Oeps: NPO 3 keilt met Anna Nooshin naar 95.000 kijkers


De kijkcijfers van dinsdag 3 december 2019 (SKO)

Het gaat niet echt lekker met de poging van Anna Nooshin om naast haar YouTube-hobby ook een tv-carrière van de grond te krijgen. Na het floppen van Holland’s Next Top Model, waarin ze niet bepaald excelleert als presentatrice, keilt ook haar twééde programma op televisie de afgrond in. Mooier Wordt Het Niet, dat vorige week begon met 152.000 kijkers (3,3 procent), daalt deze week naar een erbarmelijk slechte 95.000 kijkers (2,0 procent) op NPO 3. Dat blijkt uit cijfers van SKO.

Nooshin heeft haar eerste personality-driven-programma te danken aan haar uiterlijk – Mooier Wordt Het Niet gaat over hoe mooi zij is en hoe zwaar anderen het daarmee hebben – en gezien haar hysterisch lage kijkcijfers zal ook haar volgende programma het daarvan moeten hebben.

Het meest pijnlijke is dat Je Zal Het Maar Hebben direct voorafgaand aan de Nooshin-show het met 252.000 kijkers (4,8 procent) nog enigszins redelijk deed voor NPO 3-begrippen.

De meeste mensen kozen voor de NPO 1-combinatie Opsporing Verzocht (1,2 miljoen en 23 procent) en Opgelicht (1,1 miljoen en 21 procent).

SBS 6 pakt het zilver op prime time dankzij Paleis voor een Prikkie (910.000 kijkers en 17 procent) en Wij Emigreren (685.000 kijkers en 14 procent).

Het brons is voor RTL 4, dat met Verslaafd 610.000 kijkers (11 procent) wist te bekoren en met De Sleutel 762.000 kijkers (15 procent).

De nummer vier op prime time was RTL 5 met 428.000 kijkers (8 procent) voor Kees van der Spek: oplichters aangepakt.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Marauders: 404.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Volel Zalen: 399.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Sint: 271.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Je zal het maar hebben: 252.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Grenzeloos Verliefd Baby: 235.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Prinses op de Erwt: 161.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), RTL Boulevard (837.000), GTST (791.000), Editie NL (768.000), Tijd voor MAX (765.000) en Met het mes op tafel (695.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,2 miljoen), Pauw (930.000), Journaal laat (611.000), Hart van Nederland (592.000) en Beau (526.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.021.000
02. De wereld draait door (NPO1) 1.368.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.346.000
04. EenVandaag (NPO1) 1.300.000
05. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.231.000


06. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.221.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.090.000
08. Opgelicht (NPO1) 1.089.000
09. Pauw (NPO1) 930.000
10. Paleis voor een prikkie (SBS6) 910.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 837.000
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 791.000
13. Editie NL (RTL4) 768.000
14. Tijd voor MAX (NPO1) 765.000
15. De Sleutel (RTL4) 762.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.2%
2. RTL4 / 15.0%
3. SBS6 / 10.5%
4. NPO2 / 6.6%
5. NPO3 / 5.2%


6. RTL7 / 4.7%
7. RTL5 / 4.5%
8. NET5 / 4.4%
9. Vero / 4.0%
10. RTL8 / 2.4%


11. Discov / 1.5%
12. Comed / 1.3%
13. SBS9 / 1.2%
14. TLC / 1.1%
15. BBCfirst / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,0%
2. RTL Nederland 26,6%
3. Talpa TV 20,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: BNNVARA

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen