Voorzichtige start voor nieuwe tv-show Wendy van Dijk


De kijkcijfers van donderdag 13 september 2018 (SKO)

De nieuwe tv-show This Time Next Year van Wendy van Dijk is donderdagavond om half negen met voorzichtige cijfers van start gegaan op RTL 4. Er keken 729.000 mensen (12,8 procent) naar de première-aflevering. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Van Dijk moest in haar tijdslot twee programma’s voor laten gaan. Expeditie Robinson was goed voor 1,1 miljoen kijkers (20 procent) op RTL 5 en de seizoenspremière van KLEM trok 987.000 kijkers (17 procent) op NPO 1.

RTL 4 zakte om half tien flink weg. De aftrap van het nieuwe seizoen van Een Goed Stel Hersens met Nicolette Kluijver en Carlo Boszhard moest genoegen nemen met 510.000 kijkers (10 procent).

Ook tijdens dit programma waren RTL 5 (met Expeditie Robinson) en NPO 1 (met Helden van de Wildernis) meer in trek. Helden van de Wildernis trok 740.000 kijkers (14 procent).

De nummer vier op prime time was NPO 3. Keuringsdienst van Waarde noteerde 545.000 kijkers (10 procent).

SBS 6 deed het ronduit dramatisch met Mensenkennis (270.000 kijkers en 5 procent) en Drone Masters (98.000 kijkers en 2 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Erik Scherder zoekt het geheim: 481.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Mensenkennis: 270.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Blindspot: 247.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Agatha Christies Poirot: 234.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met My Big Fat Greek Wedding 2: 209.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Sharknado 3: 164.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), GTST (963.000), EenVandaag (869.000), RTL Boulevard (778.000), M (641.000), Editie NL (580.000) en Per Seconde Wijzer (524.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Het Familiediner (821.000), Pauw (719.000), Nieuwsuur (577.000), Hart van Nederland (529.000), RTL Late Night met Twan Huys (476.000) en Shownieuws (393.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en RTL 5 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.590.000
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.152.000
03. Expeditie Robinson (RTL5) 1.129.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.002.000
05. KLEM (NPO1) 987.000


06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 963.000
07. EenVandaag (NPO1) 869.000
08. Het Familiediner (NPO1) 821.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 778.000
10. Helden van de Wildernis (NPO1) 740.000


11. This time next year (RTL4) 729.000
12. Pauw (NPO1) 719.000
13. M (NPO1) 641.000
14. Editie NL (RTL4) 580.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 577.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.2%
2. RTL4 / 15.3%
3. RTL5 / 9.2%
4. NPO2 / 7.8%
5. SBS6 / 5.3%


6. NPO3 / 5.1%
7. Vero / 4.2%
8. RTL8 / 4.2%
9. NET5 / 3.4%
10. RTL7 / 2.5%


11. Discov / 1.5%
12. SBS9 / 1.3%
13. TLC / 1.0%
14. Comedy / 0.8%
15. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,1%
2. RTL Nederland 31,2%
3. Talpa TV 14,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen