BNN en Endemol starten nieuw bedrijf

BNN en Endemol Nederland hebben een nieuw bedrijf opgericht dat mobiele content gaat ontwikkelen en produceren. Onder de titel O, NO (Onderweg naar Overmorgen) wordt er gekeken naar de ontwikkeling en productie van digitale toepassingen. Zowel BNN als Endemol Nederland zijn voor 50% eigenaar van het nieuwe bedrijf.

In eerste instantie is gesproken over digitale toepassingen voor de BNN-soap Onderweg naar Morgen waarvan Endemol de producent is, maar in de toekomst zullen ook andere programma’s worden bekeken.

BNN en Endemol gaan zich richten op de vertaling van ONM naar nieuwe crossmediale platformen. Hierbij zal de kijker de mogelijkheid krijgen om ONM te bekijken op zijn of haar mobiel en via breedband. “We staan aan de vooravond van een crossmediale revolutie“, aldus BNN-voorzitter Laurens Drillich. “BNN is een sterk merk, met goede titels op radio, tv en internet. Maar we willen en zullen ook op andere gebieden van ons doen spreken, zoals met digitale kanalen en mobiele toepassingen. Het doel is altijd hetzelfde: onze doelgroep, de jongeren tussen 15 en 35, bereiken. Dus waar de doelgroep zich bevindt, daar zal BNN ook te horen, te zien en te lezen zijn. Deze samenwerking met Endemol maakt dat mogelijk op het gebied van de mobiele toepassingen. De kennis die we daar bei- den op gaan doen kan van onschatbare waarde blijken in een omroeptoekomst die niemand kent.

Dick van der Graaf, commercieel directeur van Endemol Nederland, vindt dat ‘O, NO’ goed past bij de digitale ambities van Endemol. Van der Graaf: “Bovendien is ONM vanwege de trouwe en grotendeels jonge kijkersgroep een zeer geschikt platform voor digitale initiatieven. Net als Endemol is BNN een creatief bolwerk. Dat maakt de samenwerking op voorhand al iets om naar uit te kijken.

Meer in # Geen categorie

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen