954.000 kijkers voor Oprah Winfrey Show



De kijkcijfers van donderdag 13 april 2006 (SKO)

[hr][img=306,217 left]http://www.rtl.nl/liefde/theoprahwinfreyshow/components/images/oprah_6.jpg[/img][u]Oprah Winfrey Show (RTL4, 21:33)[/u] ? Oprah Winfrey heeft al vijftien jaar lang haar vaste plek op RTL 4. Op werkdagen wordt elke middag een uur ingeruimd voor de koningin van de talkshow. Gisteren verhuisde Oprah voor ??n keer naar prime time.

Aanleiding is het twintigjarig jubileum van de talkshowhost. Oprah vierde vierde dit jubileum in een speciale uitzending, die gisteren vanaf 21.30 uur door [u]954.000 kijkers (madl: 14.3%)[/u] bekeken werd. Alle hoogte- en dieptepunten uit de afgelopen twee decennia werden getoond.

Op het reguliere uitzendtijdstip, 15.00 uur, werd ook een aflevering van Oprah uitgezonden. De aflevering ‘Oprah’s favoriete dingen van 2005′ scoorde 315.000 kijkers (madl: 27.6%). De herhaling van Oprah rond 23.50 uur trok nog eens 175.000 kijkers. De talkshow van Oprah Winfrey is in 112 landen te zien en verdiende met haar programma over de afgelopen twaalf maanden 225 miljoen dollar. Oprah Winfrey geniet met volle teugen van haar rijkdom, schreef De Telegraaf deze week. “Ik kwam laatst terug van een van mijn vele tripjes uit Afrika“, vertelt Oprah. “Ik had een rijke vriendin meegenomen. Ze vroeg: ‘Voel je je niet schuldig? Voel je je niet verschrikkelijk?’ Ik zei, ‘Nee, totaal niet’. Ik ben niet iemand die zegt: ‘We moeten afstand van ons vermogen nemen.’ Ik heb thuis een kledingkast vol schoenen en daar ik geniet ik van.

[hr][u]Spoorloos verdwenen (AVRO, Ned2, 21:32)[/u] – Chris Tates zwaait de scepter in de politieserie Spoorloos Verdwenen, die gisteren door [u]743.000 kijkers (madl: 11.0%)[/u] bekeken werd bij de AVRO op Nederland 2. “Er waren al heel veel Nederlandse politieseries. Maar Spangen, Baantjer en Russen zijn inmiddels van de buis, dus er was ruimte voor Spoorloos Verdwenen“, aldus Tates onlangs bij Veronica. “Ik ben geen acteur geworden om een bekende Nederlander te zijn. Het overkomt je, omdat je met je hoofd op televisie bent en iedereen opeens wat van je wil. En omdat je interviews moet geven, omdat de mensen waarvoor je werkt dat graag willen. Dat zorgt voor meer publiciteit en dat is goed voor de kijkcijfers. En kijkcijfers zijn heilig.” Toch is het best leuk om een beetje bekend te zijn, geeft Chris toe. “Tot op zekere hoogte vind ik het zelfs prettig. Het levert ook werk op. Mijn dochter van twintig vind het ook leuk om een beetje bekende vader te hebben. Ze krijgt er wel reacties op. En ze heeft nog een paar gastrolletjes gehad, in ‘Onderweg naar morgen’ en ‘Ellis in Glamourland’.” Zelf was Chris ook te zien in ONM. “Als je mij vraagt of ik die gastrol in Onderweg naar morgen vanwege het geld heb aangenomen, is het antwoord ja. Het pure acteren in een soap gaat heel snel, er zit veel druk achter, er is weinig tijd. De teksten zijn niet echt heel interessant, de verhaallijntjes zijn af en toe volkomen absurd. Je moet natuurlijk niet denken dat je Shakespeare staat te doen, als je in een soap speelt. Dus wat dat betreft is het minder bevredigend. Maar ik heb een leuke tijd gehad, heb ervan genoten.” Chris heeft ook nog een toekomstdroom. “Ik zou heel graag een reis- of sportprogramma presenteren. Zoiets als Holland Sport, daar kijk ik graag naar. Maar of ik dat zo zou kunnen als Matthijs van Nieuwkerk, weet ik niet hoor.

[hr][u]Stay or go (SBS6, 20:32)[/u] – Stay or Go is sinds gisteren terug op SBS 6. Nance presenteert de komende weken nieuwe afleveringen van het woonprogramma, vanwege ‘het succes van de eerste serie’. In Stay or Go helpt Nance gezinnen die twijfelen of ze gelukkig zijn met hun huidige woonsituatie. Samen met haar vullen ze de test in op Stayorgo.nl die een bindende uitslag biedt: verbouwen of verhuizen. “Stay or Go werd in het najaar van 2005 succesvol ge?ntroduceerd“, aldus een woordvoerder van de zender. “De serie trok al snel een vast aantal kijkers, de best bekeken aflevering haalde zelfs 850.000 kijkers. Nog steeds buigen veel gezinnen zich over de vraag of ze moeten verbouwen of verhuizen. De keuze is niet eenvoudig.” Stay or go werd gisteren door [u]402.000 kijkers (madl: 6.4%)[/u] bekeken. Recht tegenover dit woonprogramma startte Talpa met de nieuwe reportageserie 4x Blauw. In deze realityserie worden vier politiediensten van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) gevolgd. De Dienst Waterpolitie, de Dienst Luchtvaartpolitie, de Spoorwegpolitie en de Verkeerspolitie. 4x Blauw scoorde 107.000 kijkers (madl: 1.7%).

[hr]

Top 15

01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.534.000

02. Goede tijden, slechte tijden (RTL4) 1.481.000

03. Hart van Nederland (SBS6) 1.349.000

04. CSI: New York (RTL5) 1.254.000

05. Kees & Co (RTL4) 1.239.000

06. Journaal 18:00 (Ned2) 1.175.000

07. Tussen kunst en kitsch (Ned1) 1.148.000

08. Shownieuws (SBS6) 993.000

09. The Oprah Winfrey Show (RTL4) 954.000

10. RTL Boulevard (RTL4) 946.000

11. Editie NL (RTL4) 938.000

12. Half acht nieuws (RTL4) 887.000

13. Schoondochter gezocht (Ned2) 869.000

14. Wonderen bestaan (Ned1) 835.000

15. LookingGood (RTL4) 815.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00

1. RTL4 / 15.3%

2. Ned1 / 13.2%

3. Ned2 / 11.5%

4. RTL5 / 11.0%

5. SBS6 / 9.8%

6. Ned3 / 8.9%

7. RTL7 / 5.1%

8. NET5 / 4.5%

9. Vero / 4.2%

10. Talpa / 4.0%

11. Discov / 1.0%

12. MTV / 0.4%

13. N.geog / 0.4%

14. Eurosp / 0.4%

15. An.pl. / 0.3%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Marktaandelen per zendergroep (6+, 18.00 tot 24.00)1. Publieke Omroep 33,6 procent

2. RTL Nederland 31,4 procent – 3. SBS Groep 18,5 procent – 4. Talpa 4,0 procent

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen