoen!

  3. Anoniem

    FONS:

    ‘WE GAAN IN DE FINALE MAKKELIJK DOOR HET MILJOEN’

    Tja….

    Zoals alles de laatse tijd bij RTL4: FLOP!!!

  4. De weblog van Helmond

    @Bastiaan:

    Het wordt inderdaad wel echt een trent bij RTL4 om niet boven de miljoen te komen. Als ze dat zelfs met de finale van DOI al niet lukt, dan zit er toch echt iets fout.
    Laten we hopen voor RTL4 dat alle voormalige Tien-kijkers binnenkort bij hen komen kijken, dan komen ze er elke avond net wel boven.

  5. Rob

    Door de moordende concurrentie onder andere van Tien en de NPO zie je gewoon dat iedereen het zwaarder krijgt, en dat niemand er eigenlijk van profiteerd. Er zijn teveel spelers in dit overvolle medialandschap.

  6. Flippo

    Moordende concurrentie van Tien? Excuse me?

  7. Atmos

    Nou ALLE kijkers van Tien? Dat zullen er niet veel zijn doordeweeks.
    Beetje jammer dat Rome zo laat word uitgezonden ach ja straks de dvd box maar weer kopen.

  8. Sjonnie

    Martijn Krabbe sloot de finale af met de woorden: “En aan U kijkers een dank voor het feit dat U ons weer gevonden heeft……” 941.000 kikers voor een met veel bombarie aangekondigde finale…Ze zijn zo door het ijs gezakt met dit programma,een totaal verkeerde chemie tussen de beide presentatoren, een veel te cleane look van het programma, verkeerde muziekkeuzes, en zo kan ik nog wel even door gaan.Het is duidelijk (ook al ben je geen fan van SBS) dat de concurrent SDHOI er op alle vlakken in is geslaagd iets truttigs als ijsdansen te brengen als een feestje,
    heerlijke ongedwongen presentatie, sfeervolle set, en met name veel plezier.RTL zal niet blij zijn met het resultaat van Dancing on Ice

  9. Tjedde

    @Sjonnie

    de argumenten die jij aandracht zijn allemaal gebaseerd op persoonlijke smaak.

  10. Coco

    Echt zonde dat Rome zo slecht bekeken wordt, het is inderdaad een hele dure serie, dus dat is een regelrechte ramp voor SBS6. Zo laat op de woensdag zet ook geen zoden aan de dijk… kan het niet gewoon weer terug op de zondagavond?

  11. De weblog van Helmond

    @Tjedde:

    Dat kan wel zo zijn, maar die worden dan wel door erg veel kijkers en recensenten gedeeld. En dat het DOI niet is gelukt om ook “een feestje, heerlijke ongedwongen presentatie, sfeervolle set, en met name veel plezier” te creeëren” zoals SDOHI is wel een feit. Fons zei dat vrijwel letterlijk ook. Dat hij dat verweet aan Endemol doet daaraan niets af.
    Maar heb jij een betere verklaring dan waarom SDOHI zoveel beter scoort dan DOI?

  12. Sjonnie

    @Tjedde/@De weblog van Hellemond

    Ja dat klopt het is een persoonlijke smaak, maar zoals Hellemond al zegt ik ben niet de enige die dit zo ervaren heeft toch…?

  13. Frits

    Inspector Lynley blijkt net zo’n probaat middel tegen mijn chronische slapeloosheid te zijn als Midsomer Murders. Gisterenavond om 21.43uur Ned1 ingeschakeld, om 21.46uur was ik reeds uitgeschakeld.

  14. Tjedde

    Maar heb jij een betere verklaring dan waarom SDOHI zoveel beter scoort dan DOI?

    Dat heeft te maken met het image van SBS, het is een wat ‘volksere’ zender, terwijl RTL in ieder geval met RTL4 zich een beetje ‘elitair’ wil voordoen. Maar ‘elite’ is ‘gelukkig’ een kleinere groep dan het volk, vandaar.

    Natuurlijk spreken bepaalde zaken mensen soms meer aan dan dezelfde zaken uit een ander nest. De één gaat naar C&A en de ander naar H&M, terwijl de formule nagenoeg hetzelfde is. Dat de produkten iets anders zijn is van ondergeschikt belang.

  15. mari

    @tjedde

    jij bent zeker van de zeeman en wibra

  16. Bastiaan

    @tjedde Ik vind het met het elitare gehalte van RTL wel meevallen hoor. Als je de programma’s ziet denk ik niet gelijk aan eltaire tv. Het eerste wat in mij opkomt is wat ze bij muziek ‘Middle of the Road’ noemen oftewel niets aan de hand tv. Dat campinglife bij RTL zit en 800.00 kijkers zit zegt mij al genoeg.

  17. Cees

    Oh, oh, wat is Rome toch uitgelopen op een flop (dat is pas écht een flop), en dan die afvalprogramma’s, wat een dramatiche cijfers voor SBS…. zal vanavond niet veel beter zijn. SBS komt doordeweeks en op zondag echt zelden boven de miljoen uit op Hart van nederland na dan (alhoewel de cijfers van HvN ook flink aan het dalen zijn de laatste maanden, normaal tussen de 1,5 en 2 miljoen, die tijd is ook voorbij…) Kortom RTL 4 gaat wat minder (alhoewel het in de doelgroep en verdeeld over de drie zenders ook wel weer meevalt), maar het kan altijd nóg slechter…

  18. Simon

    Vaders en zonen doet het best goed en De Gouden Kooi ook weer ruim over de 400.000 kijkers.

  19. Spruitjes

    @Cees: Waar heb je het over?????

    SBS6 verliest t.o.v. Maart 2006 0,7% marktaandeel…
    RTL4 verlies maar liefst 2,3%.
    (20-49 jaar)

    Oja.. en voor je over 6+ begint…
    SBS6: -0,4%
    RTL4: -2,8%!!

    Oja… en voor je over de vergelijking met februari 2007 begint…
    SBS6: +1,2%
    RTL4: -0,6%
    (20-49 jaar)

    En mocht je dan nog niet overtuigd zijn…
    SBS6: +0,6%
    RTL4: -0,6%
    (6+ mrt vs feb 07)

    En omdat jij het bent… 2007 vergeleken met 2006 tm maart:
    SBS6: -0,9%
    RTL4: -1,7%
    (20-49 jaar)

    SBS6: -0,2%
    RTL4: -1,4%
    (6+)

    Zo Ceesje.. en nou niet meer zo lopen blaten hè.
    Dag Ceesje!

  20. ...

    als de DGK naar rtl5 zou gaan zou het zkr zo’n 700.000 kijkers kunnen scorren deal or no deal ook

  21. Feder

    @ Bastiaan; inderdaad, aan rtl4 is gewoon niets elitair. Ik vind rtl4 meer een station voor de gemiddelde burger (man, vrouw, hond/kat, 2 kinderen, caravan, saai radio 101fm, telegraaf, mbo, gtst, voetballiefhebber) die een beetje simpel is en die slechts vermaakt wil worden zonder echt na te willen denken over iets. Het sbs-publiek zit in dezelfde hoek, maar is nog wat simpeler.

  22. Cees

    Geen speld tussen te krijgen….. maar Rome blijft een flop :)

  23. De weblog van Helmond

    @Spruitjes:

    Mijn complimenten voor dat cijferwerk. Aannemende dat het correct is, valt daar weinig tegenin te brengen. Want cijfers liegen niet.
    Zo pijnlijk had ik de RTL4-cijfers nog niet gezien.

  24. Tjedde

    @Bastiaan

    Ik zeg niet dat ze elitair zijn, maar ik zei dat RTL zich graag wat elitair wil voordoen. Dat jij vindt dat ze niet elitair zijn zegt niets, het is selchts een mening.

    Ikzlef vindt niets of niemand ‘elitair’ tenslotte zijn we gewoon allemaal mensen die geboren worden, leven en doodgaan.

    Maar ik denk dat het wel het verschil is tussen SBS en RTL qua programma maken.

  25. Frits

    @Feder
    Waar blijft jouw profiel van de Ned1 kijker, of moet ik je die ff schetsen.

  26. Bastiaan

    @Tjede, daar heb je ook weer gelijk in, het is mijn mening

  27. Spruitjes

    # Cees zegt: Geen speld tussen te krijgen….. maar Rome blijft een flop :)

    @Cees: Daar is ook geen speld tussen te krijgen ;)

  28. Craig

    Volgens mij is het duidelijk.

    DOI is NIET met hart en ziel geproduceerd, dat straalt er vanaf.

    SDOHI is een feestje…met een ziel.

    De producent maakt het verschil.

  29. Tjedde

    De producent maakt het verschil.

    Daar ben ik het mee eens, maar de producent kijkt wel naar de profiel van de zender die het uitzendt. Dat maakt de verkoopbaarheid groter. Klant is tenslotte nog steeds koning in medialand.

  30. Frits

    @Feder
    Ik heb het al in de gaten, je komt niet uit de profielschets van de Ned1 kijker. Het is je inderdaad ook moeilijk voor te stellen dat er nog simpelere zielen rondlopen als het RTL en SBS kijkerspubliek. Maar ik zal je een handje helpen, de doorsnee Ned1 kijker is oftewel bejaard, mongool of lijdt aan een chronisch slaapprobleem.

  31. Thomas

    RTL4 en SBS6 trekken nagenoeg het zelfde “soort” publiek. Het verschil dat er is zit hem voornamelijk in geslacht (RTL4 gericht zich op vrouwen, verhouding van ongeveer 65-35%. SBS6 nagenoeg universeel 48-52%) en leeftijd (RTL4 heeft een grote écht jonge aanhang van 20-34 terwijl SBS6 piekt in de minder belangrijke 35-49 leeftijdsgroep).
    In zowel inkomen als opleidingsniveau doen beiden zender het qua doelgroep min of meer even slecht. SBS6 heeft een gemiddelde van 10% (iets lager dan 20-49 gemiddelde) en RTL4 13% (ook net iets lager dan 20-49 gemiddelde). Wat wel opvalt is dat NET5 hierin de DERDE zender van Nederland is met een bijna 11% marktaandeel bij vrouwen 20-49ab1 (vergelijk dat maar met doelgroep 20-49 vrouwen 9.3%!).
    Dat is groter dan RTL5 áls SBS6.
    Zélfs Veronica doet het bovengemiddeld bij de hogere welstandsklasse.

    Dus. Voordat weer tientallen programma’s worden afgeschreven als “camp” zou ik toch eerst eens met argumenten komen.

  32. Thomas

    @Craig: Welk pilletjes heb jij geslikt? Dit is al je tweede, niet provocerende, uitspraak deze week… :O

  33. Chiel

    Q Craig: SDOHI is een feestje…

    :lol:

  34. Karel

    Veronica scoort weer primetime beter dan RTL4 gisteren op 20-49… Zoals elke woensdag…

  35. Krypto

    @Frits
    Heb jij naast al dat NED1 bashen ook nog een leven?

  36. Big Brother België

    De voormalige tv-hit Big Brother trekt nog amper kijkers bij onze zuiderburen. Een aflevering noteerde vorige week een diepterecord van 74.000 kijkers.

    In 2000 stemden er nog 1,3 à 1,5 miljoen mensen af op het programma over mensen die zijn opgesloten in een huis vol met camera’s. De Vlaamse tv-zender Kanaal Twee, die het programma uitzendt, verwacht dat kijkers binnenkort terugkeren. De zender heetf momenteel last van het concurrerende Idool, aldus een manager van kanaal Twee donderdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.

    Big Brother is ooit bedacht door tv-ondernemer John de Mol, die momenteel in Nederland een samenwerkingspartner zoekt voor zijn zender Tien.

  37. Krypto

    @Big Brother België
    Kleine correctie op jouw post; Big Brother is dus NIET bedacht door John de Mol.

  38. Frits

    @Krypto
    Posten als 22) behoeven enig tegenwicht, de PO blijft volledig ten onrechte te vaak buiten schot in dit soort vooringenomen discussies.

  39. Simon

    @ Krypto
    Niet?

  40. Sebas

    Concurrentie van Idool? Idool wordt uitgezonden op vrijdag en zaterdag van 20.35 tot 21.55u… Big brother 7 dagen per week en scoort alle dagen slecht. Ze hebben de NLse formule van de duo genomen en die was bij Tien al niet bijster succesvol. Ze voegen daar ook nog eens echt onzinnige fear factor achtige opdrachten aan toe… Totaal niet meer de BB van ‘vroegah’. Bovendien scoort Kanaaltwee overall zeer slecht de laatste maanden

  41. Krypto

    @Simon
    Nope… in ieder geval niet door John de Mol zélf

  42. Dutch TV Central

    @ Krypto: Gedeeltelijk wel hoor , jij hebt zeker DWDD gekeken? Het gehele idee is door hem zelf bedacht , de naam alleen niet. Natuurlijk denken meerdere mensen over het zelfde idee maar hij is gewoon de eerste die ermee naar buiten kwam.

  43. Anoniem

    @Opa Frits je was zeker moe toen je om 21.46 uitgeschakeld was ,
    het was bedtijd zeker.
    Vader en zonen was zeker goed .

  44. [dannyºlinkers).nl

    Hij is met Big Brother steenrijk geworden…
    “Het concurrende Idool”
    Eh… dat word toch ook bij een zender van de VMMA uitgezonden, VTM ?

  45. Frits

    @Krypto
    Je moet niet teveel naar DWDD kijken, de nogal eenzijdig blik door een rode, anti-CO bril, doet veelal afbreuk aan de waarheid.

  46. wim

    nee frits was niet moe maar met zijn boerenkolenverstand kan hij geen fatsoenlijke misdaad serie volgen want hij snapt er niets van.
    of als hij toch moe is geweest zal het zijn dat hij een eigen versie van de masturbatieshow ten toon heeft gespreid.
    Ik kan me geen grotere miet op deze site voorstellen dan deze gefrusteerde trekbeer
    ik denk dat hij elke dag met schrik wakker word met de gedachte van alweer
    een dag en wat moet ik er mee.

  47. Thomas

    @Frits: Je moet eens wat minder de telegraaf en geenstijl lezen. Dan zie je eens voor de verandering de echte wereld en de daar bijbehorende realiteit.
    Inplaats van je kleine bekrompen, zielige, onrealistische, bedervende, en zeker niet te vergeten zure, levensvisie.

  48. Krypto

    @Frits
    Waarom zou ik anti-CO zijn? Waarom zeg je dat? Omdat ik toevallig weet dat het idee van BB niet van John de Mol zelf komt? Joh, dat is iets dat half Hilversum al kan weten. Of al weet. Als jullie ergens over mee willen praten, moet je wel weten waarover je meepraat.

  49. Anoniem

    Thomas, frits kan niet lezen, daarom heeft hij al na 10 min gisteravond de engelse detective serie afgezet want die wordt ondertiteld

  50. Frits

    Post 46, 47, 48, 49 :shock:

  51. Krypto

    Ja, én Frits? :-?

  52. Theo

    Mooi integer portret gisteren in het programma Vaders & zonen van Hugo Borst met vader en zoon de Buisonje.
    Op geen enkele wijze vernieuwend of opzienbarend, maar gewoon mooie herkenbare en liefdevol gemaakte televisie.
    Borst heeft inlevingsvermogen, maar is zeker niet te bleu om pijnlijke vragen te stellen. Complimenten voor Hugo die ik in DWDD juist altijd 1 van de mindere side-kicks vind.
    Er komen nog 5 afleveringen van V&Z. Ik kijk er nu al naar uit.

    Verder was het gister een TV avond om heel snel te vergeten.
    Ik ga vanavond voor Tien met van Speijk en een proefaflevering Primeval.

    Nog even voor de DVD box fanaten onder ons:
    Vanaf zaterdag is het weer prijzencircus bij V&D.
    3 halen 2 betalen ;)

  53. Simon

    @ Theo
    Denk dat jij dan (samen mij) een van de weinige kijkers bent.

  54. Theo

    @Simon

    So what??

    Wil je een leuke serie zien, of is een serie alleen maar leuk als er veel mensen kijken??
    Eerlijk gezegd zal het mij aan m’n vod roesten ;)

  55. johan b.

    Opmerkelijk dat Netwerk meer kijkers trok dan de finale Dancing on Ice. Maar helemaal verbijsterend vind ik de SBS-opmerking dat men niet weet waarom “Rome” ineens zo weinig kijkers trok op de dinsdagavond.

    De zegsman weet niet waat de tegenvallende kijkcijfers aan liggen. “Wij kunnen er de vinger niet op leggen. Het is erg jammer, want Rome is een kostbare serie.?

    Wat een stelletje randdebielen daar. Als men “Rome” meteen na afloop van “Into The West” als opvolger op de zondagavond had uitgezonden dan was het aantal kijkers ongetwijfeld een stuk hoger uitgevallen.
    Wat dat betreft wil ik best een poging wagen om programma-directeur te worden. Slechter dan de huidige kan namelijk niet.

  56. johan b.

    Naast de prijzen voor de beste jongeren-tv wordt vanavond ook de Gouden Kliko voor het slechtste programma van 2006 uitgereikt. De Gouden Kooi van Tien won deze verkiezing en liet daarmee Je wordt Bedankt (SBS6), WK Lingerie (Veronica), De Staat van Verwarring (VPRO) en Het Land van Maas en Geel (Tien) achter zich. Tien-woordvoerder Maarten van Rooijen geeft een reactie.

    Van Rooijen in de Volkskrant: De Gouden Kooi is absoluut geen slecht programma, maar een mooie combinatie van reality en drama. Big Brother meets Dynasty, zeggen we altijd. Het is het meest besproken programma van 2006, dus misschien heeft dat zijn effect gehad op het stemgedrag.
    De woordvoerder ziet de prijs als een knipoog: Want een kliko van goud past natuurlijk uitstekend bij het miljonairsleven in De Gouden Kooi. De ‘miljonairs’ zelf dachten er echter anders over: zij gooiden de kliko direct in het zwembad.

  57. Bart V.

    Aan Theo: de eigenaren van V&D zijn dezelfde als SBS. Dus dat komt wel goed met die DVD boxen.
    Hoe zit dat eigenlijk met DGK als Tien wordt opgeslokt door SBS of RTL?
    Stel dat die dat prachtige Gouden Kooi programma niet willen hebben?
    En de stekkers gaan eruit? Heeft de heer De Mol er dan weer een probleem bij, dit keer met “de miljonairs”? Wie krijgt dan de villa, of blijven ze er mooi in opgesloten, zonder dat er ook nog maar een minuut van op tv komt? Geen gek idee trouwens, wie belt er even met de heren Van Westerloo (Waterloo?)
    scheelt van een stuk in de kosten, en de kijkcijfers kunnen dan niet meer tegenvallen.

  58. Theo

    de eigenaren van V&D zijn dezelfde als SBS. Dus dat komt wel goed met die DVD boxen.

    ???????????? :?

  59. Craig

    Iedereen die denkt dat bericht van die fake Craig ook echt van mij was moet zich zelf echt laten nakijken. :lol:

  60. Hans

    @Theo: De investeerders Kohlberg Kravis Roberts zijn eigenaar van Maxeda (het oude Vendex KBB van V&D, Bijenkorf, Hema enz.) en ze hebben ook een belang van 37% in SBS ;)
    Niet dat dat van invloed is op het al dan niet verschijnen van een DVD box maar goed :P dat is natuurlijk een grapje van Bart V.

  61. Theo

    @Hans

    De link tussen SBS en Maxeda was mij bekend, maar…….

    A. Ik zie nog steeds het verband niet tussen SBS en een eventuele aankoop die je doet bij V&D

    B. Ik zie ook geen link tussen SBS en het feit dat alles wel goed zal komen, of een overkoepelende connectie met het prijzencircus.

    C. Met een minderheidsbelang ben je nog geen eigenaar.

    D. Het zal wel een hiaat in mijn gevoel voor humor zijn :P

  62. Bart V.

    Het prijzencircus geeft vast mooiere cijfers dan die van SBS…..
    MAAR: wat gebeurd er als Tien De Gouden Kooi op zwart zet?
    Wie krijgt dan De Villa? Is daar in voorzien in het regelement?
    Of gebeurd er hetzelfde als bij Yorin, die eerder zijn gestopt met Masterplan, dat programma met de voice-over van Peter Tuinman?

  63. Thomas

    @Craig: Waarom ben ik niet verbaasd ? Ik had ook eigenlijk beter moeten weten. Een aandachtstekorte “Craig” veranderd niet zomaar van de ene op de andere dag in een welbeschaafd, intelligent, mens ;)

  64. Talpafan.nl

    Bart V De Gouden Kooi scoort goed dus waarom op zwart zetten?

  65. Theo

    @Thomas

    Ach van alle afwijkingen en psychische aandoeningen is
    fanboi-isme misschien nog 1 van de meest onschuldigen.
    Het geeft aan dat de persoonlijkheid zich nog niet volledig gevormd heeft, en dat er behoefte is aan een persoon of object voor adoratie, dat is 1 van de reden dat deze symptomen zich meestal openbaren en beperken tot de adoliscente leeftijdcategorie.
    Bij de meeste mensen is er daarom ook sprake van een fase die vanzelf weer overgaat met het bereiken van de volwassenheid.
    Dat sommige mensen in deze fase blijven hangen is ook bekend en niet alleen van sites zoals MC ;)

    Maar goed we blijven hopen voor Craig en zijn lotgenoten, desnoods tegen beter weten in :D

  66. Tjedde

    @Theo

    Jeetje wat doe jij “neer·bui·gend (bn.)
    1 genadig, maar uit de hoogte”.

    Te walgelijk voor woorden.

  67. Theo

    Tjedde als je niet in staat bent (door het ontbreken van de daartoe noodzakelijke geestelijke vermogens) om de inhoud van de tekst in post 65 op waarheid te beoordelen en te waarderen, probeer dan ook niet deel te nemen aan een discussie waarin je bij voorbaat kansloos bent, en gedoemd om jezelf onsterfelijk belachelijk te maken.
    En ja als jij begint over neerbuigend, dan ben ik altijd nog wel in staat om daar een schepje bovenop te doen ;)

  68. Bart V.

    Goed scoort????
    Denk je nou echt dat als Tien overgaat naar RTL of samen gaat met de SBS Groep dat ze die 160 tot 200 man die daily voor De Gouden Kooi werkt mee overnemen???
    En al blijft het wel, ik wil alleen weten wat gebeurd er als het wel voortijdig van de buis wordt gehaald?? Om welke reden dan ook. Wie krijgt dan die villa?? Kan ik daar misschien antwoord op krijgen?

  69. [MikE]

    @Bart V.: Die mensen staan onder contract bij Talpa Content. Maw: Als Tien als samen zal gaan met RTL dan kunnen ze eventueel een contract overnemen. Maar die mensen zullen in dienst blijven bij Talpa Content.

    Over je volgende vraag: Talpa kan op elk gewenst moment de stekker er uit trekken, zonder consequenties. Die contracten zijn waterdicht.

    Wat betreft het personeel: Ook die zijn vaak niet echt in loondienst, maar werken veelal freelance voor productiemaatschappijen. Omdat er niets zo onzeker is als de televisiemarkt.

    De Gouden Kooi scoort naar verwachting (aan de onderkant 350, en aan de bovenkant 500).

  70. Thomas

    @Theo: Prachtig verwoord ;)

  71. Tjedde

    @Theo

    Tja het zal wel, maar het blijf zielig gedrag wat jij steeds denkt te maskeren met een smiley. Maar goed als jij een kluns wil zijn moet je dat zelf weten. Het geeft een hoop lachwerk dat elke keer weer als je denkt intelligent over te komen.

    Doe je best he knulletje?

  72. Tjedde

    @Thomas

    Get a Life!

  73. Thomas

    @Tjedde:
    Ik voel me niet aangesproken. Ik kan me echter wel voorstellen dat je het nu stiekem over je zelf hebt.

    Ach, we all have a dream.

  74. Craig

    Ach ja Thomas je kent me goed want je herkent je zelf in mij hè.

  75. Bart V.

    Dank MikE.
    Maar wie van de deelnemers (miljonairs) krijgt dan de villa als De Gouden Kooi wel mocht sneuvelen, in het overnamegeweld? En ik herhaal: Stel dat ze er eerder mee stoppen. Van wie wordt dan die villa, volgens plan zou de laatse die er in blijft zitten en de ander eruit jaagt toch die woning krijgen?

  76. Theo

    Craig cheer up.
    Dankzij jouw aanwezigheid en bijdragen is er gelukkig weer het 1 en ander te katten en te kwallen.

    Inhoudelijke discussies vallen hier maar heel zelden te voeren, en de meeste mensen hebben hier blijkbaar toch altijd meer behoefte om elkaar af te katten dan wat persoonlijke meningen en wetenswaardigheden op media gebied uit te wisselen.

    Af en toe een beetje pesten moet kunnen (alhoewel het ook nogal eens doorslaat hier :?)

  77. Tjedde

    @Thomas

    Ja hoor Thomas. Pfffffttttg(wat een loser)

  78. [MikE]

    @Bart V: Ik weet niet helemaal precies hoe het juridisch in elkaar steekt. Maar ik vermoed dat als Tien besluit te stoppen met het uitzenden van De Gouden Kooi dat dan niemand de villa krijgt. Er is sowieso geen sprake dat iemand de villa kan winnen als het programma binnen een jaar stopt, dan staat er een bord ‘te koop’ in de tuin, en kunnen de ‘miljonairs’ vertrekken.

    Maar hoe het in elkaar steekt als het programma straks langer dan een jaar op de buis is durf ik niet te zeggen. Ik vermoed dat dan ook Talpa Content gewoon de stekker er uit kan trekken, maar natuurlijk wel de borg terug zal geven. Ook al vermoed ik niet dat iedereen daadwerkelijk een borg ter beschikking heeft gesteld, maar dat zijn slechts mijn speculaties.

  79. Bart V.

    Simon heeft ons een paar dagen geleden mee laten delen in een oud De Volkskrant dagboek van Remco van Westerloo. Dat ging over de start van Talpa TV. Jammer dat De Volkskrant momenteel niet aan dit tv kind kan vragen of een dagboekje vol te pennen.
    Klopt het dat Tien momenteel 200.000 Euri per dag kost? Als je alleen al 160 man/vrouw per maand van salaris moet voorzien bij Talpa Content zie ik een overname niet zo snel gebeuren. Vloog er niet een mannetje of 200 uit bij HMG bij het verzelfstandigen (mooi woord) van de afdeling T&O?

  80. Unilever

    RTL4 vervolgt Bauer-soap

    HILVERSUM – Na een periode van oorverdovende stilte wegens een poliep op zijn stembanden gaat RTL4 per 3 mei (20.30 uur) door met de soap van volkszanger Frans Bauer. Dat meldde een RTL-woordvoerster donderdag.

    Door zijn fysieke problemen werd uitzending van de soap De Bouwers enige tijd geleden stilgelegd. De reeks kreeg die titel omdat werd toegewerkt naar een concertreeks in Ahoy Rotterdam. Omdat die ‘bouwwerkzaamheden’ noodgedwongen werden stilgelegd, kwam de soap even niet meer op de buis.

    De camera’s bleven ondanks een zwijgende zanger gewoon doordraaien. De beelden die dat opleverde zijn vanaf 3 mei te zien. Volgens de zegsvrouw is Bauer „sterker en slanker dan ooit uit de strijd gekomen?. Naast een biografie die binnenkort uitkomt en de voorbereidingen op de concertreeks in Ahoy, is het volgens haar nu ook weer tijd om de soap voort te zetten. Kijkers krijgen te zien hoe Bauer het huishouden doet en wat hij deed om zijn overtollige kilo’s kwijt te raken.

  81. Bart V.

    Ik ben er een beetje laat mee, maar wat een goeie cijfers (6,6%) voor Veronica woensdagavond! 2 afleveringen van NYIC achter elkaar en dan zo score! Het kan dus wel.
    Over de return of Bauer: Dat gaat dik over de 1,5 miljoen heen, misschien wel 1,8.

  82. [MikE]

    @Bart V.: Ja Tien kost ongeveer 200.000 euro per dag, dat is zo’n: 70.000.000 per jaar. Maar de waarheid is dat niemand dat echt weet, misschien is het wel veel minder. Als je in het verleden interviews met De Mol hebt gezien dan zie dat hij dit zelf al had aangekondigd. In NOVA heeft hij enkele maanden voor de zender start aangegeven dat de zender ongeveer 200 miljoen aan aanloopverliezen zou hebben voordat het break-even punt wordt bereikt.

    De media heeft het zoals gewoonlijk weer eens groter gemaakt dan het in werkelijkheid was. Talpa Media heeft volgens het handelsregister in 2005 een omzet geboekt van 84 miljoen met een verlies van om en nabij de 100 miljoen. Ik ben nu erg nieuwsgierig hoe de winst in 2006 zal zijn, ik vermoed wel al een stuk lager. Wat het lastig maakt om John de Mols bedrijven te doorzien is het feit dat hij zijn jaarverslagen soms enkele jaren te laat indient, waardoor hij het ook de concurrentie heel lastig maakt.

    Overige bedrijfsonderdelen van Talpa Media draaien naar behoren, en die zouden het geheel wat omhoog moeten trekken. Dan heb je ook nog Cyrte die behoorlijke rendementen behaald, maar ook wat verlies voor rekening heeft moeten houden vorig jaar. Endemol is natuurlijk wel een enorm succes, De Mol scoorde enkele tientallen miljoenen ‘so far’ met de aandelen. Maar ze moeten eerst nog verkocht worden, en wellicht koopt ‘ie het bedrijf zelf wel.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.