Documentaire Sylvana Simons niet in kijkcijfer top 25


De kijkcijfers van woensdag 21 november 2018 (SKO)

Er werd meer over gesproken dan naar gekeken: de documentaire Sylvana: Demon of Diva? over Sylvana Simons is geen kijkcijferhit. Er keken woensdagavond op prime time 340.000 mensen (5,2 procent) naar de uitzending op NPO 2. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Simons-docu wist geen plaats te veroveren in de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s. NPO 2 was met de anderhalf uur durende film de nummer zes op prime time.

De grote winnaar op prime time was NPO 1 met Tussen Kunst & Kitsch, dat 1,7 miljoen kijkers (25 procent) scoorde. Daarna trok de goededoelenshow Jij & Ik slechts 570.000 kijkers (11 procent).

RTL 4 zette solide cijfers neer met de combinatie Het Perfecte Plaatje en Van der Vorst ziet sterren, goed voor 996.000 kijkers (15 procent) en 957.000 kijkers (17 procent).

Het brons is voor SBS 6. De André Hazes jr-soap Ik Haal Alles Uit Het Leven zette een nette 700.000 kijkers (10 procent) neer. De Designdroom trok direct erna slechts 327.000 kijkers (6 procent).

De vierde plek is voor RTL 8, dat met A Touch of Frost 406.000 kijkers (6 procent) neerzette.

  • RTL 5 scoorde met Boxing Stars: 380.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met 2DOC: 340.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met House Rules NL: 340.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Genaaid: 327.000 kijkers,
  • 
RTL 7 scoorde met The Expendables 3: 306.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met 13 Hours: 258.000 kijkers.

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), GTST (1,1 miljoen), RTL Boulevard (957.000), Sinterklaasjournaal (775.000) en Editie NL (696.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (868.000), Hart van Nederland (658.000), Nieuwsuur (622.000), Shownieuws (481.000) en RTL Late Night met Twan Huys (439.000) het meest in trek.

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.088.000
02. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.721.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.415.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.172.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.132.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.130.000
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.057.000
08. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 996.000
09. Van der Vorst ziet sterren (RTL4) 957.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 957.000


11. Pauw (NPO1) 868.000
12. Sinterklaasjournaal (NPO1) 775.000
13. André Hazes Ik Haal Alles (SBS6) 700.000
14. Editie NL (RTL4) 696.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 658.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.0%
2. RTL4 / 15.5%
3. SBS6 / 7.2%
4. NPO2 / 6.3%
5. NPO3 / 5.4%


6. NET5 / 4.2%
7. RTL8 / 4.0%
8. RTL7 / 3.9%
9. Vero / 3.8%
10. RTL5 / 3.8%


11. Discov / 1.5%
12. TLC / 1.3%
13. BBCFirst / 1.2%
14. SBS9 / 1.0%
15. Comedy / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,7%
2. RTL Nederland 27,2%
3. Talpa TV 16,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: EO

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen