1,3 miljoen kijkers voor Gouden Loeki Finale


De kijkcijfers van vrijdag 22 december 2006 (SKO)

Gouden Loeki Finale (TROS, Ned1, 20:32) – De commercial van verzekeraar Centraal Beheer Achmea over de acupunctuurbehan- deling in een Chinees achterkamertje waar brand uitbreekt, heeft gisterenavond de Gouden Loeki gewonnen. De publieksprijs voor televisiereclame werd voor de twaalfde keer uitgereikt. De finale was live te zien op Nederland 1 en werd door 1.248.000 kijkers (madl: 17.9%) bekeken. Het is de derde keer dat verzekeraar Centraal Beheer in de prijzen valt bij de Gouden Loeki uitreiking.

De reclamespot Acupunctuur is gemaakt door bureau DDB uit Amsterdam. Zij maakten ook de reclame die tijdens de live finale van de Gouden Loeki als tweede uit de bus kwam: Hoera een dochter voor McDonald’s. De organisatie van de Gouden Loeki selecteerde 36 reclames voor de wedstrijd. Via een website kon het publiek zijn voorkeur voor de finalisten duidelijk maken. Reinout Oerlemans presenteerde de avond. De eerste Gouden Loeki is uitgereikt in 1995 aan Zwaan van KLM.

RTL Boulevard (RTL4, 18:35) – Presentatrice Catherine Keyl brengt een glossy onder haar eigen naam op de markt. Het eerste nummer verschijnt 16 maart, zo vertelde zij gisteren als gastpresentator van RTL Boulevard. “Als de mensen het interessant vinden, dan gaan we in ieder geval de eerst komende maanden elke twee maanden er één uitgeven. En als het een succes wordt elke maand“, vertelde Catherine. Het tijdschrift onder de naam Catherine wordt een mix van glossy en praktische tips. “Je hoort alles over de nieuwe mode en vanmorgen heb ik van Rob Verlinden gehoord dat hij onze tuinrubriek wil gaan doen.” Keyl krijgt niet de dagelijkse leiding over het blad. “Er is natuurlijk een hoofdredacteur die zich elke dag met het blad bezighoudt, maar ik zal er heel nauw bij betrokken zijn.” De glossy Linda van Linda de Mol is in Nederland erg succesvol. In Amerika heeft talkshowhost Oprah Winfrey ook haar eigen blad. Catherine ziet zichzelf niet als de Nederlandse Oprah. “Dat moet ik nog even waarmaken dan, hè. Ik hoop dat het net zo succesvol is, want dat zou fantastisch zijn natuurlijk.” RTL Boulevard scoorde gisteren 1.041.000 kijkers (madl: 22.1%).

Wartaal (BNN, Ned3, 23:58) – Op de latere vrijdagavond zendt BNN momenteel wekelijks de jongerentalkshow Wartaal uit. Met ingang van vrijdag 12 januari komt de jongerenomroep met twee nieuwe tv-programma’s: Steengeyl (23.35 uur) en The Dudesons (00.15 uur). Steengeyl, een samenwerkingsverband tussen BNN en de website Geenstijl.nl, moet een nieuwsshow met ‘bijtende invalshoeken’ worden. De onderwerpen worden gekozen uit de artikelen op geenstijl. Het nieuws van die week, de hoogtepunten en de dieptepunten, komen in 25 minuten voorbij in verschillende items. In The Dudesons worden vier vrienden gevolgd die van alledaagse dingen de meest bizarre zaken maken. In de eerste aflevering probeert Jarppi, de daredevill, een record te verbreken met stagediving. Jukka, de showmaster, maakt een ritje in een cabriolet, maar botst keihard tegen een andere auto. HP, de bottenbreker, probeert op een motor over een meer te jumpen, maar breekt zijn benen op drie plekken. En Jarno, het alwetende brein, wordt verrassend warm wakker doordat de andere Dudesons hem in de fik steken en gaat geblinddoekt autorijden. De late night talkshow Wartaal werd gisteren door 75.000 kijkers (madl: 2.6%) bekeken.

De afbeelding “http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/kijkcijfersgroot.JPG
</p>
    </div><!-- .entry__content -->

    <footer class=

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen