Wie is de Mol 19 noteert meest bekeken finale ooit


De kijkcijfers van zaterdag 9 maart 2019 (SKO)

De grote finale van het negentiende seizoen van Wie is de Mol, waarin Merel Westrik zich openbaarde als de Mol, wist zaterdagavond precies 3,5 miljoen kijkers (50 procent) te bekoren op NPO 1. Daarmee is het de meest bekeken slotuitzending van het programma ooit. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Tot nu toe stond het record op de finale van het vijftiende seizoen van Wie is de Mol met 3,4 miljoen kijkers. Vorig jaar keken er 3,2 miljoen mensen.

Toen Frans Bauer in beeld verscheen na de finale van Wie is de Mol zapten er twee miljoen mensen weg. Frans Bauer in China kwam uit op 1,5 miljoen kijkers (27 procent).
RTL 4 bood met Holland’s Got Talent het meest bekeken alternatief. De talentenjacht kwam uit op een score van bijna 1,1 miljoen kijkers (17 procent). Wie Ben Ik trok aansluitend 764.000 kijkers (15 procent).

Het brons op prime time was voor NPO 3. Dat station trok met het WK Schaatsen Allround 590.000 kijkers (10 procent).

De nummer vier op prime time was NPO 2 met Das Boot, goed voor 265.000 kijkers.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met The Sorcerers Apprentice: 233.000 kijkers,
  • 
RTL 8 scoorde met CSI New York: 198.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Ambulance: 194.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 190.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Demolition Man: 148.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Blue Streak: 132.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Kassa (1,1 miljoen), EenVandaag (938.000), RTL Boulevard (516.000), Lachen om home video’s (486.000) en Eigen Huis en Tuin (457.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,4 miljoen), Schaatsen WB Allround (624.000), Hart van Nederland (529.000), Iedereen is gek op Jack (457.000) en Studio Sport (452.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 34 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en NPO 2 brons met 8 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 3.500.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.948.000
03. Frans Bauer in China (NPO1) 1.500.000
04. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.408.000
05. Holland’s Got Talent (RTL4) 1.096.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.085.000
07. Kassa (NPO1) 1.060.000
08. EenVandaag (NPO1) 938.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 831.000
10. Wie Ben Ik (RTL4) 764.000


11. Shorttrack WK (NPO1) 641.000
12. Schaatsen WB Allround (NPO3) 624.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 529.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 516.000
15. Lachen om home video’s (SBS6) 486.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 34.1%
2. RTL4 / 14.9%
3. NPO3 / 8.4%
4. SBS6 / 6.8%
5. NPO2 / 4.7%


6. NET5 / 3.5%
7. RTL5 / 3.0%
8. RTL8 / 2.8%
9. FS1 / 2.6%
10. Vero / 2.4%


11. RTL7 / 1.9%
12. Ziggo / 1.2%
13. TLC / 0.9%
14. BBCfirst / 0.8%
15. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 47,2%
2. RTL Nederland 22,6%
3. SBS Groep 13,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Avrotros

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen