Art Rooijakkers debuteert onder miljoengrens bij RTL 4


De kijkcijfers van zaterdag 6 oktober 2018 (SKO)

Art Rooijakkers is zaterdagavond met minder dan een miljoen kijkers in debuut gegaan op RTL 4. Waar hij bij Wie is de Mol gewend was aan torenhoge cijfers, moet zijn nieuwe programma Holland – België genoegen nemen met 956.000 kijkers (18 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Rooijakkers is blij met zijn nieuwe programma. “Mijn eerste klus voor RTL is er één waar ik vrolijk van word“, zegt hij. “We gaan die koddige Belgen eens flink te grazen nemen!

Holland – België staat direct na All You Need Is Love geprogrammeerd. Naar de seizoenspremière van dat programma keken 1,1 miljoen mensen (19 procent).

RTL 4 moest op prime time alleen NPO 1 voor laten gaan. Beste Zangers scoorde 1,2 miljoen kijkers (21 procent) en Ik Vertrek had er aansluitend 1,4 miljoen (25 procent).

Het brons is voor NPO 2. Die zender pakt met Verborgen Verleden 568.000 kijkers (10 procent). Aansluitend trok Andere Tijden 292.000 kijkers (5 procent).

Verder keken de meeste mensen naar NPO 3, dat met Morden I Sandhamn 406.000 kijkers (7 procent) scoorde.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Darts World Grand Prix: 374.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 261.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met The Martian: 258.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Conjuring: 249.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 229.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Politie 24/7: 161.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Kassa (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (944.000), Half Acht Nieuws (895.000), EenVandaag (757.000), RTL Boulevard (521.000), Blauw Bloed (441.000) en Eigen huis en tuin (419.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,4 miljoen), Studio Sport (513.000), Hart van Nederland (429.000) en Nieuwsuur (407.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en NPO 2 brons met 6 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.696.000
02. Ik Vertrek (NPO1) 1.417.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.367.000
04. Beste Zangers (NPO1) 1.209.000
05. Kassa (NPO1) 1.101.000

06. All you need is love (RTL4) 1.071.000
07. Holland – België (RTL4) 956.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 944.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 895.000
10. EenVandaag (NPO1) 757.000


11. Verborgen Verleden (NPO2) 568.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 521.000
13. Studio Sport (NPO1) 513.000
14. Blauw Bloed (NPO2) 441.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 429.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.4%
2. RTL4 / 16.4%
3. NPO2 / 5.7%
4. SBS6 / 5.5%
5. RTL7 / 4.6%

6. NPO3 / 3.9%
7. Vero / 3.6%
8. NET5 / 3.5%
9. RTL8 / 2.8%
10. RTL5 / 2.4%


11. FOX1 / 2.4%
12. Ziggo / 1.5%
13. SBS9 / 1.2%
14. Discov / 1.2%
15. FOX2 / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,0%
2. RTL Nederland 26,2%
3. Talpa TV 13,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen